Vyriausybės atstovų apskrityse reforma artėja – remiantis ja, vietoje 10 tarnybų liks liks pusė. Siūloma, kad savarankiškos atstovų apskrityse tarnybos būtų sujungtos į vieną įstaigą. Dabar Vyriausybė kiekvienoje apskrityje turi po vieną atstovą, jis vadovauja iš biudžeto išlaikomai tarnybai. Vyriausybės atstovas į pareigas skiriamas ketveriems metams, jis atlieka savivaldybių veiklos administracinę priežiūrą, tai yra prižiūri, ar savivaldybės laikosi Konstitucijos ir įstatymų, ar vykdo Vyriausybės nutarimus.
Dabar kadencijų skaičius neribojamas, o pagal naują tvarką atstovas apskrityje galės eiti ne daugiau kaip dvi kadencijas po 4 metus iš eilės. Visa tai numatoma Seime svarstomoje Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo projekto redakcijoje, iki kurios priėmimo liko vienas balsavimas.
Teigiama, kad reforma padės sutaupyti lėšų, o patį Vyriausybės atstovų darbą leis padaryti efektyvesnį.
„Vyriausybės atstovai turėtų dirbti kaip Vyriausybės atstovai. Žmonės nesupranta, kai jie kalba, kaip Vyriausybės atstovai, o pozicijos nesuderinamos su Vyriausybe, atstovauja net priešingai Vyriausybei“, – duodamas interviu laikraščiui „Alytaus naujienos“ sakė premjeras Saulius Skvernelis.
Gindamas premjero poziciją ir projektą alytiškis seimūnas Robertas Šarknickas teigia, kad prastas Vyriausybės atstovų darbas išprovokavo rinkimų komitetų kūrimąsi savivaldybėse.
„Ar nekilo klausimas, kodėl Lietuvos savivaldybėse atsirado komitetai? Taip, tai būtent, kad yra kiršinama, vilkinama, kai taryba nusprendžia teikti kokį nors svarstymą, tai neva sugalvojama, kad ne ten padėtas kablelis, taškas, o tada Vyriausybės atstovas iš kažkurios partijos pasisako ir stabdo procesus. Nevilkinkime valstybės gyvenimo savivaldybėse“, – pareiškė R. Šarknickas.
Alytiškis seimūnas socialdemokratas Julius Sabatauskas siūlomą pertvarką vadina smūgiu demokratijai ir teisinei valstybei.
Vyriausybės atstovės Alytaus apskrityje pareigas eina socialdemokratė Onutė Balevičiūtė.
Pagal naują tvarką, prieš pradėdamas eiti pareigas Vyriausybės atstovas turėtų prisiekti, o siekiant užtikrinti pareigūnų veiklos skaidrumą ir nešališkumą siūloma nustatyti, kad Vyriausybės atstovo pareigos būtų nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis ar skiriamomis pareigomis valstybės, savivaldybių institucijose ir įstaigose, kituose juridiniuose asmenyse. Atstovas negalėtų gauti jokio kito atlyginimo, išskyrus nustatytą pagal pareigas ir užmokestį už mokslinį bei pedagoginį, kūrybinį darbą.