84-ąjį Alytaus aerodromo sezoną Alytaus aeroklubas pradeda pakylėtai. Skrydžių užsakymų vykdymas šiemet sutapo su tarptautine Aviacijos ir kosmonautikos diena.
- Dar viena gera žinia vietos aviatoriams – Alytaus aeroklubo sąskaitą papildė piniginis pervedimas už patirtas bylinėjimosi išlaidas. Jas Kauno apygardos teismo nurodymu pervedė Alytaus miesto savivaldybė, kuriai teismuose atstovavo jos teisininkas Giedrius Šimas.
Pasak aviatorių, Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis ir jo pavaldiniai praėjusią savivaldybės kadenciją „kaišiojo pagalius“ į Alytaus aeroklubo „propelerius“, tačiau galų gale teismai įrodė, kad valdininkai buvo neteisūs.
Už patirtas bylinėjimosi išlaidas Alytaus aeroklubui, vykdydama teismo nutartį, Alytaus miesto savivaldybė buvo priversta sumokėti 1 tūkst. 270,50 Eur.
Jeigu su teismų sprendimais Alytaus miesto savivaldybė būtų sutikusi praėjusį rudenį, tai mokesčių mokėtojams būtų atsiėję gerokai mažiau.
Dar 4 tūkst. 511,5 eurų, vykdydama teismo sprendimą, Alytaus aeroklubui ir už teisininkų paslaugas turės pervesti Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) prie Aplinkos ministerijos.
NŽT Alytaus skyrius, vadovaujamas Ilonos Marčinskienės (atstovė teismo procese – vyriausioji specialistė Danutė Štreimikienė), dalyvavo teismų su Alytaus aeroklubu procese, nesėkmingai mėgino panaikinti aviatoriams iki 2078 metų birželio patikėto 102,5 hektaro ploto Alytaus aerodromo Miškininkų g. 3 panaudą.
„Šiuo konkrečiu atveju sprendimas dėl galimo apskundimo ar neapskundimo dar nėra priimtas“, – Alytausgidas.lt redakciją informavo NŽT atstovas Ruslanas Golubovas, tačiau patvirtinęs, kad NŽT, kaip ir kiti juridiniai ar fiziniai asmenys privalės vykdyti teismo nutartį.
Balandžio 6 d. Kauno apygardos teismo nutartimi, Alytaus aeroklubui palikta teisė iki 2078 metų birželio vidurio naudotis ne tik Alytaus aerodromu, tačiau ir „…neatlygintinai valdyti ir naudotis toliau Alytaus miesto savivaldybei nuosavybės teise priklausantį (nuo 1959 m. Alytaus aeroklubui priklausiusį) turtą: sandėlį, lėktuvų angarus, sargų postą, administracinį pastatą (jame miesto savivaldybė savavališkai buvo apgyvendinusi nelegalius pabėgėlius), bendrabutį…“, taip pat lėktuvus „JAK-18T“, „JAK-52“, „PZL-104 Wilga-35A“, sklandytuvus „Blanik“, „L-13 Blanik“, „LAK-12 Lietuva“ ir „SZD-41A Jantar Standart“.
Istorinis Alytaus aerodromas buvo įkurtas po maždaug 25-erių metų nuo to laiko, kai į miestą atskrido, čia leidosi ir kilo pirmieji orlaiviai (1939 m.). Aerodromu nuo 1959 m. naudojasi, jį prižiūri Dzūkijos sostinėje seniausia be pertraukų veikianti visuomeninė organizacija Alytaus aeroklubas, kuriam ilgiausiai vadovavo Tadas Matukonis (1965-1991 m.), Kęstutis Urbanavičius (1997-2020 m.) ir Jonas Vaitkevičius (1959-1965 m.).
Alytaus aerodromo tinkamumą naudoti Transporto kompetencijų agentūra patvirtino pažymėjimu, kuris galioja iki kito patikrinimo 2026 m.
Alytaus aerodromas, kol jo pakilimo-tūpimo takas lėktuvams nėra renovuotas, dienos metu gali priimti orlaivius, kurių leistina maksimali masė yra 5 tonos ir 700 kilogramų. Į istorinę aviacijai vietą atvyksta čia bazavusia Normandijos-Nemuno tarptautine eskadrile besidomintys, taip pat kiti, per mūsų ir kitas Baltijos šalis keliaujantys mažosios aviacijos savininkai iš Lietuvos bei užsienio. Jų dėka papildomų užsakymų gauna Alytaus viešojo maitinimo įstaigos, suvenyrų pardavėjai, viešbučiai.
PAPILDYTA
Komentaro kreipėmės ir į Alytaus miesto savivaldybę, pasak jos atstovų, „šiuo metu konsultuojamasi su teisininkais, todėl konkretaus atsakymo kol kas nėra“. Jeigu po savivaldybės konsultacijos su teisininkais sulauksime pilnaverčio atsakymo, šią portalo pubikaciją papildysime.
ATNAUJINTA
Alytaus aeroklubas, iš NŽT nesulaukęs mokėjimo už teismuose patirtas bylinėjimosi išlaidas, šią Aplinkos ministerijai priklausančią tarnybą perdavė antstoliams.