Jau sausio antrą dieną startuos artėjančių metų Dakaro ralis. Antrus metus šios varžybos vyks Saudo Arabijoje, o Lietuvai tai bus išties istorinis renginys. Lietuviai Dakare 2021 metais turės net septynis skirtingus ekipažus.
Kaip ir esame įpratę Dakaro ralyje varžysis Benediktas Vanagas, Vaidotas Žala ir Antanas Juknevičius. Šie sportininkai prieš varžybas mintimis apie laukiančias lenktynes pasidalino su Dakaro organizatoriais. Būtent jų pasisakymais ir pasidalinsime šiame straipsnyje.
Benediktas Vanagas: metai buvo labai sunkūs
Pirmą kartą istorijoje didelio įvertinimo sulaukęs B. Vanagas atstovaus gamyklinei komandai. Tai iškart padidina jo galimybes pasirodyti sėkmingai. Kalbėdamas apie artėjantį savo pasirodymą, pilotas pabrėžė, kad yra ištroškęs ir alkanas lenktyniauti.
„Šie metai tikrai visiems buvo sunkūs. Kas susiję su pačiu lenktyniavimu, tai nuvažiavau tam tikrą kiekį kilometrų, bet per penkiolika metų tas skaičius yra mažiausias. Tie žmonės kurie šiais metais vyksta į Dakarą yra tikrai ištroškę ir alkani. Tokiu nusiteikimu važiuosiu ir aš. Realiai žiūrint į mano karjerą – būtent sunkiausiais laikais man sekėsi geriausiai. Šiemet tapome oficialiais „Toyota Gazoo Racing“ partneriais Baltijos regione, turime naujos specifikacijos automobilį. Visa tai nutiko šiais siaubingais metais ir tai teikia vilties pasirodyti sėkmingai.
Kalbant apie tikslą, tai tikslas, kad Dakaro rezultatai 2021 rodytų mus dešimtuke. Galima kalbėti ir apie dar aukštesnes vietas, bet apsiribokime dešimtuku. Mūsų tikslas visuomet pasiekti kiek įmanoma geresnį rezultatą. Apskritai galima pagirti ir Lietuvą, mes turim vien automobilių klasėje penkis ekipažus, kai šalis turi mažiau nei penkis milijonus gyventojų. Vaidotas Žala turi didelį potencialą, aš manau, kad dešimtuke gali būti net du Lietuvių ekipažai“, – mintimis dalijosi B. Vanagas.
Vaidotas Žala: manau, kad šie metai turėtų būti sėkmingi
Vaidotas Žala šiemet pakeitė šturmaną (ilgametis partneris gydosi traumą), tačiau jo komandos draugas – itin tituluotas, todėl didelė netektis jaustis neturėtų. Būtent šis lietuvis Dakaro ekspertų yra minimas tarp favoritų, pats pilotas taip pat tiki, kad metai gali būti sėkmingi. Dakaras 2021 tvarkaraštis jau aiškus – galbūt V. Žalai ir vėl nusišypsos sėkmė jau pirmame etape?
„Praėjusių metų Dakare triumfuoti etape buvo tikrai labai malonu ir kartu netikėta. Tai yra papildomas dėmesys, papildomas įvertinimas visoje ralio bendruomenėje, todėl mes tikrai gavome naudos. Nors triumfuoti viename iš etapų tikrai smagu, tačiau geras rezultatas galutinėje rikiuotėje yra daug svarbesnis, tad į tą mes ir koncentruojamės.
Man tai bus jau šešti metai Dakaro ralyje – su kiekvienais metais darausi tvirtesnis ir pastovesnis. Mano nuomone, šie metai, jei viskas klostysis gerai, turėtų būti sėkmingi. Gyvenime turiu vieną taisyklę – jei kalbu apie laukiančius rezultatus, bijau, kad jie nepasitvirtins. Žinoma, kad galvoje turiu tikslą, bet viešai aš apie tai nekalbu“, – Dakaro rengėjams sakė V. Žala.
Antanas Juknevičius: tai bus man sunkiausias Dakaras
Gyva Dakaro lenktynių legenda, jau nuo 2003-ųjų šiose lenktynėse važiuojantis Antanas Juknevičius teigė, kad artėjančios varžybos per jo karjerą bus sunkiausios.
„Kai tiek metų esi Dakare, atrodo, kad jau matei viską, bet šie metai bus be proto sudėtini. Mes išlaikome pozityvumą, bet kartu reikia pripažinti, kad rasti pakeitimą komandoje nebūtų lengva. Mūsų komanda yra kaip viena šeima. Realiai Dakare tu niekuomet negali žinoti kas nutiks kitą dieną. Galima sakyti, kad vykstame į loteriją, o aš loterijose nedalyvauju. Aš turiu begalinę meilę sportui, bet šių metų situacija verčia mane lošti.
Praėjusių metų Dakaras Saudo Arabijoje buvo lauktas, bet pats pokytis nebuvo tai ko aš laukiau. Pernai Dakaras buvo greitas, grįstas akmeninis, duobėmis. Jis buvo ne itin techniškas, gana nuobodus. Peru turėjome neįtikėtinas kopas, sudėtingą, Afriką primenantį, vairavimą. Saudo Arabijoje mes irgi galime tą turėti. Ši šalis turi potencialo surengti geriausią Dakarą istorijoje“, – pasakojo A. Junkevičius.