Auganti infliacija ir padidėjusios kasdienės išlaidos gyventojus skatina įdėmiau įvertinti savo finansines galimybes ir atrasti būdų apsipirkti pigiau. 6 iš 10 pirkėjų daro „namų darbus“ ir savo pirkinių krepšelius planuoja pagal sekamas akcijas.
82 proc. pirkėjų nurodo, kad jiems yra svarbu, jog apsiperkant jų pageidaujamai prekei būtų taikoma akcija ar nuolaida, rodo šių metų rugsėjį rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ rugsėjo 16-20 dienomis atlikta reprezentatyvi apklausa, kurioje buvo apklausta 1 tūkst. 17 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Tyrimo metu paklausti, kaip taupo pirkdami maisto produktus, to nedarantys sakė vos 3 proc. pirkėjų. Likusieji pasidalijo savo patarimais, iš kurių populiariausias metodas – sekti akcijas ir pagal jas planuoti pirkinius (67 proc.).
Daugiau nei pusė (57 proc.) apklaustųjų sako, kad dabar dažniau besirenkantys prekes su nuolaidomis. Kas antras teigia taupantis pasinaudodamas prekybos tinklų teikiamais lojalumo programų pasiūlymais.
Vienas iš trijų pirkėjų prekių su nuolaida stengiasi įsigyti daugiau – ir jų pasidėti atsargoms.
Apklausa parodė, kad taupymo sumetimais dalis pirkėjų renkasi tik pačius būtiniausius produktus (32 proc.) ir dažniau gamina patys namuose, todėl rečiau perka jau paruoštus maisto patiekalus (30 proc.). Dėl taupymo 15 proc. apklaustųjų pripažįsta keičiantys mitybos įpročius ir kai kuriuos brangesnius produktus perkantys rečiau.
Ekspertai norintiems sutaupyti rekomenduoja į parduotuvę keliauti rečiau ir turint konkretų reikiamų prekių sąrašą. Tyrimas rodo, kad šiais patarimais naudojasi dar nedidelė pirkėjų dalis: savaitės meniu planuoja ir retesnį, bet suplanuotą apsipirkimą daro 3 iš 10 apklaustųjų, o griežtai sudaryto pirkinių sąrašo laikosi 12 proc. žmonių. „Tą atliepia ir pigiausių maisto prekių krepšelio kainas stebinčio portalo Pricer.lt analizė“, – tvirtina „Maxima“, teigianti, kad rugsėjo mėnesį ir toliau pigiausių prekių krepšelis mažiausiai kainavo jos tinklo parduotuvėse.
Tuo tarpu „Norfa“ skelbia, kad remdamasi Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenimis, surinktais iš prekybos tinklų, veikiančių Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus ir Marijampolės regionuose, iš tiriamų 20 būtiniausių maisto kategorijų mažiausią kainą ji siūlo 15-ai (palyginimui „Maxima“ – 3, „Iki“ ir „Lidl“ – 2, „Rimi“ – 1) produktų.