Alytaus
miesto savivaldybės vadovo Česlovo Daugėlos veiklos pažeidimų nerado nei
Vyriausioji
tarnybinės etikos komisija, nei Specialiųjų tyrimų tarnyba
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK),
vadovaujama pirmininkės Jolantos Petkevičienės, kovo 13 d. nusprendė, kad
Alytaus miesto savivaldybės meras Česlovas Daugėla nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje
tarnyboje įstatymo nuostatų, todėl nutarė tyrimą pagal alytiškio Albino Kvietkausko skundus nutraukti.
Gali
važiuoti tarnybiniu automobiliu
A.Kvietkauskas skunde nurodė, kad Alytaus miesto
savivaldybės meras Č. Daugėla neva netinkamai, ne tarnybos reikmėms naudojasi
tarnybiniu automobiliu, taip pat teigė, kad Savivaldybėje neskaidriai vykdomi
viešieji pirkimai, nes Č. Daugėla yra akcininkas įmonių, kurios, pasak A.
Kvietkausko, neretai laimi viešųjų pirkimų konkursus (pateiktas pavyzdys –
viešųjų pirkimų konkursas dėl namo socialiai remtiniems asmenims statybos
Alytuje).
Papildomai buvo pristatyta „Alytaus naujienų”
interneto svetainėje skelbiama informacija apie tai, kad 2007 m. lapkričio 9 d. meras
Č. Daugėla kartu su sutuoktine tarnybiniu automobiliu vyko į Druskininkus,
viešbučio „Europa Royale Druskininkai” konferencijų centro atidarymą. Minėtame
straipsnyje nurodoma, kad kelionės metu šis savivaldybės automobilis pateko į
eismo įvykį.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme
nustatyta, kad viena iš mero funkcijų – savivaldybės tarybos veiklos reglamente
numatyta tvarka atstovauti arba įgalioti kitus asmenis atstovauti savivaldybei
teisme, bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ar užsienio
šalių institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis.
Č. Daugėla į viešbučio „Europa Royale
Druskininkai” organizuotą oficialų renginį, į kurį buvo kviesti visų Alytaus
apskrityje esančių savivaldybių merai, vyko kaip Savivaldybės meras – miesto
atstovas. Atsižvelgiant į tai, VTEK nuomone, pasinaudodamas tarnybiniu
automobiliu šiam tikslui Č.Daugėla Viešųjų ir privačių interesų derinimo
valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų nepažeidė.
Viešieji
pirkimai – ne mero rūpestis
Č. Daugėla, tapęs meru, savo privačių interesų
deklaracijoje nurodė, kad jis yra kelių bendrovių akcininkas bei steigėjas.
Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos
Vyriausybės pateikė VTEK dokumentus, susijusius su Alytaus miesto savivaldybės
administracijos vykdyto supaprastinto atviro konkurso 5 aukštų gyvenamojo namo
Statybininkų ir Jurgiškių g. sankirtoje, Alytuje, statybos ir montavimo darbų
pirkimo (šį konkursą laimėjo UAB „Kortas”) dokumentus, iš kurių matyti, kad
Savivaldybės taryba 2007 m.
birželio 28 d. nusprendė panaudoti 1 mln. 500 tūkst. litų (valstybės biudžeto
lėšas, skirtas socialinio būsto fondui plėtoti) gyvenamojo namo statybai ir
įpareigojo tuometinį Savivaldybės administracijos direktorių Juozą Skestenį organizuoti
statybos darbų pirkimą.
Tarnyba, atlikusi šio pirkimo vertinimą, nustatė,
kad J.Skestenio vadovaujama administracija
pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą, todėl buvęs direktorius įpareigotas nutraukti
pirkimo konkurso procedūras. Minėtuose
dokumentuose duomenų apie tai, kad Savivaldybės meras Č. Daugėla būtų dalyvavęs
kokiose nors šio viešojo pirkimo konkurso procedūrose ar siekęs daryti įtaką jo
rezultatams, nėra.
Iš A. Kvietkausko kartu su skundu VTEK pateiktų
dokumentų matyti, kad su UAB „Kortas” 2007
m. supaprastintų neskelbiamų derybų būdu
buvo sudaryta sutartis atlikti papildomus Alytaus miesto sodo rekonstrukcijos
rangos darbus. Visas šių darbų pirkimo procedūras taip pat atliko Savivaldybės
administracija.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija konstatavo, jog nėra pagrįstos
informacijos ar duomenų apie tai, kad Savivaldybės meras Č. Daugėla būtų dalyvavęs
šių darbų pirkimo procedūrose ar kitaip daręs įtaką su UAB „Kortas” susijusiems
sprendimams. Tai patvirtina ir Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos
Kauno valdybos pateikta informacija. Duomenų apie tai, jog Savivaldybės
administracijos organizuotus pirkimus būtų laimėjusios kitos su Č. Daugėla
susijusios įmonės, taip pat nėra.