Rotušėje vykusiame susitikime Alytaus miesto reguliaraus susisiekimo maršrutus aptarnaujančių įmonių savininkai susitiko suderinti paskutinius sutarties pasikeitimus prieš pradedant pertvarką pervežimo versle Dzūkijos sostinėje. Miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Palmira Raškauskienė vežėjus supažindino su viešųjų paslaugų teikimo sutarties pavyzdžiu. „Mikriukų“ įmonių vadovai, atrodo, neprieštaravo, kad nuo 2013-ųjų metų rugsėjo 1-osios maršrutą aptarnaujanti transporto priemonė turės būti miesto tipo, su išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema ir ne senesnė, kaip 2000 m. laidos.
Miesto autobusuose turės tilpti nemažiau kaip 20 keleivių, galimybės sudarytos važiuoti su neįgaliojo ar kūdikio vežimėliu, vairuotojai vilkės suvienodinta apranga, o visų autobusų spalva bus vienoda – balta, geltona, sidabrinė ar kita sutartinė. „Maršrutkėse“ nuo kitų metų rugsėjo bus reikalaujama bilietų pardavimo ir keleivių aptarnavimo kokybės kontrolės, informacinės švieslentės, o tai turėtų užtikrinti – video sistemos. „Pajamų mums padaugės – ir miesto biudžetas pagausės“, – džiaugėsi firmų savininkai, mat kameros bus sferinės ir sudarys galimybę kontroliuoti ne tik maršrutą, bet ir sąžiningą vairuotojų darbą su kasa bei keleiviais. „Nereiks ir detektyvų, aiškinantis, ar vėl ką nors iškrėtė ūsuotasis mėlynojo autobuso ar koks kitas vairuotojas“, – šviesia ateitimi raminosi pervežimo įmonių „bosai“.
Alytaus miesto autobusėlių savininkai, skirtingai nei anksčiau, neprieštaravo maršrutus aptarnaujančių transporto priemonių skaičiaus mažinimui. Prieš beveik metus tai vadinę teisių pažeidimu, dabar vežėjai, nors važiuoja rečiau, bet … uždirba daugiau. „Nes dabar veža daugiau keleivių, o ne oro”, – pridūrė P. Raškauskienė. „Būkim biedni, bet teisingi – keista ar ne, tačiau dabar uždirbame daugiau“, – sakė aštuonis autobusus turintis Arūnas Valūnas, kol kas dar abejojantis, ar šimtus tūkstančių litų ir dar didesnes sumas investuos į naujas sąlygas atitinkančių padėvėtų, gamyklinių autobusų įsigijimą, ar stiprins įdėjimus į vilkikų verslą.
Iš vienuolikos nr. 7 (Siuvimas – Naujoji g. – Pieninė) liko aštuoni (poilsio ir švenčių dienomis – 4), iš dešimt nr. 8 (Chemija – Naujoji g. – Pieninė) važiuoja šeši (3), iš devynių nr. 14 (Siuvimas – Vidzgiris – Pieninė) – šeši, iš penkių nr. 4 (Siuvimas – Naujoji g. – Skydiniai) – du (1). Mažiausiai pakito nr. 5 (Nemunas – Naujoji g. Geležinkelio stotis – Sūkurio g.) grafikas – vietoj keturių autobusų kursuoja trys (poilsio ir švenčių dienomis – 1), nr. 13 (Chemija – Vidzgiris – Pieninė) – vietoj penkių – keturi (2). Tiek pat, po vieną, liko nr. 6 (Lelijų g. – Naujoji g. – Pieninė) ir nr. 20 (Nemunas – Vidzgiris – A. Jonyno g. – Šiluminiai). Iš viso minėtus, o taip pat nr. 10 (Centras – Naujoji g. – Skydiniai – Miklusėnai), nr. 11 (Siuvimas – Vidzgiris – Skydiniai) turėtų aptarnauti 34 (17) mikroautobusai.
Nr. 10 laukia nauja „karjera“ – ratą baigti ne centre (Ligoninės g.), o I Alytuje, gal ir ne visi, tačiau bent dalis nr. 13 autobusų turėtų užsukti ir keleivius paimti iš Jurgiškių g. Per naująjį tiltą „mikriukai“ dar nekursuos, tačiau, pasak P. Raškauskienės, tai priklausys nuo gyventojų – jei pagrindinis srautas iš I Alytaus persikels nuo Antano Juozapavičiaus ant Tūkstantmečio tilto ir atsiras poreikis – bus organizuotas naujas maršrutas. Maršrutų grafikus Dzūkijos sostinės viešojo transporto sistemai rengia dvidešimtmetę patirtį turinti įmonė „Merakas“, kuri programas įdiegė didžiuosiuose Lietuvos miestuose, Baltarusijoje, Čekijoje, Estijoje, Latvijoje ir Rusijoje.