Alytaus Likiškėlių progimnazija pateko į Nacionalinės aplinkosaugos konkurso geriausiųjų dešimtuką. Šaltinių pagrindinė mokykla – dvidešimtuke.
Moksleiviai, dalyvavę olimpiadoje, atstovavo savo mokyklai ir jų rezultatai buvo vertinami pagal bendrą visos mokyklos vidurkį.
Iki aplinkosaugos konkurso laurų Alytaus gimnazistams trūko nedaug. Likiškėlių atstovai užėmė 6 vietą. Šaltinių mokyklos atstovai liko 13-i.
Daugiausiai balų, 97 iš 100, surinko Trakų rajono Lentvario „Henriko Senkevičiaus“ gimnazija. Puikius rezultatus taip pat pademonstravo ir tarptautinė mokykla VšĮ „VIMS – International Meridian School“, surinkusi 88 balus. Trečiąją vietą aplinkosaugos olimpiadoje iškovojo Švenčionių rajono Pabradės „Ryto“ gimnazija, kuri surinko 82 balus.
Aplinkosaugos olimpiadoje moksleiviai aiškinosi apie maisto gamybos būdus taupančius elektrą ir kalėdines dekoracijas iš antrinių žaliavų. Per kiek laiko pasaulyje pagaminama beveik 9 tonos plastiko? Kuris maisto gamybos būdas gali padėti sutaupyti elektros energijos? Iš kokių elektroninių atliekų galima pagaminti kalėdinės eglutės žaisliukus?
Į pasirengimą olimpiadai buvo įtrauktos ir tokios temos kaip žiedinės ekonomikos svarba, „zero waste“ filosofija (liet. „nulis atliekų“), taip pat pateikti paprasti ir kasdienei praktikai tinkantys pavyzdžiai. Siekėme, kad olimpiada moksleiviams būtų patraukli ir įtraukianti. Šiemet olimpiados pasiruošimo medžiagoje buvo pateikti ir žinomų žmonių bei įdomių keliautojų pasakojimai apie aplinkosauginius iššūkius, su kuriais jiems teko susidurti. Kiekviena istorija skirtinga, įtraukianti ir skatinanti keisti įpročius kasdieniame gyvenime.
Išanalizavus olimpiados dalyvių rezultatus, paaiškėjo, kad moksleiviai nesunkiai susidorojo su klausimais, kuriuose buvo pateiktos vizualizacijos. Pavyzdžiui, vieno klausimo nuotraukoje matyti žaisliukai ant Kalėdų eglutės. Olimpiados dalyviai turėjo nuspręsti, iš kokių antrinių žaliavų pagamintos dekoracijos. Teisingai pasirinkusių atsakymą – iš panaudotų elektros lempučių – buvo net 79 proc. moksleivių. Taip pat, pasirodo, vienas iš lengviausių klausimų moksleiviams buvo nuspręsti, kur išmesti panaudotas automobilio padangas, teisingą atsakymą „nuvežti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę“ pasirinko kone 9 iš 10 dalyvių.
Moksleiviams sunkiausiai įkandami buvo galvosūkiai.Buvo pateiktas klausimas, kiek reikėtų perdirbti popieriaus, norint išsaugoti 17 medžių, virš 26 tūkst. l vandens bei pakankamai energijos tam, kad 6 mėn. laikotarpiui būtų apšildytas vidutinio dydžio gyvenamasis namas. Teisingą atsakymą – 1 t – pasirinko tik apie 33 proc. dalyvavusiųjų.
Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) jau penktąjį kartą organizuotos Nacionalinės aplinkosaugos olimpiados metu į šiuos ir panašius klausimus atsakinėjo 1 tūkst. 400 7–8 klasių moksleivių iš visos Lietuvos. Moksleiviams teko gerokai paplušėti – tik 10 proc. surinko daugiau nei 80 balų iš 100 galimų. Daugiausiai moksleivių suklupo ties galvosūkiais, o savo žinias pademonstravo, atsakydami į klausimus apie įvairių atliekų rūšiavimą ar antrinį panaudojimą. Klausimus olimpiadai rengė Lietuvos geografijos mokytojų asociacija (LGMA). Olimpiada vyko nuotoliniu būdu: akademinio partnerio – Kauno technologijos universiteto (KTU) – virtualioje erdvėje.
Moksleiviai, dalyvavę olimpiadoje, atstovavo savo mokyklai ir jų rezultatai buvo vertinami pagal bendrą visos mokyklos vidurkį. Daugiausiai balų, net 97 iš 100, surinko Trakų rajono Lentvario „Henriko Senkevičiaus“ gimnazija. Puikius rezultatus taip pat pademonstravo ir tarptautinė mokykla VšĮ „VIMS – International Meridian School“, surinkusi 88 balus. Trečiąją vietą aplinkosaugos olimpiadoje iškovojo Švenčionių rajono Pabradės „Ryto“ gimnazija, kuri surinko 82 balus.
Aplinkosaugos olimpiadoje moksleiviai aiškinosi apie maisto gamybos būdus taupančius elektrą ir kalėdines dekoracijas iš antrinių žaliavų. Per kiek laiko pasaulyje pagaminama beveik 9 tonos plastiko? Kuris maisto gamybos būdas gali padėti sutaupyti elektros energijos? Iš kokių elektroninių atliekų galima pagaminti kalėdinės eglutės žaisliukus?
Į pasirengimą olimpiadai buvo įtrauktos ir tokios temos kaip žiedinės ekonomikos svarba, „zero waste“ filosofija (liet. „nulis atliekų“), taip pat pateikti paprasti ir kasdienei praktikai tinkantys pavyzdžiai. Siekėme, kad olimpiada moksleiviams būtų patraukli ir įtraukianti. Šiemet olimpiados pasiruošimo medžiagoje buvo pateikti ir žinomų žmonių bei įdomių keliautojų pasakojimai apie aplinkosauginius iššūkius, su kuriais jiems teko susidurti. Kiekviena istorija skirtinga, įtraukianti ir skatinanti keisti įpročius kasdieniame gyvenime.
Išanalizavus olimpiados dalyvių rezultatus, paaiškėjo, kad moksleiviai nesunkiai susidorojo su klausimais, kuriuose buvo pateiktos vizualizacijos. Pavyzdžiui, vieno klausimo nuotraukoje matyti žaisliukai ant Kalėdų eglutės. Olimpiados dalyviai turėjo nuspręsti, iš kokių antrinių žaliavų pagamintos dekoracijos. Teisingai pasirinkusių atsakymą – iš panaudotų elektros lempučių – buvo net 79 proc. moksleivių. Taip pat, pasirodo, vienas iš lengviausių klausimų moksleiviams buvo nuspręsti, kur išmesti panaudotas automobilio padangas, teisingą atsakymą „nuvežti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę“ pasirinko kone 9 iš 10 dalyvių.
Moksleiviams sunkiausiai įkandami buvo galvosūkiai.Buvo pateiktas klausimas, kiek reikėtų perdirbti popieriaus, norint išsaugoti 17 medžių, virš 26 tūkst. l vandens bei pakankamai energijos tam, kad 6 mėn. laikotarpiui būtų apšildytas vidutinio dydžio gyvenamasis namas. Teisingą atsakymą – 1 t – pasirinko tik apie 33 proc. dalyvavusiųjų.
Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) jau penktąjį kartą organizuotos Nacionalinės aplinkosaugos olimpiados metu į šiuos ir panašius klausimus atsakinėjo 1 tūkst. 400 7–8 klasių moksleivių iš visos Lietuvos. Moksleiviams teko gerokai paplušėti – tik 10 proc. surinko daugiau nei 80 balų iš 100 galimų. Daugiausiai moksleivių suklupo ties galvosūkiais, o savo žinias pademonstravo, atsakydami į klausimus apie įvairių atliekų rūšiavimą ar antrinį panaudojimą. Klausimus olimpiadai rengė Lietuvos geografijos mokytojų asociacija (LGMA). Olimpiada vyko nuotoliniu būdu: akademinio partnerio – Kauno technologijos universiteto (KTU) – virtualioje erdvėje.
Nacionalinės aplinkosaugos konkurso rezultatai:
1. Trakų r. Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazija (97 balai)
2. VIMS – Vilnius International Meridian School. 88
3. Švenčionių rajono Pabradės Ryto gimnazija. 82
4. Riešės gimnazija. 80
5. Jonavos suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras. 79
6. Alytaus Likiškėlių progimnazija. 79
7. Vilniaus Simono Konarskio mokykla. 73
8. Kupiškio Povilo Matulionio progimnazija. 72
9. Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija. 71
10. Telšių Atžalyno progimnazija. 70
11. Palangos Vlado Jurgučio pagrindinė mokykla. 69
12. Kaišiadorių r. Kruonio gimnazija. 68
13. Alytaus Šaltinių pagrindinė mokykla. 68
14. Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija 68
15. Kretingos rajono Grūšlaukės mokykla-daugiafunkcis centras. 67
16. Utenos Krašuonos progimnazija. 67
17. Šakių Varpo mokykla. 66
18. Šilutės r., Usėnų pagrindinė mokykla. 65
19. Vilkaviškio r. Kybartų Saulės progimnazija. 65
20. Vilniaus Lazdynų mokykla. 65