Vilniaus skalbiklių ir minkštiklių gamintoja „Biologico“ kaltina Alytaus chemijos priemonių gamintoją „Koslita“ kopijuojant jos prekės ženklą „Le Row“ ir taip pažeidžiant autorines teises bei klaidinant vartotojus.
- Dėl to „Biologico“ žada kreiptis į teismą. „Koslitos“ vadovybė tai neigia, tačiau išsamiau nekomentuoja.
Teigiama, kad Alytaus bendrovės gaminamas skalbiklis „Ieva“ gali būti nukopijuotas nuo tokio pat „Biologico“ produkto, žymimo „Le Row“ ženklu. Abiejų gamintojų produktų išvaizda kone identiška: vienoda skaidraus buteliuko forma ir talpa, panaši skalbiklio spalva, sutampa etiketės dizainas, pavadinimų bei kitų užrašų šriftas ir išdėstymas.
„Biologico“ įkūrėja ir vadovė Aušrinė Ugianskienė teigia kad įmonės gaminiai parduodami tik per platintojus internete, o įtarimai apie galimas klastotes kilo sulaukus klientų skundų dėl prekybos centre įsigytų produktų kokybės.
„Sulaukiau kaltinimų, kad „Le Row“ produkcijos galima įsigyti gerokai pigiau prekybos centruose nei perkant per vienintelį distribucijos kanalą, kurį naudojame. Tai yra absoliuti netiesa, tačiau pati pamačiusi, ką galima įsigyti prekybos centruose, supratau mūsų klientų nerimą. Suklysti yra labai lengva, vizualinių panašumų yra akivaizdžiai daugiau nei skirtumų“, – komentare BNS sakė A. Ugianskienė.
Anot jos, bendrovės investicijos į gaminių liniją per pirmuosius metus siekė apie 0,5 mln. eurų, o artimiausiu metu turėjo būti pristatyti dar keli nauji gaminiai, tačiau jų rinkodaros kampanija sustabdyta aptikus „Koslitos“ produktus.
„Koslitos“ generalinė direktorė Jurgita Bugenienė BNS patvirtino, kad gavo „Biologico“ pretenziją ir pateikė atsakymą, kuriuo neigia kaltinimus. Išsamiau komentuoti ji atsisakė.
„Į situaciją sureagavome, tačiau kol kas nuo bet kokių komentarų susilaikysime. Bendrovei „Biologico“ pateikėme atsakymą į pretenziją ir kol kas nežinome jų reakcijos be to, kad jie kreipėsi į žiniasklaidą. Mūsų argumentai – labai stiprūs, iš esmės mes tą dalyką neigiame“, – sakė J. Bugenienė.
A. Ugianskienė sako, kad Alytaus bendrovės atsakymas problemos nesprendžia, dėl to teks imtis teisinių priemonių.
„Deja, tačiau galiu tik apgailestauti, kad bendrovė „Koslita“ negeba net atsiprašyti už tai, ką padarė, o elgiasi priešingai – renkasi grasinimo kelią. Nelieka jokių abejonių, kad būsime priversti imtis visų įmanomų teisinių priemonių ginant savo gaminius, prekės ženklą, bendrą verslo idėją siekiant apsaugoti vartotojus“, – komentare sakė ji.
Pasak „Biologico“ advokato, kontoros „Sorainen“ partnerio Lauryno Lukošiūno, bendrovės patirta žala dar tikslinama, o ši situacija primena ne tik nesąžiningą konkurenciją, bet ir galimą tyčinį vartotojų klaidinimą.
„Alytaus bendrovei buvo pasiūlyta geranoriškai nutraukti teisės pažeidimo veiksmus, bet buvo atsisakyta bendradarbiauti ir nurodyta, kad bus teikiamas atsakymas raštu. Kadangi jokie racionalūs paaiškinimai ir sprendimai nepateikti, netrukus bus kreipiamasi į teisėsaugos institucijas“, – BNS pateiktame komentare sakė jis.