„Facebook“, „YouTube“ ir „Instagram“, Lietuvoje įsitvirtinęs populiariausių socialinių tinklų trejetukas, – šiemet ir vėl išliko nepakitęs.
Apklausos duomenimis, „Facebook“ paskyrą Lietuvoje turi ir naudoja 93 proc. respondentų (2 proc. mažiau nei pastaruosius dvejus metus).
Antroje vietoje – 4 proc. per metus susigrąžinęs „YouTube“ su 74 proc. vartotojų (pernai jų turėjo 70 proc., 2020 m. – 74 proc.).
Trečioje vietoje likusiu „Instagram“ naudojasi 46 proc. vartotojų – 2 proc. daugiau nei pernai.
Toliau, remiantis apklausa, Lietuvoje rikiuojasi „Instagram“ (66 proc.), „WhatsApp“ (28 proc.), „Pinterest“ (21 proc.), „LinkedIn“ (21 proc.), „Telegram“ (20 proc.), „TikTok“ (18 proc.), „Wikipedia“ (13 proc.) ir „Twitter“ (10 proc.), „Discord“ (9 proc.) ir po 2 proc. vartotojų turintys „Snapchat“, „Reddit“ ir naujasis „BeReal“.
Didžiausią augimą šiemet Lietuvoje demonstravo vaizdo turinio platformos „YouTube“, „TikTok“ ir „Instagram“. Pastarąjį linkę rinktis 18-29 m. respondentai, o 30 metų ir vyresni – „YouTube“. Svarbiausia socialinių tinklų naudojimo priežastimi išlieka bendravimas su artimaisiais ir draugais (47 proc.), trečdaliui respondentų (33 proc.) tai yra pagrindinis naujienų, įvykių ir žinių kanalas.
Apklausos duomenimis, šiemet socialiniuose tinkluose daugiausia domėtasi pasauliniais įvykiais (42 proc.) – 10 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Į antrą vietą įsispraudė naujas turinio pasirinkimas – informacija apie Rusijos karą Ukrainoje, ja domėjosi 37 proc. respondentų. Trečioje vietoje – tradiciškai aktualijas sekantis susidomėjimas maistu ir jo gamyba (30 proc.) bei socialinėmis aktualijomis (25 proc.). Tuo tarpu susidomėjimas informacija apie COVID-19 stipriai smuko ir liko paskutinėje vietoje (3 proc.).
Vertinant socialinių tinklų vartojimą pagal lytį, didžiausias atotrūkis tarp vyrų ir moterų fiksuotas naudojant „Instagram“ ir „Pinterest“ platformas – kol 57 proc. moterų rinkosi „Instagram“, juo naudojosi tik 32 proc. vyrų. Analogiška situacija su „Pinterest“ – 35 proc. moterų ir 12 proc. vyrų. Tuo tarpu vyrai nežymiai lenkė moterišką auditoriją rinkdamiesi „YouTube“ (76 proc. vyrų ir 72 proc. moterų) ir „Twitter“ (14 proc. vyrų ir 8 proc. moterų). Lietuvos miestų gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausą atliko 602 respondentus nuo 18 metų pakalbinusi rinkos tyrimų bei technologijų bendrovė „Synopticom“.
Alytausgidas.lt daugiausia sekėjų turi „Facebook‘e“ (per 28 tūkst.), „Youtube“ kanalo prenumeratorių – per 8 tūkstančius.
Žiūrimiausi, mėgiamiausi mūsų videoreportažai „Youtube“ kanale šiemet:
Portalas taip pat turi įvairių kitų socialinių paskyrų, kuriuse jūs galite skaityti naująjį žurnalą „Alytaus gidas“, žiūrėti pokalbių laidas, tinklalaides, klausytis alytiškių sukurtos muzikos, t. t. ir pan.