Parduotuvėse randami Lietuvos gyventojų pamėgti „Pilos“ produktai yra gaminami ir Dzūkijoje, pavyzdžiui, natūralius minėtu prekės ženklu pažymėtus varškės sūrelius gamina „Varėnos pienelis“.
Gamyklos direktorė Jolanta Kuzminienė pabrėžia, kad toks bendradarbiavimas užtikrina, jog laimi visi – žmonės gali įsigyti šviežius, kokybiškus ir lietuviškus produktus už gerą kainą, o verslui tai atveria galimybes plėsti savo asortimentą ir prekiauti ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių parduotuvėse.
„Varėnos pienelis“ savo veiklą vykdo jau beveik 20 metų, o J. Kuzminienė įmonėje dirba nuo 2011 metų, o vadovauja nuo 2016-ųjų. Šiemet gamykla buvo įvertinta Varėnos verslo įmonių ir verslininkų apdovanojimuose, kuriuose laimėjo „Verslo bitės 2022“ titulą, reiškiantį, jog per pastaruosius penkerius metus gamykla šiame rajone sunešė į avilį daugiausia nektaro arba, kitaip tariant, į valstybės biudžetą sumokėjo daugiausiai mokesčių.
Nors įmonė gamina ir savo prekės ženklu pažymėtą produkciją, vis dėlto J. Kuzminienė pastebi, jog privačiais prekės ženklais pažymėtų produktų gamyba reikšmingai prisidėjo prie įmonės pasiekimų ir augimo.
„Iš pradžių „Varėnos pienelis“ gamino produkciją Lenkijos „Lidl“. O dabar aprūpiname ne tik Lietuvos ir Lenkijos „Lidl“ parduotuves, bet vykdome eksportą ir į dar daugiau nei 20 šalių. Nežinau, ar tokia plėtra mums būtų pavykusi, jei viską būtume darę vieni. Sūreliai ragaujami net ir ten, kur iki šiol toks produktas daugeliui buvo naujiena“, – pasakoja J. Kuzminienė.
Vasarą rinkos tyrimų bendrovei „Kantar“ atlikus prekės ženklų žinomumo tyrimą paaiškėjo, jog pieno produktų linija „Pilos“ yra užsitikrinusi pačią aukščiausią vietą žmonių atmintyje bei širdyje. Ją žino aštuoni iš dešimties apklaustųjų, o yra ragavę – daugiau nei 70 proc. respondentų. Tarp tų, kurie parduotuvėse apsiperka reguliariai, šie skaičiai yra dar aukštesni: „Pilos” prekės ženklą tiek žino, tiek yra ragavusi absoliuti dauguma pirkėjų: apklausos rodikliai čia viršija 90 proc.
Pasakodama apie varškės sūrelių vietą skirtingų šalių parduotuvių lentynose, „Varėnos pienelio“ direktorė pastebi, kad ir kelias į žmonių širdis buvo skirtingas. Tiems, kurie varškės sūrelius pamena dar iš vaikystės, norisi nostalgiško, pažįstamo skonio: vanilės, šokolado, braškės ar persiko. Bet tose šalyse, kuriose sūrelių iki šiol nebūdavo, reikėjo atrasi būdą, kaip šį produktą priartinti prie kažko pažįstamo.
„Taip „Pilos“ prekės ženklo produktų sąraše atsirado „Protein“ linijos varškės sūreliai. Pastaraisiais metais žmonės visoje Europoje ieško baltymais praturtintų gaminių, dėl to savo mitybos racioną papildė ir varškės sūreliais. Įdomu tai, kad šie žmonės tik dabar atranda, kad varškės sūreliai gali būti ne tik proteininiai, o desertiniai, skirti saikingam pasilepinimui.“
Naujus skonius diktuoja ne tik tarptautinė rinka, bet ir jaunoji karta. Vaikystėje augę su vaniliniais varškės sūreliais, dabar jaunuoliai nori ryškių ir drąsių skonių, pavyzdžiui, kramtomosios gumos ar cukraus vatos. J. Kuzminienė pasakoja, kad ypatingi šių sūrelių receptai sukuriami derinant skonius ir viduje, ir išorėje. „Varėnos pienelio“ gamykloje yra net septyniolika skirtingų glaistų.
„Nors klasikiniais varškės sūrelių glaistais būtų galima pavadinti kakavinius ar šokoladinius, bet mes stengiamės jiems suteikti dar daugiau įvairovės. Mūsų gamyklos glaistų sąrašas itin ilgas: su ir be cukraus, pieniško, balto šokolado, sūrios karamelės ar jogurtinis glaistas, su avietėms ar riešutais, taip pat gaminame ir veganišką glaistą. Gamykloje turime naują maisto technologę, kuri savo idėjomis pralenkia laiką. Dėl to tikrai nestokojame naujų minčių bei skonių“, – sako gamyklos vadovė.
Ką tik iš Paryžiuje vykusios tarptautinės maisto produktų ir gėrimų parodos „SIAL Paris“ sugrįžusi „Varėnos pienelio“ vadovė pasakoja, kad didžiuojasi savo produkcija, nes maisto parodoje lankytojai patys ieškojo varėniškių stendo.