Nė viena mašina netarnauja amžinai, ir automobiliai nėra išimtis. Juose sujungtos sudėtingos sistemos su daugybe judančių dalių, kurios kasdien susiduria su ekstremaliomis temperatūromis, įtampa ir trintimi. Laikui bėgant reikia pagalvoti apie remonto paslaugas: komponentų sureguliavimą, skysčių atsargų papildymą ir elektros dalių pakeitimą.
Šiame straipsnyje apratsime dažniausiai pasitaikančias automobilio remonto rūšis. Gera žinia ta, kad dažnai galite jų išvengti arba prailginti intervalą tarp techninės priežiūros apsilankymų, tiesiog tinkamai prižiūrėdami savo automobilį ir nepamiršdami profilaktinės techninės priežiūros.
Pateikiame dažniausiai pasitaikančių automobilio remonto rūšių sąrašą:
- Uždegimo žvakių keitimas
Uždegimo žvakės yra delno dydžio komponentai, kurie gali sukelti didelių problemų, jei nebus pakeisti laiku. Jų funkcija – sukurti kibirkštį, kuri uždegtų benziną ir išjudintų variklio cilindrus. Be jų variklis neužsives.
Jei uždegimo žvakės sumontuotos neteisingai arba per ilgai delsite jas pakeisti, sugedusi žvakė gali sukelti variklio, transmisijos ir kitų dalių pažeidimus. Tad laiku kreipkitės į techninės priežiūros centrą, kad viskas būtų atlikta teisingai.
- Deguonies jutiklio keitimas
Deguonies arba O2 jutikliai matuoja deguonies kiekį išmetamosiose dujose, kad optimizuotų variklio veikimą ir išmetamųjų teršalų kiekį. Jie padeda reguliuoti oro ir degalų santykį automobilio variklyje.
- Stabdžių remontas ir stabdžių kaladėlių keitimas
Visi žino, kad stabdžiai yra svarbūs. Daugiau nei ketvirtadalis visų auto įvykių įvyksta dėl to, kad transporto priemonė nespėjo arba negalėjo laiku sustoti ir išvengti susidūrimo. Įprastas stabdžių remontas apima susidėvėjusių stabdžių trinkelių, kurios natūraliai nusidėvi kasdien jas naudojant, keitimą.
Vien tik jų keitimas, atliekamas pagal grafiką, nėra brangus. Reguliari stabdžių priežiūra taip pat gali apimti stabdžių diskus, būgnus, vamzdelius ir rotorius.
- Alyvos keitimas
Kad variklis veiktų sklandžiai ir efektyviai, automobilio alyvą reikia keisti maždaug kas 10 000 kilometrų. Alyva surenka smėlį ir nuosėdas, kurios laikui bėgant susikaupia automobilio viduje, ir su kiekvienu mėnesiu jos gebėjimas tinkamai sutepti variklio dalis mažėja.
Jei tiksliai registruosite alyvos keitimo operacijas, atėjus laikui parduoti automobilį, beveik neabejotina, kad už jį bus gauta didesnė kaina arba palankesnis keitimo sandoris. Kai kurie mechanikai netgi užklijuoja lipduką ant priekinio stiklo, primenantį, kada reikia keisti alyvą kitą kartą.