„Lietuvos metų automobilis“ – tokiu paskelbtas „Peugeot 508“, modernus keturių durų kupė, sulaukęs daugybės komisijos simpatijų už išmanias technologijas, puikias važiavimo savybes bei dizainą.
„Peugeot 508“ surinko 49 balus. Antroje vietoje liko „Kia Ceed“ (43 balai), trečioje – „Ford Focus“ (42). Ketvirtas liko pirmą kartą į septintuką išrinktas elektromobilis „Hyundai Kona EV“ (36), penktas – „Mercedes-Benz A-Class“ (33), šeštas – „Volkswagen Touareg“ (27), septintas – BMW X2 (20).
Viso „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimuose dalyvavo 33 modeliai, daugiau nei pusė jų – 17 – didesnio pravažumo (SUV). Panaši proporcija atsispindi ir finalininkų septintuke – čia SUV klasei priskiriami trys automobiliai. Tiesa, tarp trijų geriausiųjų nei vienas jų nepateko.
„Peugeot 508“ tapo ne tik „Lietuvos metų automobiliu 2019“ – jis nugalėjo ir nominacijoje „Už dizainą“. Čia prancūzų sprendimai buvo pripažinti geresniais už britų „Jaguar I-Pace“ bei vokiečių „Mercedes-Benz A-Class“.
„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų finale buvo paskelbti dešimties nominacijų nugalėtojai.
„Tautos automobilio“ titulas atiteko „Audi A6“. Šis automobilis gavo ir „Verslo klasės automobilio“ įvertinimą.
„Metų visureigiu“, nugalėjęs finalininkus „SsangYong Rexton“ ir „Volkswagen Touareg“, buvo pripažintas „Suzuki Jimny“ – rėminės konstrukcijos ypatingu pravažumu pasižymintis modelis.
„Šeimos automobiliu“ tapo „Kia Ceed SW“ – kompaktinės klasės universalas, turintis didžiulę (net 625 l talpos) dviejų lygių bagažinę, kurioje yra daugybę mažų įvairiems daiktams tinkamų dėtuvių. „Kia“ aplenkė „Citroen Berlingo“ ir „Peugeot Rifter“ bei krosoverį „Honda CR-V“.
Sportiškiausiu automobiliu pripažintas „Suzuki Swift Sport“, aplenkę komisijos narius valdymo savybėmis nustebinusius BMW X2 bei „Ford Focus“ modelius.
„Metų inovacijos“ apdovanojimą, aplenkęs „Nissan LEAF“ (turintį išmanų akceleratoriaus pedalą „E-Pedal“) bei „Hyundai Santa Fe“ (už unikalią vaikų ir gyvūnų apsaugą salone), gavo „Jaguar I-Pace“.
Lietuvos šimtmečio automobiliu išrinko „Volkswagen Golf II“.
„Saugiausio stabdžio“ nominacijos laimėtojas buvo renkamas pagal stabdymą nuo 100 km/val. iki visiško sustojimo. Geriausią rezultatą pademonstravo „Dacia Duster“ – pigus, tačiau lengvas ir dėl to efektyviai stabdantis automobilis, aplenkęs antrą-trečią vietą pasidalijusius prabangų BMW X5 (jo stabdžių sistema veikia efektyviai dėl labai plačių padangų) bei lengvą „Suzuki Swift Sport“.
„Metų vairo“ nominacija – vienintelė, teikiama ne automobiliui, o žmogui. Ją gauna sportininkas kuris, žurnalistų nuomone, labiausiai garsino Lietuvos vardą užsienyje. Šiemet tokiu tapo Rokas Baciuška, tapęs Europos ralikroso čempionu S1600 klasėje. Jo laimėjimas buvo įvertintas geriau nei Antano Juknevičiaus bei Vaidoto Žalos pasiekimai tarptautinėse arenose.
„Lietuvos metų automobilis 2019“ rinkimai, automobilių pravažumas ir kitos savybės buvo vertinamos „Nemuno žiedo“ prie Kačerginės (Kauno r.), darbo rinkos mokymo centro slidžių dangų autodrome Panevėžyje ir stovykloje Druskininkuose. „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijoje dirbo ir iš Alytaus kilęs publicistas, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ prodiuseris Valdas Valiukevičius.
Tai buvo 22-ieji „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai, o prancūzų gamintojas triumfavo antrą kartą: „Peugeot 307“ tapo „Lietuvos metų automobiliu 2002“. Nedaug iki pergalės trūko dar tris kartus: 308 hečbekas (2008 ir 2014 m. rinkimuose) bei 3008 krosoveris (2017 m.) liko trečioje vietoje. Antroje bei trečioje vietoje likusių „Kia Ceed“ ir „Ford Focus“ ankstesnių kartų modeliai jau yra tapę „Lietuvos metų automobiliu“. „Kia“ hečbekas tai padarė 2008-ųjų rinkimuose, „Ford“ – 1999-ųjų. Geriausiai rinkimuose sekasi „Ford“ bei „Škoda“ – jų modeliai nugalėtojais per 22 metų istoriją yra tapę po keturis kartus.