Vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda nemažą dalį savo mažmeninės vertės. Nors transporto priemonės vertė laikui bėgant toliau mažėja, o tam tikros markės nuvertėja labiau nei kitos.
Siekdami nustatyti kurių markių automobiliai nuvertėja labiausiai, automobilių ekspertai atliko tyrimą ir išanalizavo daugiau nei 72 mln. 2019 – 2022 m. Europoje, JAV ir Australijoje pateiktų duomenų įrašų.
„Porsche“ (-64,4 proc.), „Jeep“ (-84,4 proc.) ir „Mini“ (-85,5 proc.) yra 3 mažiausiai nuvertėjančios markės: jų vertės dalis liko didžiausia iš pradinės kainos atėmus mažiausią automobilio rinkos vertę. Taigi, „Porsche“ bėgant metams praras tik 64,4 proc. savo vertės, o „Lexus“ – 89,9 proc.
„Nors „Porsche“ gamina sportinius automobilius, jos modeliai yra pakankamai praktiški ir tinkami kasdieniam važinėjimui.
„911“ yra vienas žymiausių ir mėgstamiausių visų laikų modelių. Tad nenuostabu, kad jo paklausa viršija pasiūlą.
„Porsche“ automobiliai yra patikimi, patvarūs ir išskirtinės išvaizdos, kuri traukia klientus“, – teigia automobilių ekspertas Matas Buzelis.
Išliekančia didele likutine verte pasižymi ir tradiciškesnės transporto priemonių markės, tokios kaip „Hyundai“ ir „Toyota“. Šios transporto priemonės yra įperkamesnės, jų techninės priežiūros išlaidos paprastai būna mažesnės, todėl šių gamintojų modelių naudotų automobilių pirkėjai ieško dažniau.
Nors kai kurių aukščiausios klasės markių automobiliai, tokie kaip „Jaguar“, „Land Rover“ ir „Lexus“, paprastai nuvertėja mažiau, taip nutinka ne visada.