Įkūrus verslą vienas iš pirmųjų kylančių klausimų – kaip tinkamai išrašyti sąskaitą faktūrą? Sąskaita faktūra – apskaitos dokumentas, kurį pirkėjui išrašo pardavėjas, pirkėjui įsigyjant prekes, paslaugas ar kitą turtą. Svarbiausia įsiminti kelias pagrindines taisykles, kurios padės tinkamai ir lengvai išrašyti sąskaitą faktūrą.
Sąskaitų išrašymas
Sąskaitų išrašymas nėra sudėtingas darbo procesas, tik svarbiausia atkreipti dėmesį į tam tikras esmines sudedamąsias dalis, kurios privalo būti tinkamai išrašytoje sąskaitoje. Išrašomoje sąskaitoje faktūroje būtina nurodyti šią informaciją:
- Dokumento pavadinimas – sąskaita faktūra, PMV sąskaita faktūra (jei esate registruotas PVM mokėtoju), kreditinė ar išankstinė sąskaita.
- Dokumento išrašymo data – reikia nurodyti tikslią datą, kada išrašoma sąskaita faktūra.
- Dokumento numeris – kiekviena išrašyta sąskaita faktūra turi unikalų numerį. Šis numeris leidžia lengvai atsekti įvykusius pardavimus.
- Pardavėjo rekvizitai – jei vykdote individualią veiklą, nurodykite vardą, pavardę, individualios veiklos pažymos numerį bei atsiskaitomąją sąskaitą.
- Pirkėjo duomenys – jei pirkėjas yra juridinis asmuo, reikia nurodyti pavadinimą, įmonės kodą, PVM mokėtojo kodą, adresą, telefono numerį ar elektroninio pašto adresą. Jei pirkėjas yra fizinis asmuo, išrašomoje sąskaitoje užtenka nurodyti asmens vardą, pavardę bei turimus kontaktinius duomenis.
- Suteiktos paslaugos ar parduotos prekės – nurodykite tikslų pavadinimą, mato vienetą, kainą už paslaugą ar prekę bei galutinę kainą. Kiekvienai skirtingai prekei ar paslaugai reikia sukurti po naują eilutę.
- Terminą, per kurį klientas turi apmokėti sąskaitą.
Sąskaitoje faktūroje rekomenduojama pateikti ir jūsų įmonės logotipą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą.
Greitas ir lengvas sąskaitų išrašymas
Sąskaitų faktūrų išrašymas – ilgai užtrunkantis darbo procesas, kurį kiekvienas norime kiek įmanoma pagreitinti. Nenuostabu, kad vis daugiau įmonių ieško būdų, kurie galėtų padėti sukurti efektyvesnius darbo procesus. Viena iš populiariausių alternatyvų – skaitmenizuotos apskaitos tvarkymo sistemos, leidžiančios siųsti, gauti, išrašyti bei apmokėti sąskaitas vienoje platformoje. Pasirinkdami tvarkyti sąskaitas šiose platformose, galėsite naudoti sąskaitų šablonus. Jie padeda paspartinti sąskaitų išrašymą bei sutaupo laiko ieškant tinkamai paruoštų sąskaitų pavyzdžių. Naudodami skaitmenizuotą sąskaitų tvarkymo platformą, visas išrašytas ir gautas sąskaitas galėsite archyvuoti debesyje. Archyvuodami sąskaitas vienoje vietoje galėsite atlikti greitą sąskaitų paiešką bet kuriuo metu. Tvarkydami sąskaitas skaitmenizuotoje apskaitos platformoje, jūs sumažinsite rankinio darbo poreikį bei taip galėsite daugiau laiko skirti verslo plėtrai.