„Paskutinis traukinys dar laukia/ Dar yra viena vieta laisva/ Paskutiniam vagone – prie lango/ Kur ir man skirta vieta šalia“, dainuoja Andrius Mamontovas. Birželio 20 d. (1984 m.) atidaryta naujoji Alytaus geležinkelio stotis. Ji įsikūrė vakariniame miesto pakraštyje. „Gelžkelis“ Alytuje atsirado prieš daugiau nei 100 metų. Peterburgo – Varšuvos geležinkelis per Alytų nutiestas XIX a. pabaigoje. 1895 – 1899 metais geležinkelio linija Dzūkijos sostinę sujungė su Varėna, Vilniumi, Gardinu, Simnu, Suvalkais, Augustavu ir kitais miestais.
Geležinkelis į mūsų miestą atvedė ne tik traukinius, bet ir telegrafą. Kiek vėliau Alytuje, virš Nemuno upės buvo nutiestas aukščiausias – 33 m virš vandens – geležinkelio tiltas. 1915 metais, rugpjūtį, besitraukianti rusų kariuomenė Alytaus geležinkelio tiltą susprogdino. Vokiečiai atstatė 35 m aukščio medinį tiltą, kuris tarnavo iki 1927 m.
1929 metais Alytus pateko į Europos traukinių katastrofų sąrašus. Liepos 29 dieną, 23 val. 30-35 min., keleivinis ir prekinis Alytaus-Kazlų Rūdos ruožo traukinys Nr. 104, įvažiuodamas į Alytaus stotį, susidūrė su manevruojančiu garvežiu, kuris tuo metu stūmė kelis tuščius vagonus. Buvo sužeisti 7-9 žmonės, 2 jų – sunkiai. Dar viena nelaime – 1944 m. iš Alytaus besitraukdama Vokietijos kariuomenė susprogdino miesto geležinkelio stotį ir išardė geležinkelio bėgius iki Šeštokų.
1959 m. traukinių eismas Alytuje buvo atkurtas – sujungtas su geležinkelio linija Šeštokai – Marijampolė – Kazlų Rūda, vedančia į Kauną, o toliau – ir Vilnių. Keleiviniai dyzeliai kursavo 5 – 7 kartus, 1997 m. kovo 14 dieną iš senosios Alytaus geležinkelio stoties išvyko paskutinis sąstatas. To priežastis – Alytaus politikų nutarimas, kad geležinkelis dalija miestą į dvi dalis, traukinių triukšmas trukdo ramybei, teršia orą, automobilių eismui. Geležinkelio bėgiai buvo išardyti, Naujoji g. per buvusio geležinkelio pravažas sujungta su Statybininkų ir kitomis gatvėmis.
Šiuo metu senoji Alytaus geležinkelio stotis priklauso privačiam asmeniui. Šalia stoties – ne tik stogo, bet apskritai niekieno nesaugomas, nors ir šimtametę praeitį primenantis grindinys iš 1905 m. Rygoje gamintų keraminių plytelių. Naujoji stotis taip pat nenaudojama keleivių transportui. Nors Krosnos, Simno, Santaikos ir kitų Alytaus priemiesčių gyventojai pageidavo, keleivinių traukinių nebeliko. Stotyje, kurios laukiamoji ir kitos salės kol kas nenaudojamos, veikia krovininis geležinkelis.