Alytaus Rotušėn trečiadienį susibėgo 2011 metų Europos vyrų krepšinio čempionato rengėjai, rėmėjai ir visi tie, kurie neabejingi krepšiniui. Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotoja Danguolė Juozapavičienė, Europos vyrų krepšinio čempionato organizacinio komiteto rinkodaros grupės vadovas Ernest Alesin, darbo grupės Alytuje lyderis Egidijus Mensevičius, Alytaus turizmo informacijos centro direktorė Lena Valentaitė – Gudzinevičienė susirinkusiems verslininkams išdėstė galimybes, pristatė grėsmes, perspėjo apie draudimus ir veiklos ribojimus, kurių turės paisyti vietos verslininkai.
Čempionato rengėjų reikalavimai pirmiausia palies barus, kavines, kurie tikėjosi krepšinio sąskaita galbūt sąskaita papildyti pajamas. „Krepšinio rungtynių transliacijas galės rodyti tie, kurie turės sutartis su oficialia „Eurobasket“ vaizdo signalo tiekėja, bendrove „Hostex““, – sakė E. Alesin.
Jeigu sumanysite čempionato rungtynes rodyti lauke, viešo transliavimo teisių jums nesuteiks nei oficiali pirmenybių televizija TV3, nei juolab ją transliuojančios kabelinės ar kitos TV. Šią teisę pasilieka patys organizatoriai, kurie, pavyzdžiui Alytuje, prie arenos ketina įkurti visą miestelį.
Pasak čempionato rinkodaros vadovo, čia vakarais iš Panevėžio bus transliuojamos Lietuvos rinktinės rungtynės, o pertraukose tarp C grupės varžybų vyks daug krepšinio rungčių ir pramogų, kurias transliuos „Radiocentras“. Krepšinio miestelis įsikurs aikštėje prie Alytaus arenos ir apims dalį Jaunimo parko teritorijos ir, planuojama, veiks nuo vidurdienio iki vidurnakčio.
Panorę atsigaivinti, pavyzdžiui, alumi, arenoje to padaryti negalėsite, tačiau pramogų zonoje netruks nei „Švyturio“, nei „Vytauto“, o krimstelt kvies „Viči“, „Džiugas“ ir „Snickers“. Kitų alaus rūšių nebus leidžiama parduoti ne tik apibrėžtoje vietoje, tačiau ir aplinkinėse teritorijose. „Patikėkit, nebus taip, kad koks nors gudrus prekybininkas atsistos už kelių šimtų metrų ir prekiaus tais produktais, kurie nėra čempionato rėmėjai“, – perspėjo E. Alesin.
„Ar mes galėsime prie arenos pastatyti autobusą, kuris čempionato žiūrovus galėtų vežti pramogoms ar nakvynei į „Tarzaniją“, – organizatorių klausė 8 km nuo Alytaus esančio nuotykių parko bendrasavininkis Mindaugas Aldonis. Verslininkui buvo duotas teigiamas atsakymas.
Arenose ir puskilometriu aplink jas negalės būti reklamos, juolab prekybos, išskyrus oficialių čempionato ir FIBA rėmėjų produktų. Pasak rengėjų, FIBA intelektinių teisių gynimu ir čempionato rėmėjų produktų apsauga užsiims kelios advokatų kontoros. „Tiesa, jei arčiau arenos įsikūrę ar įsikursiantys prekybininkai norės parduoti kitos rūšies, ne rėmėjų, alų, tai nebus draudžiama, jei gėrimus siūlys ne iš firminių, o bevardžių palapinių.
„O jeigu ant mūsų suvenyrų bus užrašyta „Lietuva – krepšinio šalis“ – tai pažeis FIBA interesus ar ne?“, – oficialių čempionato atstovų teiravosi Romas Jurgelevičius iš „ALTreklamos“ bendrovės. Jam ir kitiems buvo paaiškinta, kad griežtai saugomos renginio pavadinimo, logotipo ir simbolio Amberio teisės.
Tuo apsidžiaugė Alytaus mezgėjos ir nėrėjos Europos vyrų krepšinio čempionato metu, planuojančios pasiūlyti dirbinių, ant kurių turėtų būti išsiuvinėta „Lietuva 2011”. E. Alesin aktyviai prisijungti prie čempionato vyksmo kvietė ne tik tautodailininkes, bet ir verslininkus, ypač užsiimančius nakvindinimo paslaugomis.
Alytaus kolegijos svečių namų „Hostel4you.lt” atstovams ponas Ernestas rekomendavo siūlyti kokybišką „mažo biudžeto“ nakvynę, kuri konkuruotų su Druskininkais ir kitomis vietomis, kurias jau renkasi įvairių šalių sirgaliai.
Kiek krepšinio aistruolių rugpjūčio 31 – rugsėjo 5 dienomis sulauksime Alytuje? Teigiama, kad kiekvieną rinktinę lydį nemažiau nei 200 sirgalių armija, prie kurios, esant pergalėms, jungiasi kiti.
Alytaus darbo grupės vadovas E. Mensevičius viešbučių savininkus perspėjo „neužlenkti“ kainų, mat jau ne vienas užsienietis, išgirdęs Dzūkijos verslininkų prašomus įkainius, nakvynei pasirinko Lenkiją. „Nemaža dalis užsieniečių mėgins sutaupyti gyvendami geografinio Lietuvos centro vietovėse, nuo kurių bet kuris pirmenybių miestas – panašiu atstumu“, – grėsmes alytiškių verslininkams vardijo E. Mensevičius.
E. Alesin dzūkams verslininkams linkėjo neprarasti svetingumo, siūlyti kokybišką paslaugą, o svarbiausia – būti bendraujančiais šeimininkais, mat užsieniečiams blogiausia, kas gali nutikti svečioje šalyje, yra nežinojimas ir iš to gimstantis nesaugumas ar nepasitikėjimas. „Šypsena uždirbs pinigų“, – sakė „Eurobasket 2011” pirmenybių komunikacijos skyriaus vadovas.