Nors vairuotojai renkasi elektromobilius siekdami sumažinti taršą bei išlaikymo ir aptarnavimų kaštus, automobilių istorijos ataskaitų tyrimas rodo, kad yra didelė tikimybė tapti nesąžiningų pardavėjų aukomis.
Nemaža dalis gatvėmis važinėjančių elektromobilių turi suklastotą ridą.
- Elektromobilių rida klastojama taip pat dažnai kaip ir kitų transporto priemonių – kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą, skelbia „carVertical“.
Vis daugiau vairuotojų renkasi tyliai dirbančias bei aplinkos neteršiančias transporto priemones vietoje triukšmingų, iškastiniu kuru varomų, modelių.
Nors įvairių šalių vyriausybės po truputį mažina elektromobilių vairuotojams skirtų lengvatų skaičių, juos daug lengviau išlaikyti nei benzininius ar dyzelinius automobilius. Tuo pačiu jie ir technologiškai pažangesni.
Deja, elektromobiliai naudoja tuos pačius skaitmeninius odometrus kaip ir kitos transporto priemonės, kurių rodmenis galima lengvai suklastoti. Įdomu tai, kad pakoreguoti ridą šiuolaikiniuose odometruose daug lengviau nei kadaise į senus automobilius montuotuose mechaniniuose.
„CarVertical“ duomenimis, net 15,6 proc. visų Europoje važinėjančių automobilių turi suklastotą ridą. Elektrinių transporto priemonių su pakoreguotais odometro parodymais dalis panaši – 13,4 proc. Taigi tiek elektromobilių, tiek automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjai susiduria su panašia rizika įsigyti transporto priemonę su netikru kilometražu.
- Ar tiesa, kad 4 iš 10 elektromobilių praeityje buvo apgadinti?
Maždaug pusė visų Europoje važinėjančių automobilių yra patyrę didesnių ar mažesnių apgadinimų.
Elektromobilių statistika panaši – 43,6 proc. Kadangi dauguma elektrinių transporto priemonių naudojamos miestuose, kartu su senstančiu automobilių parku apgadinimų skaičius tik augs.
Nors nedideli apgadinimai automobilio ilgaamžiškumui reikšmės neturi, stipri avarija gali negrįžtamai paveikti transporto priemonės rėmą ir važiuoklę, paskatinti koroziją bei pažeisti elektromobilio bateriją.
Jei daugumą smulkesnių trūkumų galima sutvarkyti, pažeistą bateriją reikėtų keisti, siekiant išvengti trumpojo jungimo ar net gaisro.
Naujos baterijos kainuoja brangiai, todėl nesąžiningi pardavėjai siekia atsikratyti tokiais automobiliais kaip „neturinčiais trūkumų“.