14 c Alytus
Sekmadienis, Gegužės 26d.
VideoreportažaiAlytusVerslasTransportas
2019 Balandžio 23d.
2

XXI amžius Alytuje: elektroninės važiavimo kortelės

title

Keleivius Alytuje vežančios bendrovės „Kautra" atstovai nesitikėjo, kad pasiimti nemokamo elektroninio bilieto susirinks tiek norinčių, todėl įmonės atstovai prašė atvežti daugiau kortelių, jog užtektų visiems norintiems.

Alytuje - jau XXI amžius: elektroninį bilietą gavęs keleivis gali pas vairuotoją įnešti tiek pinigų kiek nori turėti kortelėje. Įlipant į autobusą pakaks tik priliesti prie komposterio ir nuo kortelės bus nuskaičiuota už važiavimą. Tokiu atveju nebus trukdomas vairuotojo darbas.

Iki rudens kortelės dalijamos nemokamai. Jas galima gauti ir pas vairuotoją, ir autobusų stoties kasose. Turintys tokį bilietą gyventojai už važiavimą mokės 60 centų, o per pusvalandį persėdę į kitą autobusą už naują važiavimą nemokės.

Kad elektroninis bilietas populiarus jau galima matyti pirmą dieną, kai jis pradėtas dalinti, todėl gali būti, kad vairuotojai pradžioje turės daugiau darbo, kol visi norintys pasiims korteles ir įneš pinigus.

Elektroninį bilietą naujai išrinktam merui įteikė „Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas. Meras Nerijus Cesiulis ją išmėgino, tačiau prisipažino, kad dažniau tenka važiuoti automobiliu.

Kol kas neaišku, kiek įtakos turės elektroninio bilieto įvedimas. Kuo daugiau keleivių naudosis autobusiukais, tuo mažiau teks pridėti iš biudžeto.

Skaičiuojama, pervežus 250 tūkst. keleivių per mėnesį iš biudžetpo mokėti visai netektų. Štai, pavyzdžiui kovo mėnesį viešuoju Alytaus transportu naudojosi 212 tūkst. keleivių. Jeigu miestiečiai imtų ir aktyviau sėstų i į viešąjį transportą, o keleivių skaičius perkoptų 250 tūkst. per mėnesį, tokiu atveju savivaldybė netgi uždirbtų.

Pagal sutartį su Alytaus miesto savivaldybe, „Kautra" kas mėnesį turi uždirbti ne mažiau 150 tūkstančių eurų. Trūkstamą dalį padengia savivaldybė. Kovo mėnesį iš biudžeto vežėjui teko atseikėti apie 24 tūkst. eurų, vasarį – 28 tūkst., o sausį – 34 tūkst. Eur. Vasarą gali tekti sumokėti daugiau, mat tuomet viešuoju transportu mažiau  naudojasi švietimo įstaigų atstovai ir studentai.

„Kautra" su Alytaus miesto savivaldybe sudarė septynių metų sutartį su galimybe pratęsti dar trejiems metams.


Naujausios žinios

Booking.com

Komentarai

2
Ona2019-04-24
Jonai,jei nepatinka grafikai,eikit pėsčiomis,visiems neįtiksi
Jonas2019-04-23
Grafikus sutvarkykit ,kad būtų patogu dirbančiam žmogui naudotis transportu ,o dabar daug prarandate grafikus išderine ir čia e-bilietas nepadės su persėdimais nes po pusvalandį ir daugiau nieks nelaukia autobusų ,o važiuoja su mašinomis
traffix.lt