„Reaguodama į pranešimus, kuriuose UAB „Koslita“ yra kaltinama dėl tariamų nesąžiningos konkurencijos veiksmų, jaučiame pareigą pateikti viešą paaiškinimą“, – skelbia minėta, nuo 1991 metų Alytuje veikianti bendrovė, kurioje pastaruoju metu dirba 100 žmonių.
„Koslita“ vasario pradžioje gavo pretenziją iš UAB „Biologico“, kurioje pareikšti kaltinimai dėl „skalbimo priemonių „Le Row“ pakuočių bei etikečių imitavimo, galimo vartotojų klaidinimo bei nesąžiningo „Biologico“ reputacijos naudojimo“.
Detaliai išanalizavusi pretenzijoje išdėstytus teiginius bei keliamus reikalavimus, beveik per savaitę „Koslita“ pateikė atsakymą raštu, kuriuo atsakė, jog „nepažeidė ir nepažeidžia jokių teisės aktų reikalavimų, su pretenzija ir jos keliamais reikalavimais nesutinka“.
- „Koslita“ savo produkciją pretenzijoje nurodytos stilistikos etiketėmis išleido į rinką anksčiau nei „Biologico“. Prekinis ženklas „Ieva“ Lietuvos Respublikos prekių ženklų duomenų bazėje užregistruotas dar 2002 metais.
2020 m. „Koslita“ pradėjo atnaujinti gaminių dizainą, atsiradus poreikiui sukūrė naujus produktus – kūno prausiklius, skystą rankų muilą „Ieva“, lyginimo skystį „Ūla“, o naujos stilistikos etiketėmis žymėtus gaminius rinkai pradėjo teikti 2021 m. pradžioje.
Analogiškos stilistikos skystas muilas „Ieva“ yra pripažintas ir plačiai žinomas rinkoje, dar 2021 m. laimėjęs apdovanojimus („Rinkis prekę lietuvišką“ konkurso aukso medalį).
Rinkoje pastebėjus aukštos kokybės skalbimo priemonių poreikį „Koslita“ vėliau taip pat pradėjo gaminti aukščiausios kokybės skalbiklį bei minkštiklį, tęsdama atnaujintą „Ieva“ prekės ženklo stilistiką.

Kurdama skalbinių priežiūros priemones „Koslita“ kruopščiai rinko žaliavas, „Ieva“ receptūros yra autentiškos, sukurtos gamyklos, esančios Pramonės rajone, Pievų g., laboratorijoje, tobulinant daugelį metų gaminamų skalbiklių receptūras, gintaro/gelsva spalva išgaunama dėl sudėtyje esančios tulžies, nenaudojant jokių dažiklių.
Šiuo metu „Koslita“ kuriair planuoja į rinką išleisti daugiau „Ieva“ prekės ženklo gaminių.
Tuo tarpu, UAB „Koslita“ duomenimis, taip remiantis Rekvizitai.lt, UAB „Biologico“ buvo įregistruota tik 2022 sausio mėnesį ir šiuo metu turi 3 darbuotojus.
„Koslitos“ teigimu, „Biologico“ pirmosios produktų, žymimų juodos spalvos fono etikete, nuotraukos publikuotos 2022 m. vasarą, o produktui skirtoje paskyroje – rudenį, tai yra daugiau nei metams po naujo dizaino „Ieva“ gaminių išleidimo į rinką.
„Koslita“ atkreipia dėmesį, kad Lietuvos Respublikoje ar Europos sąjungoje „Biologico“ vardu iki to laiko nebuvo įregistruota jokių dizainų ar prekės ženklų, kurie garantuotų „Biologico“ išimtines pramonės ar intelektinės nuosavybės teises į gaminių pakuotės formą, buteliuko tūrį ar gaminių spalvas.
Tuo tarpu „Koslita“ yra kaltinama nesąžininga konkurencija, tyčiniu vartotojų klaidinimu, tačiau pačios „Biologico“ prekės ženklas „Le Row“, bendrovės „Koslita“ atstovų nuomone, „galimai klaidina vartotojus ir pažeidžia intelektinės nuosavybės teisę.
„Koslitos“ atstovų manymu, kurdama „Le Row“ prekinį ženklą, „Biologico“ bendrovė „pasirinko beveik identišką, jau egzistuojantį prekinį ženklą pakeisdama tik artikelį iš angliško „The“ į prancūzišką „Le“, dėl to EUIPO (Europos intelektinės nuosavybės sąjungos biure) yra pateiktas „Le Row“ prekinio ženklo registracijos protestas“.
„Bendrovė yra daugiau kaip 30 metų veikianti bendrovė, valdanti populiarius prekės ženklus „Ūla“, „Ieva“, „Jėga“, gaminanti daugiau kaip 400 skirtingų kūno ir plaukų priežiūros, plovimo ir valymo, dezinfekavimo priemonių, skirtų naudoti buityje ir pramonėje, turinti daugiau nei 100 darbuotojų, kurie atsidavę produktų kūrimui ir tobulinimui“, – laiške žiniasklaidai rašo „Koslita“, aktyviai vystanti savo prekės ženklus, besiremianti savo prekės ženklų reputacija, investuojanti į jų žinomumą ir sulaukianti sėkmės rinkoje bei užsitarnavusi pirkėjų pasitikėjimą.
