Pandemija pakeitė alytiškių keliavimo viešuoju transportu įpročius.
Keleiviai taip ir negrįžo į viešąjį transportą, tačiau Alytaus miesto savivaldybė pagal sutartį su vežėja „Kautra” vis tiek priversta mokėti po 0,89 centus už kiekvieną mikroautobuso nuvažiuotą kilometrą, nors autobusas ir važiuoja tuščias.
Skaičiuojama, kad šiemet vežėjo paslaugos miesto biudžetui atsieis 850 tūkstančių eurų dėl sumažėjusių keleivių skaičiaus, t. y. 100 tūkstančių eurų daugiau nei pernai, tiesa, jeigu bilietų kainos nedidės.
„Nuostoliai išaugo po COVID-19 situacijos, kai buvo uždrausta mikroautobusais važiuoti tam tikram kiekiui žmonių, reikėdavo sėdėti kas antroje vietoje. Žmonės atprato nuo viešojo transporto, persėdo į savo automobilius. Stebime situaciją, kai tėvai į mokyklą ir nuveža, ir parveža vaiką, nors ten važiuoja viešasis transportas, kuris patogus, saugus ir tvarkingas. Viešojo transporto paslauga Alytuje neatsiperka”, – sakė Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis.
Mero spėjimu, viešasis transportas atsipirktų tik tuo atveju, jeigu važiuotų ryte 8 valandą ir popietų 17 val., bet jei norime turėti kokybišką paslaugą, miestas priverstas prisidėti.
- Bene geriausiai rinkodarą tarp šalies merų išmanantis, buvęs šios srities lektorius N. Cesiulis, mano, kad Alytui reikia marketinginės kampanijos, pirmiausia kalbėti su vaikais, kad jie važiuotų, o tėvai nebūtų taksi vairuotojais.
Pasak mero, Alytaus miesto nuostoliai viešam transportui gali išaugti, jei dėl energijos kainų kilimo užsidarys dalis įmonių. Tai jaučiama ir dabar: keleivių sumažėjus maždaug trečdaliu buvo pakoreguoti maršrutai jų savaitgalio metu liko mažiau. Tiesa, vežėjos „Kautros” vadovas Linas Skardžiukas tikisi, kad Dzūkijos sostinėje veikiančių įmonių vadovai pasielgs socialiai atsakingai.
Alytiškiai, sakydami, kad viešasis transportas patogus, nauji autobusai, įdiegta elektroninio bilieto sistema, įrengtos švieslentės, sutvarkyta stotelių infrastruktūra, tačiau problema lieka sutrumpinti, retesni ir nesuderinti maršrutai, ypač savaitgalį.
N. Cesiulis teigia, dėl nepatogių tvarkaraščių keleivių priekaištų jau sulaukęs, bet prašo miestelėnų supratimo ir ragina grįžti į viešąjį transportą.
Ar meras, savivaldybė ir jos perkamas miesto viešojo transporto paslaugas Alytuje teikianti „Kautra” sulauks sugrįžtančių keleivių turėtume geriau pamatyti šaltuoju metų laiku. Beje, gruodį Dzūkijos sostinės gatvėse pradės kursuoti ir du elektriniai autobusai.