370 – kol kas tiek skambučių sulaukė Vaiko teisių linija. Ši nemokama linija, kurios skambučių centras veikia Alytuje, pasiekiama telefono numeriu 8 800 10 800.
2022 metų pabaigoje Dzūkijos sostinės centre, Vilniaus gatvėje, įsikūrusi linija, pasiekiama ir vaikams, jie patys jau kreipėsi keliasdešimt kartų, o dusyk skambučiai įregistruoti kaip pranešimas apie vaiko teisių pažeidimą. Pavyzdžiui, mergaitė pranešė, kad prieš ją esą smurtauja tėvai, ji klausė, kas galėtų padėti, ar tai būtinai turėtų būti policija.
- 8 800 10 800 per šį laiką telefonu taip pat įregistravo ir daugiau nei keturias dešimtis pranešimų, kuriuos apie situaciją šeimoje pranešė artimieji ar aplinkiniai. Iš visų gautų skambučių 45 buvo susiję su galimu smurtu prieš vaikus, tad šiais atvejais vaiko teisių gynėjai į šiuos pranešimus reagavo.
Linijos atstovų teigimu, žmonės dažniausiai skambina norėdami pasitarti, ar jų matytą situaciją galima laikyti vaiko teisių pažeidimu, ar ne. Skambino ir tėvai, klausė dėl santykių mokykloje su vaikais, dėl paslaugų teikimo, pavyzdžiui, vaikas turi specialiųjų poreikių, o mokykla neužtikrina jų teikimo. Buvo klausimų, ar vaikas turi padėti buityje, kiek turi ir kaip tai apibrėžti.
Į naująją liniją nemažai suaugusiųjų ir vaikų kreipiasi anonimiškai, konsultuojasi auklėtojai, mokytojai.
- Daugiau skambučių sulaukta po švenčių – pvz., išsiskyrę tėvai pranešė, kad jiems nepavyko susitikti su vaiku ir perduoti dovanų, klausė, ką daryti, kur kreiptis, kaip susitarti.
Vaiko teisių linijos skambučių centre Alytuje dirba šešių žmonių komanda. Ji per pirmąjį dirbo mėnesį bendrai sulaukė beveik 400 skambučių bei klausimų tiesioginiuose pokalbiuose. Taip pat sulaukta virš 80 paklausimų elektroniniu paštu.
10 konsultacijų vyko užsienio kalba, t. y. anglų ir rusų.
Nemokamas tel. 8 800 10 800
Konsultuotis su Vaiko teisių linija galima ne tik nemokamu telefono numeriu 8 800 10 800 (pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8 iki 19 val., penktadieniais – iki 18 val.), tačiau ir užklausą pateikiant elektroniniu paštu ([email protected]). Konsultantų nedarbo metu žmonės nukreipiami kitas kontaktais