Susisiekimo ministerija dėl laivybos upių keliu gaivinimo su Vidaus vandens kelių direkcija pranešė, kad ilgiausia Lietuvos upė Nemunas iki 2024 m. gali būti pritaikyta turistams ir krovininėms baržoms.
Kuriant draugišką aplinkai transporto sistemą, krovinių kiekis Nemunu gali išaugti iki 100 tūkst. tonų per metus.
Šiuo metu vykdomas vandens kelio modernizavimo projektas yra esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upėje. Įgyvendinus projektą, apie 225 km ilgio upės tėkmę ir vandens gylį reguliuos ne mažiau kaip 500 naujų ar atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Vidaus vandens kelių direkcija stato 1 tūkst. 800 tonų keliamosios galios baržą, galėsiančią gabenti 80–90 vilkikų atitinkantį krovinį.
Per dvejus metus Nemune iki Kuršių marių galės patogiai plaukioti krovininiai, keleiviniai, pramoginiai laivai, laivyba bus galima visus metus. Upe galėtų būti gabenami bet kokios rūšies didžiagabaričiai ir sunkiasvoriai kroviniai: konteineriai, mediena, gelžbetoniniai gaminiai, skalda, grūdai.
Vandens transportas – ekologiška alternatyva sausumos transportui, patraukli tiek aplinkosaugos ir saugumo, tiek ekonominiu atžvilgiu. Krovinių gabenimas laivais yra keliskart pigesnis nei kelių transportu. Standartinis sunkvežimis perveža maždaug 25 t krovinių, o 1 tūkst. tonų talpos barža perplukdo 40 kartų daugiau krovinių.
Siekiant sujungti visą beveik 500 km mūsų šalyje ir pasienio ruožuose su Baltarusija bei Kaliningrado sritimi besidriekiančią Nemuno atkarpą, rengiama ilgalaikė laivybos Nemunu atnaujinimo programa.