2008 metų liepos 9-oji diena tikriausiai bus įrašyta į
Alytaus istorijos puslapius. Šią dieną dešiniajame Nemuno krante vyko statomo
Lietuvos tūkstantmečio tilto atminimo kapsulės įmontavimo ceremonija. Šia proga
susirinko daug garbingų svečių: Lietuvos
Respublikos Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas, Susisiekimo ministras dr.
Algirdas Butkevičius, Automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos
generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas, tilto projektuotojų ir statytojų komanda,
Alytaus apskrities, miesto ir rajono vadovai.
Susirinkę
garbūs svečiai džiaugėsi, kad Alytus turės naują tiltą, kuris padės
sureguliuoti transporto srautus ir vylėsi, kad ši „amžiaus” statyba bus baigta
laiku -2009 metais, Lietuvai minint garbingą tūkstantmečio
jubiliejų…
Po
iškilmingų kalbų ir gražios Alytaus teatralų improvizacijos, svečiai pasirašė po
tekstu, kuris buvo įdėtas į tvirto metalo kapsulę ir iškilmingai įbetonuotas į
tiltą.
Šis tekstas
skelbia:
„2009-aisiais sukanka 1000 metų, kai
pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose paminėtas Lietuvos valstybės vardas. Šiai
garbingai datai įprasminti Alytaus miestas skiria didžiausią ir svarbiausią
darbą – naujo tilto per Nemuno upę statybą.
Įvertindami projekto istorinę reikšmę ir
jo svarbą ne tik Alytaus, bet ir Pietų Lietuvos regiono bei visos šalies
ekonomikos plėtrai, nutarėme naująjį statinį pavadinti LIETUVOS TŪKSTANTMEČIO TILTU. Alytuje tai bus ketvirtas
tiltas per Nemuno upę (vienas – karo metais sugriautas ir iki šiol
neatstatytas).
Statybos darbų užsakovas –
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖ.
Tilto projektą kūrė uždaroji
akcinė bendrovė „Kelprojektas”.
Statytojas – uždaroji akcinė
bendrovė „ALKESTA”.
Darbai finansuojami iš
Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos Kelių priežiūros ir plėtros
programos.
Statyba buvo pradėta 1992
metų kovo mėnesį, bet dėl ekonominių sunkumų pirmaisiais Lietuvos nepriklausomybės
metais ją teko sustabdyti, keisti projektą. Tilto statybą atnaujinome 2007 m. ir numatome baigti
iki 2009 m.
spalio 30 d. Tiltą sudarys ištisinė metalinių
sijų konstrukcija, kurios bendras ilgis – 262,76 metro. Sijų
aukštis – 3,16 metro. Bendras tilto plotis – 14
metrų. Sutartinė tilto statybos
kaina – 34,7 milijono litų.
Statinio konstrukcijoms bus
panaudota 700 tonų metalo, o joms sujungti reikės 80 metrų suvirinimo
siūlių, kurių storis – iki 64
milimetrų. Tiltą laikys 290 gręžtinių
monolitinių gelžbetonio polių. Vien tik pamatams įrengti bus sunaudota 967 kubiniai metrai
betono ir 52 tonos metalo armatūros.Atramos montuojamos iš
surenkamų gelžbetonio konstrukcijų, kurioms bus sunaudota daugiau kaip 898 kubiniai metrai
gelžbetonio. Perdangų plokštėms reikės dar 590 kubinių metrų
gelžbetonio.
Pastačius LIETUVOS
TŪKSTANTMEČIO TILTĄ, juo per parą galės pravažiuoti apie 30 tūkst. transporto
priemonių.
Iškilmingai liudijame, kad
šio tilto statyba sėkmingai įpusėta, ir pasižadame dėti visas pastangas, kad darbai
būtų baigti iki numatyto termino.
Tegul naujojo tilto
pabaigtuvių vainikas garbingai papuoš mūsų valstybės Lietuvos tūkstantmečio
jubiliejų!
Tai ir liudijame savo
parašais:
Lietuvos Respublikos Ministras
Pirmininkas Gediminas Kirkilas
Lietuvos Respublikos
susisiekimo ministras dr. Algirdas Butkevičius
Automobilių kelių direkcijos
prie Susisiekimo ministerijos generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas
Alytaus miesto savivaldybės
meras Česlovas Daugėla
UAB „Alkesta” generalinis
direktorius Rimantas Morkūnas
UAB „Alkesta” technikos
direktorius Dionyzas Kerševičius
UAB „Alkesta” projekto vadovas Kęstutis Supranavičius
2008 metų liepos 9 diena,
Alytus.”