Turima planų, kaip sujungti Kauną su Druskininkais, taip pat norima šliuzu sujungti Nemuną su Nerimi. „Šiuo metu yra pradėtos poveikio aplinkai vertinimo procedūros ir projektavimas“, – sako Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas.
Planuojama, kad iki 2030 metų, sujungus šias dvi upes, vandens keliu būtų sujungtas Vilnius ir Kaunas, o turistinė trasa sudarytų galimybes porą dienų plaukti per šalį. Būtų galima įlipti į laivą Nidoje ar Jurbarke, o išlipti Lenkijoje ar bet kur kitur Europoje. Šiuo metu tą patį galima padaryti plaukiant iš Kauno, tačiau norima šias galimybes praplėsti.
Šiuo metu eksploatuojama 467 km ilgio vandens kelių, bet viso Lietuvoje yra apie 1 tūkst. km vandens kelių, o iki šiol nenaudotus taip pat planuojama paruošti laivavedžiams.
Tikimasi, kad laivyba Nemune išgyvens atgimimą, mat pagrindiniame laivakelyje pastatyta daugiau nei 500 bunų. Jų pagalba upės vanduo pats valo ir tiesina vagą.
Kai kuriose panemunės vietose atnaujinami uostai, įrengtos degalinės ant vandens. Į Nemuno sutvarkymą per paskutinius 2-3 metus investuota – 23,2 mln. eurų Europos sąjungos investicijų – Kauno žiemos uoste buvo įrengta beveik šimto vietų marina, upėje pastatyti šviečiantys ženklai, atnaujinta Nidos krantinė ir Uostadvario uostas, užbaigtos laikinos krovinių sandėliavimo vietos Raudonėje, Jurbarke ir Pagėgiuose.
Upės gilinimo ir kiti darbai Alytaus, esančio tarp Kauno ir Druskininkų, dar nepasiekė, buvo vykdomi ties Birštonu ir pan. Nemuno vietose. Tiesa, Alytuje, Nemuno gatvėje nuo ankstesnio ES finansavimo laikotarpio stovi 2006 metais atidaryta prieplauka, prie kurios oficialiai kol kas neprisišvartavo nė vienas laivas…
Kaip jau rašėme anksčiau, Vidaus vandens kelių direkcija yra įsigijusi žemsiurbę, kuri gilina upės vagą.
Birštone pradėtus darbus planuojama tęsti toliau, iki Alytaus, po to – iki Druskininkų.
Nemuno vagos gilinimas savivaldybėms kainuoti neturėtų, nes darbus planuojama atliekami valstybės lėšomis. Jeigu projektas bus įgyvendintas, šalia Dainų slėnio Alytuje bus pastatyta dar viena prieplauka.