Alytaus kino teatre „Dainava“ surengtas kino ir kultūros festivalio „Scanoramos vasara“ stovyklos jaunimui „24 per sekundę“ uždarymas.
Renginio metu stovyklos dalyviai pristatė kartu su Lietuvos kino profesionalais sukurtus trumpametražius filmus pagal rašytojo Jurgio Kunčino noveles „Naktis tamsi kaip kazematas“ ir „Fontanas“ bei dokumentinis filmas „Už kadro“ apie kūrybinio darbo užkulisius.
„Dainavos“ kino teatro vadovė Simona Butrimienė, „Scanoramos vasaros“ idėjos autorė ir programos sudarytoja Vaida Kazlauskaitė bei kino stovyklos „24 per sekundę“ moderatorė Andrija Petkevičiūtė atkreipė dėmesį, kad stovyklos dalyviai ne atostogavo, o intensyviai dirbo, dėkojo tėvams, išleidusiems jaunuolius į kūrybines atostogas, pasidžiaugė, kad dalis stovykloje dirbusių moksleivių joje dalyvauja jau antrą kartą, įteikė dalyviams padėkos raštus ir Lietuvos kino centro simbolines dovanas bei išreiškė viltį, kad kitą vasarą kino stovykla įvyks trečią kartą.
Šiais metais stovyklos programą įkvėpė iš Alytaus kilusio poeto, eseisto, vertėjo ir vieno žymiausių lietuvių prozininkų Jurgio Kunčino asmenybė bei kūryba. Suvieniję jėgas Europos šalių kino forumas „Scanorama“, kino teatras „Dainava“, Alytaus miesto teatras ir Alytaus Jurgio Kunčino viešoji biblioteka pakvietė į jo tekstus pažvelgti pro kino kameros objektyvą.
Jaunuoliai mokėsi rašyti scenarijus su režisieriumi ir scenaristu, Nacionalinės premijos laureatu Algimantu Puipa, atpažinti skirtingus kino žanrus su režisieriumi Jonu Trukanu ir kino kritiku, semiotiku Dmitrijumi Gluščevskiu, atlikti aktorių atranką ir dirbti su jais kino aikštelėje su režisieriumi Giedriumi Tamoševičiumi, įskaityti dialogus ir improvizuoti prieš kamerą su aktoriumi Donatu Želviu, neatpažįstamai pakeisti aktorių veidus ir kūnus su grimo dailininke Elena Permogorskaja, sukurti filmo garderobą su kostiumų dailininke Neringa Keršulyte, atrinkti ir sumontuoti nufilmuotą medžiagą bei paruošti filmą kino teatrams su montažo režisieriumi Eimantu Belicku.
Trumpametražį filmą pagal Jurgio Kunčino novelę „Naktis tamsi kaip kazematas“ pristačiusios režisierė Ineta Vabolytė ir scenaristė Kamilė Gvildytė prisiminė stovyklos lektoriaus, montažo režisieriaus E. Belicko pamoką apie savo filmą atsiliepti tik teigiamai.
„Eimantas Belickas, padėjęs montuoti mūsų filmus, pamokė, kad apie savo kūrinį reikia kalbėti tik gerai, todėl galime pasakyti, kad mūsų filmas, nepaisant jame esančių trūkumų, yra nuostabus. Dėkoju Kamilei, kuri naktimis rašė scenarijų ir per tokį trumpą laiką padėjo filmavimo grupei įgyvendinti mūsų visų sumanymus“, – džiaugėsi I. Vabolytė.
Trumpametražį filmą pagal J. Kunčino novelę „Fontanas“ pristačiusi režisierė, scenaristė ir operatorė Greta Šematulskytė atkreipė dėmesį, kad pasirinko ne pažodinę, o laisvą teksto interpretaciją.
„Pažvelgėme į novelę taip, kaip pasirodė priimtina mums. Buvo labai įdomu išmokti daug naujų dalykų ir pritaikyti juos praktikoje, todėl tikimės, kad mūsų filmas toliau gyvens savo gyvenimą“, – kalbėjo G. Šematulskytė.
Dokumentinį filmą „Už kadro“ apie kino stovyklos užkulisius sukūręs Augustas Mužul papasakojo, kad iš pirmo žvilgsnio jam teko lengvesnė užduotis, nes pasakojimą apie kino stovyklos užkulisius sudėliojo jos dalyviai – sudėtingiausia buvo atsirinkti, kuriuos stovyklos kasdienybės momentus pristatyti žiūrovams.
Vakarais Europos šalių kino forumas „Scanorama“ jau trečius metus iš eilės kvietė pasinerti į nemokamas europietiško kino atostogas su naujausiais ir įdomiausiais Europos bei lietuvių režisierių filmais Alytaus miesto teatre, kuriuos pristatė dirbtuvių lektoriai ir jų kūrėjai.