Naudotų automobilių rinkoje yra daugybė senų automobilių su suklastota rida ir nuslėptais trūkumais, todėl įsigyti tvarkingą transporto priemonę gali būti sudėtinga.
Situacija skirtingose Europos dalyse, priklausomai nuo ekonominės situacijos ir regioninių ypatumų, smarkiai skiriasi, apie tai informuoja tyrimą atlikusi automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“.
Tyrimo metu paaiškėjo, kuriose šalyse įsigyti naudotą automobilį rizikingiausia.
Lietuva „Rinkos skaidrumo indekse“ – trečia nuo galo
„carVertical“ sudarytame „Rinkos skaidrumo indekse“ Lietuva reitinguota 21-oje vietoje iš 23 šalių, kas reiškia, jog naudotų automobilių rinka čia neskaidri, o sukčiavimo mastai dideli. 1 iš 4 automobilių atvykstančių į Europą iš JAV atkeliauja per Lietuvą.
53 tūkst. 331 km – būtent tiek kilometrų vidutiniškai „atjaunėja“ automobilis Lietuvoje. Tai bene dvigubai daugiau nei Jungtinėje Karalystėje. Vairuojant automobilį su suklastota rida ne tik išleidžiama daugiau pinigų jo priežiūrai, bet tai gali neigiamai paveikti ir automobilio saugumą.
Vidutinis platformoje tikrinto automobilio amžius Lietuvoje siekia 10,2 metų. Slovėnijoje, kuri pagal šį rodiklį užima 1-ąją vietą, vidutinis amžius – 6,1 m., Slovakijoje – 7,8 m., Kroatijoje – 8 m., kas rodo, jog šių šalių pirkėjai ieško naujesnių transporto priemonių.
Rytų Europos rinka pati neskaidriausia
Naudoto automobilio pirkimas Latvijoje, Lietuvoje, Ukrainoje ar Rumunijoje – rizikingas dalykas, nes daugybė transporto priemonių parduodamos su suklastota rida ir nuslėptais apgadinimais. Įvairios apgavystės naudotų automobilių rinkoje yra tapę šių šalių kasdienybe ir nemažai vairuotojų yra nukentėję nuo nesąžiningų pardavėjų.
Prasčiausia padėtis Latvijoje, kur net 23,6 proc. visų „carVertical“ tikrintų automobilių turėjo suklastotą ridą. Panaši situacija ir kitose Rytų Europos šalyse: Rumunijoje – 19,6 proc. automobilių rida buvo suklastota, Ukrainoje – 15,6 proc., Lietuvoje – 18,1 proc.
Ukrainoje net 80 proc. naudotų transporto priemonių įvežamos iš užsienio. Nedaug atsilieka Latvija – 75,5 proc., Lietuva – 75,3 proc., ir Rumunija – 67,2 proc. Ženkli dalis iš Vakarų atvykstančių automobilių yra patyrę avarijas, tada jie sutvarkomi ir parduodami kaip neturintys trūkumų. Visa tai lemia didelį žalas patyrusių automobilių skaičių Rytų Europoje. Lietuvoje 59 proc. automobilių kažkada yra patekę į eismo įvykį, Latvijoje – 57,5 proc., Rumunijoje – 57 proc., Ukrainoje – 46,7 proc.