Alytaus miesto savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos skyrius Alytaus miesto gyventojams pradėjo teikti naują paslaugą – išduoda pažymas apie šeimos sudėtį. Paslauga teikiama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Alytaus miesto savivaldybėje, tuo atveju, kai. pažymą reikia pateikti aukštosioms mokykloms ir kitoms švietimo įstaigoms dėl socialinių garantijų. Išduodama Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažyma apie šeimos sudėtį.
Alytaus miesto savivaldybės gyvenamosios vietos deklaravimo informacinėje sistemoje yra tik duomenys apie Alytaus miesto savivaldybės gyventojus, todėl pažymos apie šeimos sudėtį išduodamos, kai šeimos narių gyvenamoji vieta deklaruota Alytaus mieste ir turimi duomenys yra aiškūs ir išsamūs. Kai nurodytu adresu deklaruoti ne visi šeimos nariai arba turimų duomenų nepakanka suformuoti šeimos sudėties pažymą, pažyma gali būti išduota, jeigu bus pateikti šeimos narių dokumentai, liudijantys jų priklausymą šeimai.
Į pažymą apie šeimos sudėtį įrašomi sutuoktiniai, jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat motina arba tėvas, vieni auginantys vieną ar daugiau vaikų (įvaikių). Pareiškėjui pageidaujant, į šeimos sudėtį įrašomi nepilnamečių vaikų ir vaikų nuo 18 iki 24 metų amžiaus, besimokančių dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose (mokinių ir studentų), taip pat asmenų, laikotarpiu nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, duomenys.
Pažyma išduodama ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Pažyma per 1 darbo dieną gali būti parengiama tuo atveju, kai turimi asmens duomenys yra aiškūs ir išsamūs bei kartu su prašymu yra pateikti visi būtini dokumentai ir duomenys.
Prašymas gauti pažymą apie šeimos sudėtį pateikiamas raštu, atvykus į Alytaus miesto savivaldybės administracijos priimamąjį, Rotušės a. 4, Alytus, arba per įgaliotą asmenį. Išsamesnė informacija teikiama tel. (8 315) 55 162, taip pat bus patalpinta Alytaus miesto savivaldybės interneto svetainėje http://www.ams.lt/.
Pažymos neišduodamos, kai pažymą reikia pateikti kitoms institucijoms (teismams, bankams ir kt.), kai gyvenamosios vietos deklaravimo informacinėje sistemoje trūksta reikalingų duomenų ir nepateikiami šeimos sudėtį patvirtinantys dokumentai. Tokiais atvejais asmenys dėl pažymų apie asmens duomenis turi kreiptis pagal kompetenciją į Gyventojų registro tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Tarnyba).
Tarnyba išduoda pažymas apie asmens duomenis, tvarkomus Lietuvos Respublikos gyventojų registre, asmenys pažymų ir išrašų išdavimo klausimais aptarnaujami Interesantų aptarnavimo skyriuje Lvovo g. 7/ Slucko g. 6, LT-09313 Vilnius. Asmenys gali kreiptis atvykę tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu, per atstovą, elektroniniu būdu per banko internetinės bankininkystės sistemą ar elektroninio parašo sistemą, elektroniniu būdu per Tarnybos interneto svetainę http://www.gyvreg.lt/.
Svetainėje yra prašymų dėl informacijos pateikimo pavyzdžiai. Užsakant pažymą apie šeimos sudėties duomenis, esančius Gyventojų registre, internetu, joje pateikiama informacija tik apie nepilnamečius vaikus. Užsakant pažymą paštu, joje gali būti pateikiama informacija apie nepilnamečius ir pilnamečius vaikus (kad tokia informacija reikalinga, būtina nurodyti prašyme). Tarnybos teikiamos paslaugos yra mokamos. Pažyma pateikiama ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Tarnyboje dienos, o skubos tvarka parengiama per 1 darbo dieną. Asmenims pažyma pateikiama atvykus į Tarnybą arba siunčiama paštu registruotu laišku.