Alytiškis Jonas Balčius, kartu su pramoginę laivybą Nemune ties Birštonu vykdančiu Mindaugu Žiedeliu ir maitinimo paslaugas Nemunaityje teikiančiu Dariumi Glušausku įkūrė asociacija „Nemuno kelio vingiai“.
Bus siekiama atgaivinti laivybą Nemuno upėje ir paskatinti verslą teikti paslaugas, kai didžiausia Lietuvos upe nuo Kauno iki Druskininkų galės plaukti laivai.
Pasak Dariaus, Jono ir Mindaugo, asociacija įkurta dėl to, kad pavienius asmenis valdininkai kartais girdi prastai, tad nuo šiol į juos galės kreiptis asociacijos vardu.
Pagrindinė laivybos Nemuno aukštupyje problema – gylio stygius. Beveik 100 žmonių galinčio plukdyti laivo „Algirdas” savininkas M. Žiedelis sako, kad atplaukti iki Alytaus ar Druskininkų labai sudėtinga ir net rizikinga, o atkarpoje ties Birštonu, kur jau dirbo žemsiurbė ir švartuojasi laivas, nėra nei elektros, nei vandens.

Alytaus prieplaukoje vandens pakankamai, bet čia oficialiai vis dar neprisišvartavo nė vienas laivas…
Asociacijos nariai įsitikinę, jei Nemuno aukštupyje plauks laivai – naudos turės ir vietos verslas. Užsienio pavyzdžiai rodo, kad populiarios vandens kelionės su galimybe apsistoti nakvynei, o vėliau tęsti kelionę.
Didžiausia Lietuvos upė išžvalgyta, sekliose vietose, kaip jau rašėme, pradėjo dirbti žemsiurbė. Darbai prasidėjo ties Birštonu, o dabar vagą gilinantis laivas „Nemunaitis“ upės dugną gilina Radžiūnuose ties „Tarzanija“.
Nemuno aukštupis nuo Kauno iki sienos su Baltarusija nusidriekęs 402 kilometrus.