Lietuvos vidaus vandenyse, Nemuno upėje, įrengta beveik dvi dešimtys mobilių ir stacionarių prieplaukų, tačiau laivyba vis dar merdi.
Prieš daugiau nei 15 metų Alytaus mieste Nemuno pakrantėje buvo pastatyta prieplauka, tačiau iki šiol joje taip ir neprisišvartavo nė vienas laivas.
Teigiama, kad laivybą Nemuno aukštupyje komplikuoja gylio trūkumas, mat nelietingomis vasaromis upė nusenka. Net atsiranda vietų, kur Nemuną galima perbristi.
- Situacija gali pasikeisti.
Vidaus vandens kelių direkcija įsigijo žemsiurbę, kuri pagilins upės vagą.
Darbus planuojama padėti nuo Birštono ir tęsti iki Alytaus bei iki pat Druskininkų.
Nemuno vagos gilinimas savivaldybėms nekainuos. Darbai bus atliekami valstybės lėšomis.
Jeigu projektas bus įgyvendintas, šalia Dainų slėnio Alytuje bus pastatyta dar viena prieplauka, o abu Nemuno krantus sujungs dviračių takai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad pagilinus upę čia galės plaukioti įvairaus tipo laivai, labiausiai pramoginiai.
Pirmuosius laivus į Nemuną tikimasi nuleisti jau kitąmet. Laivyba pradžioje planuojama nuo Druskininkų pro Alytų iki Birštono, o vėliau ir iki Kauno.