19 c Alytus
Ketvirtadienis, Liepos 9d.
Transportas
2020 Birželio 18d.
2

Kaip dviračiu mieste važiuoti saugiai (SPECIALISTŲ PATARIMAI)

titleAlytausgidas.lt nuotr.

Trečiadienio popietę Alytuje, Pulko gatvėje, link pagrindinio kelio automobiliu „Toyota Yaris“ važiuodama 48 metų moteris nepastebėjo staiga į kelią dviračiu įvažiavusio paauglio ir jį kliudė. Sužeistas 15 metų berniukas.

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena dviračių (elektrinių, motorinių dviračių, elektrinių paspirtukų) vairuotojams pagrindinius saugaus elgesio kelyje aspektus:

► Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.

► Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.
Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

► Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus Kelių eismo taisyklių 106 punkte nurodytus atvejus, taip pat kai reikia apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę.

Važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3–7 km/val.), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

► Dviračio vairuotojui, važiuojančiam važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį, jeigu eismo sąlygos to reikalauja.

► Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

► Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

► Dviračių taku ar dviračių juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau tako ar juostos dešiniojo krašto. Jeigu pėsčiųjų ir dviračių take ar šaligatvyje horizontaliuoju ženklinimu (dviračio simboliu) yra paženklinta dviračių eismui skirta tako (šaligatvio) dalis, dviračio vairuotojas privalo važiuoti tik ja ir kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

► Vietose, kur eismą reguliuoja šviesoforai, dviračių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų.

Dviračių (elektrinių paspirtukų) vairuotojams draudžiama:
1. Važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Kelių eismo taisyklėse nustatytus atvejus.
2. Kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis.
3. Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais.
4. Važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo.
5. Vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų.
6. Vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.
7. Būti velkamiems kitų transporto priemonių.
8. Vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas.
9. Važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.


Komentarai

2
Komentuoti
ieva2020-06-20
kiekvieną kartą vaziuodama pro žiedą, esantį prie lidl parduotuvės ir turgaus prisimenu vos tragiškai nesibaigusį įvykį, kuomet nuokalne dviračių taku atlėkęs jaunas savižudis ( kitaip to jaunuolio nepavadinsi ) centimetro atstumu pralėkė pro mano mašiną, gerai, kad tuo metu stovėjau, jeigu būčiau pajudėjus ir kliudžius, viskas galėjo baigtis labai tragiškai, reikia praleisti pėsčiuosius, žiūrėti kaip įvažiuoti į žiedą, tai kaip pamatyti atlekiantį baisiniu greičiu nuokalne dviratininką.Aplamai kas Alytaus valdžiai suteikė teisę piešti ant kiekvienos perėjos, net ir pačios judriausios, raudonas linijas, leidžainčias dviratininkams nesustoti.Kiek žinau, vyriausybė dar tik svarsto šitą variantą, bet žmonių palaikymo kiek skaičiau neradau jokio.Beje, atnaujinus žymėjimus raudonos linijos visur perbraižytos prasideda vaikų atostogos, ar reikia laukti tragedijos, kad valdininkai bent kiek susimąstytų
Dviratininkas2020-06-18
Saugiausia,tai nuo dviračio nulipti ir jį saugiai persivaryri,to mokau ir savo vaikus ir nesvarbu kad bordinė dviratininkų juosta nupiešta,pats esu ir dviratininkas ir automobilio vairuotojas,bet tas kas sugalvojo tas bordines juostas ir nori,kad dviratininkai važiuotų per perėjas nenulipę,tai tik berazumis,tai galėjo sugalvoti,kaip vairuotojui pastebėti ar iš šono neatlekia koks dviratininkas,dažnai dar matomumą užstoja krūmai ar medžiai,o prie sporto Arenos sukant iš Naujosios į Raudonkalnio gatvę reikia vairuotojui per galinį šoninį stiklą pasukti galvą,kad pastebėti dviratininką
traffix.lt