Seimo
Teisės ir teisėtvarkos komiteto narys Kęstutis Čilinskas gavo iš
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisijos atsakymą į
savo kreipimąsi, kuriame buvo prašoma imtis priemonių dėl, K.Čilinsko
nuomone, nepagrįstai aukštų geriamo vandens ir nuotekų tvarkymo
kainų rajono gyventojams. K.Čilinskas ėmėsi veiksmų po to, kai
Butrimonių bendruomenė pateikė Nacionalinės visuomenės sveikatos
priežiūros laboratorijos cheminių tyrimų skyriaus Tyrimo protokolą,
iš kurio matyti, kad geriamas šaltas vanduo yra nekokybiškas, neatitinka
visuomenės sveikatos saugos, kokybės ir kitų teisės aktuose nustatytų
reikalavimų, kai kurių neleistinų medžiagų nustatyta koncentracija
viršijama kelis kartus.
Be
to, K.Čilinskas Komisijai nurodė ir kitus pažeidimus.
Alytaus
rajono tarybos 2008 03 31 d. sprendimu buvo patvirtintos Alytaus rajono
savivaldybių įmonių „Daugų komunalininkas” ir „Simno komunalininkas”
geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų bei pardavimų
kainos, jas suderinus su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės
komisija. „Daugų komunalininkui” komisijos suderintos kainos buvo
kur kas žemesnės nei „Simno komunalininko”. Pavyzdžiui, vidutinė
pardavimo kaina „Daugų komunalininko” abonentams buvo 2,06 Lt apskaitos
prietaisui per mėnesį, o tuo tarpu „Simno komunalininko” vartotojams
vidutinė pardavimo kaina abonentams buvo 7,81 Lt apskaitos prietaisui
per mėnesį ir t.t.. Po to, minėtos įmonės buvo apjungtos. Apjungimas
padarytas „Simno komunalininko”, t.y. tos įmonės, kuri vartotojams
teikia vandenį ir tvarko nuotekas žymiai brangiau, pagrindu. Tai naudinga
„Simno komunalininkui” , bet ne gyventojams.
K.Čilinskas
nurodė Komisijai, kad toks elgesys su vartotojais yra neteisėtas ir
pažeidžia jų teises. Pagal įstatymą įmonių apjungimas vykdomas
siekiant atpiginti kainas vartotojams, t.y., turi sumažėti administravimo
išlaidos ir t.t.. Todėl po įmonių apjungimo tiek „Simno komunalininko”,
tiek „Daugų komunalininko” vartotojams kainos turėjo atpigti.
Tačiau „Simno komunalininko” vartotojams pasiliko tos pačios,
o „Daugų komunalininko” vartotojams pabrango keleriopai. Tai nesuderinama
su Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 22 str.
2 ir 5 dalimis, pagal kurias įmonių pajamos ir sąnaudos turi būti
diferencijuojamos pagal vartotojus ir veiklos dalis.
Valstybinė
kainų ir energetikos kontrolės komisija, atsakydama į Seimo nario
K.Čilinsko raštą, nurodė, kad Komisijos prašymu Alytaus rajono
savivaldybė 2008 m. rugsėjo 15 d. raštu pateikė SĮ „Daugų komunalininkas”
reorganizavimo dokumentų kopijas. Iš gautos medžiagos matyti, kad
reorganizavimo procesas buvo pradėtas kainų derinimo metu, tačiau
Komisija apie tai nebuvo informuota ir kainų derinimas nebuvo sustabdytas.
Komisija
taip pat atkreipė dėmesį, kad savivaldybės taryba 2008 m. kovo 31
d. sprendimu Nr. K-70 patvirtinusi minėtų įmonių paslaugų kainas,
tą pačią dieną patvirtino sprendimą Nr. K-74 „Dėl Alytaus rajono
savivaldybės įmonės „Daugų komunalininkas” reorganizavimo”.
Reorganizuotos SĮ „Daugų komunalininkas” vartotojams pradėtos
taikyti SĮ „Simno komunalininkas” geriamojo vandens tiekimo ir
nuotekų tvarkymo paslaugų kainos. Komisija apie tokį sprendimą taip
pat nebuvo informuota. Taip pat Komisija pažymėjo, kad įmonių reorganizavimas
nesuteikia teisės likviduotos įmonės (SĮ „Daugų komunalininkas”)
vartotojams taikyti SĮ „Simno komunalininkas” patvirtintų kainų.
Komisija
rašte K.Čilinskui konstatavo, kad šiuo metu SĮ „Simno komunalininkas”
Daugų vartotojams (abonentams) teikiamų paslaugų kainos taikomos
pažeidžiant Įstatymo ir Metodikos nuostatų reikalavimus.
Komisija
informavo Seimo narį K.Čilinską, kad ji reikalauja iš atsakingų
asmenų nedelsiant įstatymų nustatyta tvarka suderinti su Komisija
naujas SĮ „Simno komunalininkas” geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų
tvarkymo paslaugų kainas.