Praėjusią vasarą Birštone pradėtas Nemuno upės valymas jau artėja prie pabaigos. Nuo balandžio mėnesio vykstančius sąnašų šalinimo darbus planuojama baigti jau birželį, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Anot Birštono merės Nijolės Dirginčienės, atlikus valymo darbus, bus suformuotas 30 m pločio ir apie 1,5 m gylio praplaukimas pagal prieplauką, o tai lems žymiai geresnes laivybos sąlygas regione. Naujuoju praplaukimu galės naudotis tiek mažieji pramoginiai laivai, tiek ir keleiviniai laivai.
„Nemunas ilgą laiką buvo apleistas, dabar vyksta jo atgimimas. Pernai Birštone pradėti Nemuno valymo darbai netrukus bus užbaigti, todėl kurortas turi ambicijų tapti mažuoju uostamiesčiu. Miesto infrastruktūra tam tinkama, o, pagerėjus laivybos sąlygoms, iš Kauno marių čia turėtų atplaukti ir jachtos, ir didesni laivai“, – planais dalijosi N. Dirginčienė.
Pažymima, kad problema atsiradusi prieš daugiau nei 10 metų, kai sąnašos suformavo seklumą prie Birštono stacionarios prieplaukos ir jos naudojimas tapo apsunkintas – didesni lavai negalėjo įplaukti į prieplaukos akvatoriją ir švartuotis prie prieplaukos krantinės. Tai galėjo atlikti tik mažų matmenų ir mažos grimzlės laivai. Nebuvo ir praplaukimo pagal prieplauką, kur susiformavęs „užutekis“.
„Matome, kad susidomėjimas poilsiu ant vandens auga. Nemune ties Birštonu jau dabar vyksta intensyvūs pramoginių, keleivinių laivų maršrutai, mažesni laivai švartuojasi krantinėje. Tai rodo, kad vandens turizmas lietuviams yra įdomus, o plaukimas Nemunu – savotiška šalies egzotika. Užbaigus seklumos šalinimo darbus, neabejoju, kurorte sulauksime daugiau laivų, turistų ir pakrantėje įsikuriančių verslų“, – teigė Birštono turizmo informacijos centro direktorė Rūta Kapačinskaitė.
Šiuo metu žemsiurbė dirba toliau, siekiant sujungti išplaukimą iki pagrindinio vandens kelio. Sąnašinis gruntas gruntolaidžio pagalba pilamas ant seklumos viršaus ir kitoje seklumos pusėje. Toks sąnašų supylimo būdas neuždaro pagrindinio laivakelio, laivai gali laisvai juo praplaukti.