Du studentai Adomas Pranevičius ir Kastytis Kemežys visai neseniai, pačiame krizės įkarštyje, pradėjo verslą Lietuvoje.
Adomas Pranevičius pasakodamas apie verslo pradžią pabrėžia, kad su kolega Kastyčiu yra praktikai, o ne teoretikai, todėl viską norėjo išbandyti patys. Jie ilgai nesvarstę metė turimus darbus ir ėmė kurti nuosavą verslą. „Įmonę įkūrėme todėl, kad gavome išskirtines teises prekiauti „Cocaine” energetiniu gėrimu Baltijos regione. Pasirašėme su gamintojais sutartį ir planavome pradėti prekybą Baltijos rinkoje. Deja, dėl patirties trūkumo ir kai kurių valstybinių tarnybų išankstinio nusistatymo prieš mūsų produktą teko sustabdyti šį projektą,”- apie pirmuosius žingsnius versle pasakoja Adomas.
Gera idėja – sėkmingas verslas
Vaikinai nenorėjo nuleisti rankų ir susitaikyti su šiuo pralaimėjimu. Tuo metu, kai atrodė, kad teks bankrutuoti, jų galvose užgimė MyDrink.lt idėja. Ji kilo nuo paprasto klausimo: Kodėl kiekvienas negali turėti savo gėrimo su savo prekės ženklu? „Iš pradžių manėme, kad išradome dviratį, bet vos tik pradėjome domėtis plačiau paaiškėjo, kad vakaruose tai yra jau senas verslo modelis, o JAV per pastaruosius ketverius metus privataus prekės ženklo gėrimai išgyveno tikrą aukso amžių”,- atvirauja jaunieji verslininkai.
Šiandien Adomo ir Kastyčio valdomos UAB European Sources projektas www.mydrink.lt gamina privataus prekės ženklo gėrimus. Pats privataus prekės ženklo verslo modelis yra dar naujiena Rytų Europoje. Didieji prekybos centrai jau seniai mėgaujasi produktais su savo prekės ženklais, tačiau smulkieji Lietuvos verslininkai dar nėra susipažinę su šiuo verslo modeliu ir net kartais į tai žiūri įtariai. Norint pasigaminti savo prekės ženklo gėrimą, dažniausiai reikia pirkti daugiau nei 100 000 vienetų. Koks smulkusis verslininkas galėtų investuoti į tokią verslo idėją? „Pamatėme, kad yra neišnaudota verslo niša – privatus prekės ženklas smulkiesiems verslininkams. Mes siūlome pasigaminti gėrimo su savo prekės ženklu nuo 24 vienetų iki stambių pramoninių užsakymų. Mūsų privalumas – nėra minimalaus užsakymo kiekio. Mes rūpinamės savo klientų sėkme. Juk mums sekasi tik tada, kai klientams sekasi, kai jie sėkmingai realizuoja savo produkciją,”- verslo subtilybes dėsto Adomas Pranevičius.
Vienas iš sėkmingiausių jaunųjų verslininkų klientų yra „Pop Star Bar” klubas Kaune, kuris sumanios rinkodaros dėka sėkmingai parduoda didelius kiekius savo energinio gėrimo. Vien per pirmąjį vakarą „Pop Star Bar” pardavė apie 200 energinio gėrimo skardinių. Tuo metu plačiai visur reklamuojamo ,,Red Bull” pardavimai siekė vos 50 vnt. per vakarą.
Nori gimtadienio vakarėliui vardinio gėrimo? Prašom!
Mydrink.lt perka iš gamintojų energinį gėrimą, vandenį, sultis, šaltą arbatą ir ją apipavidalina pagal kliento poreikius. Pavyzdžiui, perkant mažą kiekį (iki 2000vienetų) ant produktų klijuojami lipdukai. Įsigyjant nuo 2000 iki 100 000 vienetų skardinės aptraukiamos specialia plėvele, o perkant didesnį nei 100 000 vienetų kiekį, skardinės nudažomos specialia technologija. Kompanijos klientai – tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys. Taigi, kiekvienas gali užsisakyti gėrimo su savo prekės ženklu. Visai nesvarbu, ar tai būtų draugo gimtadienis, ar naktinio klubo firminis gėrimas, ar įmonės dovana savo klientams.
Mydrink.lt paslaugomis naudojasi žinomi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos naktiniai klubai, reklamos agentūros, įmonės, kurios ieško naujų ir patrauklių savo prekės ženklo populiarinimo formų. Įmonės vadovai išdavė nedidelę paslaptį. Anot jų, netrukus savo prekinius ženklus taip pristatys ir Dzūkijos verslininkai.
„Organizuojantiems konferencijas, verslo susitikimus, televizijos arba radijo reklamos kampanijas tai yra puikiausia savo prekės ženklo reklamos galimybė, o prekybininkams- galbūt šansas vartotojams pateikti patrauklų gėrimą su patraukliu prekiniu ženklu,” – sako UAB ,,European Sources” direktoriaus pavaduotojas Adomas Pranevičius. Jo teigimu, gera idėja yra sėkmingo verslo garantas.