Alytuje pasirodė naujas laikraštis. „40 gr” – taip pavadintą 4 puslapių leidinį išleido nauja bendrovė „Media sprendimai“. Rugsėjo 1-ąją dieną registruota įmonė ir jos darbuotojai pirmame numeryje palieka intrigos, nepaaiškindami, ką reiškia „40 gr”.
Redakcijos žodyje, kuris su Laisvės angelo skulptūros nuotrauka užima pusę pirmojo puslapio, rašoma, kad „40 gr“ stengsis pasiekti kiekvieno alytiškio namus ir tapti laikraščiu, prieinamu visiems, nes jis yra ir visada bus nemokamas”.
Laikraščio redaktorė Aistė Mackevičiūtė skaitytojams žada „teikti tik emociškai geras naujienas, be kriminalų ir nelaimių”. Pirmame numeryje pateikiamas vienas autorinis straipsnis, jo autorius Vytautas Urbonas kalbina „gerai žinomą bei aktyvų Alytaus miesto gyventoją”, dar viename straipsnyje Danguolė Verikaitė pateikia mokesčių istoriją.
Perversti visą laikraštį neužtrunka ilgai – čia dar randame horoskopą, orų prognozę, renginių lentelę, kryžiažodį ir dvi „Eltos“ naujienų agentūros žinutes. Likusią „40 gr” dalį sudaro skelbimai.
Tiesa, perskaityti naują Alytaus laikraštį – verta, gal net patartina. Tai padarę lengviau suprasite, ką leidėjai norom ar nenorom „užkodavo“ leidinio pavadinime – „40 gr” puslapiuose be didelio vargo surasite nemažiau 40 gramatikos ir kitų kalbos klaidų.
Belieka tikėtis, kad gramatinės ir kitos klaidos – tai ne kas kita, o jaunųjų žurnalistų originalumo bruožas. Visgi, laikraštis – ne asmeninė SMS žinutė ar privatus laiškas – jam turėtume taikyti bent pagrindines lietuvių kalbos taisykles.
To ir linkime – kad kituose numeriuose „40 gr” išsiskirtų tuo, dėl ko nebūtų gėda nei leidėjams, nei jų leidinio gavėjams. O pastarųjų, jei tikėti naujojo laikraščio metrika – 25 tūkstančiai.