Alytuje pradedamas testuoti Lietuvoje vienas pirmųjų tik elektra varomas vilkikas. Tai – pirmasis mūsų šalyje registruotas „Volvo FH Electric“ sunkvežimis be vidaus degimo variklio.
Alytuje veikianti stiklo paketų gamykla „Glass LT“ svarsto pereiti prie elektra varomo transporto, todėl ir ėmėsi elektrinio „Volvo FH“ vilkiko bandymų. Tai – vienas pirmųjų N3 klasės elektrinių sunkvežimių Lietuvoje, VĮ „Regitra“ duomenimis, šiuo metu tokių Lietuvoje registruota vos 2.
Testuojamame sunkvežimyje sumontuoti trys 490 kW (666 AG) galios elektros varikliai, o traukos baterijų talpa siekia 540 kWh. Su tokiu energijos užtaisu 44 t bendrosios masės sąstatas su viena įkrova gali nuvažiuoti iki 300 km. „Volvo FH Electric” traukos baterijos nuo 0 iki 80 proc. pasikrauna per 1,5 val., o iki 100 proc. – per 2,5 val., naudojant 250 kW greitojo įkrovimo stotelę.
„Volvo“ atstovai Lietuvoje džiaugiasi, kad jau ir Lietuvoje vis daugiau įmonių ir transporto paslaugų užsakovų aktyviai domisi elektromobilumo ir tvaraus transporto sprendimais. Demonstracinis modelis leidžia vairuotojams patogiai „pasimatuoti“ elektrinį sunkvežimį konkrečiuose maršrutuose.
Elektra varomos sunkiasvorės transporto priemonės jau šiandien gali patenkinti daugelio regioninių gabenimų poreikį ir pažangių įmonių planuose – investicijos į tvarų transportą, įkrovimo stotelių infrastruktūrą bei žaliosios energijos gamybą.
Pasak „Glass LT“ atstovų, pradėti naudoti elektrinį vilkiką produkcijai gabenti nuspręsta atsižvelgiant į ilgalaikę įmonės tvarumo strategiją – kad visuose veiklos etapuose įmonė darytų kuo mažesnį poveikį aplinkai, būtų tvariai veikiančia tiekimo grandinės dalyve.
Atsiradus pirmajai galimybei įmonė iškart nutarė išbandyti, kaip elektra varomi vilkikai gali papildyti įmonės transporto parką. Testavimo metu naująjį elektrinį vilkiką planuojama panaudoti maršrutuose į Kauną, Marijampolę ir Vilnių. Visų bandomų maršrutų atstumas iki klientų ir atgal, įskaitant judėjimą miestuose, sudarys iki 250–300 km. Pristatęs produkciją ir grįžęs atgal į Alytų, vilkikas galės vėl pasikrauti gamyklos teritorijoje įrengtoje mobiliojoje įkrovimo stotelėje.
Šiuo metu gamykla eksploatuoja 7 vilkikų parką, kurių dauguma yra naujausio „Euro 6” emisijos standarto.