„Alytaus miesto savivaldybė jau dirba „vieno langelio“ principu“, – skelbėme sausio 4-ąją. Lygiai metus veikiantis langelis, nors ir netapęs vietos politikų sutarimų objektu, atrodo pateisino save. Pagaliau galime žinoti, kas, ko ir kada lankėmės Rotušėje, įvertinti, kiek uoliai ir profesionaliai mums tarnavo vadinamieji tarnautojai.
Vidaus administravimo skyriaus vyr. konsultantės, archyvarės Elenos Bražinskienės teigimu, praėjusiais metais neretai būdavo užregistruojama ir arti 200 besilankančiųjų per dieną.
Tiesa, kai praėjusių metų pabaigoje naujosios koalicijos partneriai nusprendė vėl atverti pagrindines savivaldybės duris iš Rotušės aikštės, vieno langelio metų statistika nėra labai tiksli, tačiau gan patikima.
„Per pagrindines duris savivaldybėje, o ne „langelį“ vėl ėmė lankytis švietimo darbuotojai, kiti specialistai, visa kita lyg nepakito“, – kiek sumažėjusį klientų srautą apibūdina vieno langelio darbuotoja.
Patalpų įrengimo darbams apie pusę milijono litų iš savivaldybės biudžeto išleidusi ir vieno langelio sistemą atidariusi miesto valdžia, vienų gal ir keiksnojama, kitų palaikoma – kaip ten bebūtų – atliko rimtą socialinį tyrimą.
Norėdami apibendrinti, kiek ir su kuo dirbo patys valdininkai, apie vykdomas viešojo administravimo funkcijas anksčiau jie tegalėdavo atsakyti pagrindinių srautų skaičiais – kiek gauta prašymų, skundų, išsiųsta dokumentų.
Į kiek kabinetų durų būdavo beldžiama – to neapskaitysi. Atvėrus langelį, koks jis bebūtų, bendroje jo sistemoje sukaupti duomenys mums vaizdžiai rodo, kokie klausimai alytiškiams buvo aktualiausi.
Dar smagiau, kad ši informacija – jokia paslaptis ir šiuos duomenis galime skelbti, aptarti viešai. Ką „Alytaus gidas“ ir daro, skelbdamas 2010 m. miesto savivaldybės gyventojams opiausių klausimų, populiariausių skyrių ir jų specialistų TOP19.
Per pirmuosius langelio metus Rotušėje iš viso užregistruota 25 tūkst. 428 klientai, iš jų aptarnauta 24 tūkst. 874, neaptarnauta – 554 asm. (7% besikreipusių).
Daugiausia – 116 – neaptarnautųjų alytiškių domėjosi komunaliniais klausimais, 86 – aplinkosauga, želdiniais, atliekomis, 49 – švietimu, kultūra, sportu, jaunimo reikalais.
Atvykusiems su reikalais į Rotušę, užsiregistravus ir gavus talonėlius, vidutiniškai trumpiausia tekdavo laukti 21 sekundę, vidutiniškai ilgai – 12 minučių ir 37 sek., ilgiausia – 4 valandas 12 minučių ir 14 sek.
Viename langelyje Rotušėje 2010 m. spręstų klausimų TOP-19
1. Gyvenamosios vietos deklaravimas
Iš viso sulaukė 10 tūkst. 585 klientų (iš kurių neaptarnavo vos 3 asm.)
2. Santuokos, įvaikinimas
2 tūkst. 439 (neaptarnauta 19 asm.)
3. Vardo, pavardės, tautybės keitimas, kopijos
1 tūkst. 865 (56)
4. Prekyba, būstas, savivaldybės turtas
1 tūkst. 582 (30)
5. Archyvai
1 tūkst. 692 (6)
6. Architektura ir urbanistika, žemėtvarka
1 tūkst. 192 (73)
7. Teisėtvarka
1 tūkst. 158 (10)
8. Gimimo registravimas
1 tūkst. 114 (25)
9. Komunalinis ūkis
867 (116)
10. Dokumentų išdavimas
835 (37)
11. Mirties registravimas
796 (10)
12. Pažymų dėl santuokos užsakymas, įrašų taisymas
459 (3)
13. Aplinkosauga, želdiniai, atliekos
206 (86)
14. Dokumentų, susijusių su okupacija, išdavimas (archyvas)
190 (1)
15. Personalas, kalbos tvarkymas
135 (20)
16. Švietimas, kultūra, sportas, jaunimo reikalai
133 (49)
17. Konsultacijos likviduojamų įmonių klausimais (archyvas)
118
18. Strateginis planavimas, investicijos
55 (10)
19. Prašymų, skundų priėmimas
6