Lietuvos aukščiausiasis teismas (LAT) vakar, prieš tai susipažinęs atsakovės Alytaus miesto savivaldybės pateiktu kasaciniu skundu dėl Kauno apygardos teismo civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos balandžio 6 d. nutarties peržiūrėjimo, galutine ir neskundžiama nutartimi nustatė, kad skundą priimti atsisako ir jį grąžino padavusiam asmeniui.
Alytaus miesto savivaldybė kasacinį skundą LAT padavė dėl to, kad balandžio 6 d. nutartimi buvo paliktas jai nenaudingas pirmosios instancijos teismo sprendimas dėl neteisėto atsakovės Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos vienašališko valstybinės žemės panaudos sutarties nutraukimo, kai buvo panaikintas įsakymas, kurio pagrindu buvo nutraukta sutartis su asociacija „Alytaus aeroklubas“.
Kaip skelbiama LAT nutarime, „kasaciniame skunde nepakanka vien tik nurodyti kasacijos pagrindą – įvardyto kasacijos pagrindo buvimą būtina pagrįsti išsamiais teisiniais argumentais“, o „kasacinis skundas gali būti priimtas tuo atveju, kai jame nurodytas bent vienas kasacijos pagrindas (…), bei nurodyti išsamūs teisiniai argumentai, patvirtinantys nurodyto kasacijos pagrindo buvimą (…)“.
Aukščiausiasis teismas taip pat nurodė, kad „kasaciniame skunde būtina pateikti teisinius argumentus dėl pažeistos (pažeistų) materialiosios ar proceso teisės normos (normų), ir tai, kad šis (šie) teisės pažeidimas (pažeidimai) turi esminę reikšmę vienodam teisės aiškinimui ir taikymui“, o „tpatingas dėmesys kasaciniame skunde turi būti teikiamas argumentams, kad šis teisės pažeidimas (pažeidimai) galėjo turėti įtakos neteisėto sprendimo (nutarties) priėmimui“.
LAT, apsvarstęs Alytaus miesto savivaldybės kasacinį skundą, nustatė, kad „kasaciniame skunde būtina pateikti teisinius argumentus, pagrindžiančius, kad teismas skundžiamame procesiniame sprendime nukrypo nuo kasacinio teismo praktikos, suformuotos bylose, kurių faktinės aplinkybės yra analogiškos ar iš esmės panašios į nagrinėjamos bylos faktines aplinkybes“.
Tuo tarpu Alytaus m. paduotame kasaciniame skunde buvo nurodoma, kad „teismai nepagrįstai ginčui išspręsti taikė tik Civilinio kodekso (CK) normas, reglamentuojančias panaudos teisinius santykius, ir netaikė specialiojo teisės akto – Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (VSTVNDJĮ) normų, šiuo klausimu nukrypo nuo kasacinio teismo praktikos, pažeidė (…) straipsnius“.
LAT, susipažinusi su kasacinio skundo argumentais, nusprendė, kad jais neformuluojami tokie teisės klausimai, kurie atitiktų (…) nurodytus bylos peržiūrėjimo kasacine tvarka pagrindus, o atrankos kolegijos vertinimu, Alytaus m. kasacinio skundo argumentais nepagrindžiama, kad „teismai netinkamai aiškino ir taikė skunde nurodytas teisės normas, nukrypo nuo Lietuvos Aukščiausiojo Teismo suformuotos teisės taikymo ir aiškinimo praktikos, ir kad tai galėjo turėti įtakos neteisėtiems teismų procesiniams sprendimams priimti“.
- Negana to, kad Alytaus miesto savivaldybės kasacinis skundas neatitiko bendrųjų procesiniams dokumentams keliamų reikalavimų, už jį nepasistengta sumokėti ir … žyminio mokesčio.
Šia proga teismas priminė Alytaus miesto savivaldybei, kad ji nėra atleista nuo žyminio mokesčio mokėjimo, nes byloje dalyvauja kaip atsakovė.
Alytaus aeroklubo atstovai nustatė, kad nuo 1959-ųjų vietos aviatorių kurtą ir prižiūrėtą turtą 2020 m. perėmusi ir pastaraisiais metais valdžiusi Alytaus miesto savivaldybė, jį grąžino prastesnės būklės, neprižiūrėtą.
Aviacinė technika, kurią turėjo savivaldybė, pasak aeroklubo aviatorių, nebuvo tinkamai prižiūrima, todėl jai reiks ekspertinio vertinimo, galbūt kapitalinio remonto, o po to – ir specialiųjų tinkamumo skaidyti pažymėjimų.
Per pusantro kilometro nuo Alytaus aerodromo įsikūrusios Rotušės atstovai teigia, kad „specialiųjų tinkamumo skaidyti pažymėjimų galiojimo laikas nebuvo pratęstas dėl to, jog savivaldybė „neeksploatavo orlaivių“. Kaip mūsų redakciją informavo Alytaus miesto savivaldybės komunikacijos skyriaus vedėjas Romas Jankauskas, „dviejų orlaivių specialieji tinkamumo skaidyti pažymėjimai galiojo iki 2021 m. sausio mėn., vieno – iki 2021 m. liepos mėn., o dar vieno – iki 2021 m. spalio mėn.“. Tad aviaparką galutiniu teismo sprendimu iš miesto valdininkų atgavusiam Alytaus aeroklubui tinkamumo skaidyti pažymėjimus iš naujo teks parūpinti keturiems orlaiviams.
Apie tai ir dar daugiau skaitykite kitoje mūsų portalo publikacijoje.