Amerikiečių filosofas Ericas Hofferis yra pasakęs, kad visuomenė, kuri nori išlaikyti stabilumą ir tęstinumą, privalo žinoti, kaip suvaldyti savo paauglių požiūrį, vertybes ir fantazijas apie kasdienybę. Gaila, kad E.Hofferis niekada nebuvo sutikęs Jamie’io Murray’aus Wellso.
2004 metais J.Wellsas keliavo pirkti gydytojo jam paskirtų akinių. Vaikinui tuomet buvo 21 metai, jis ruošėsi laikyti egzaminus Vakarų Anglijos universitete. J.Wellsas suglumo išvydęs akinių kaina – 150 svarų sterlingų. Jam šovė į galvą mintis išsiaiškinti, ar iš plastmasės ir stiklo pagaminti akiniai iš tikrųjų yra tokie brangūs. Pasirodė, kad jų savikaina yra vos 7 svarai sterlingai.
Grįžęs iš parduotuvės jis ėmė kurti „Glasses Direct”. Tai Londone įsikūrusi internetinė akinių parduotuvė, kurios metinės pajamos siekia 5 mln. JAV dolerių.
J.Wellsas yra vienas iš elitinio klubo narių, kuriems pavyko įkurti neįtikėtinai sėkmingas savo bendroves ir kurie dar iki studijų baigimo sugebėjo sulipdyti milijono JAV dolerių vertą verslą. Šiame klube yra ne tik tie, kurių bendrovių metinės pajamos viršija milijoną, bet ir tie, kurių įmonės įvertintos didesne nei šia suma. Toks pasiekimas – puikus net ir patyrusiam verslininkui, o ką jau kalbėti apie tą, kuris ką tik gavo teisę legaliai įsigyti alkoholio JAV.
„Forbes” pavyko rasti devynis vunderkindus iš JAV ir Jungtinės Karalystės, kurie jaunystėje pasiekė stulbinančių aukštumų verslo pasaulyje. Kai kurie iš jų, kaip pavyzdžiui J.Wellsas, verslą pradėjo nuo problemos supratimo ir sukūrė bendrovę trūkumui rinkoje pašalinti, kiti pinigus uždirbo iš savo hobi. Kai kuriems puikios idėjos šovė į galvą kartu su draugais ar giminėmis. Dar viena grupė yra tokių jaunuolių, kurie vadovavosi tik savo galva kurdami verslą.
Tačiau juos visus vienijo tie patys principai: nepaprastas susitelkimas darbui, neįtikėtina finansinė intuicija ir begalinis pasitikėjimas savimi bei optimizmas ieškant investicijų savo idėjai.
Pasekime, kaip J.Wellsui sekėsi kurti savo internetinę parduotuvę.
Kai jaunas studentas suglumęs žiūrėjo į akinių kainą, tuo metu Jungtinėje Karalystėje dominavo keturi receptinių akinių pardavėjai. Jie savo prekes pardavinėjo gražiose parduotuvėse.
J.Wellsas paskaičiavo, kad jis galėtų visą parduotuvę perkelti į internetą. Jam tereikėjo surasti stiklų gamintoją, akinių surinkėją ir jų pakuotoją. Studentas prekes nusprendė siųsti laivais, klientams tereikėjo elektroniniu arba paprastu paštu atsiųsti receptą. Sumokėti už akinius pirkėjas turėjo internetu. Be brangios infrastruktūros, J.Wellsas prekę galėjo pasiūlyti keliasdešimt procentų pigiau nei rinkoje įsitvirtinę žaidėjai.
Tačiau puikios idėjos sėkmingai verslo pradžiai tikrai nepakanka, kai tau tėra 21-eri ir tu neturi nė vieno įrašo savo gyvenimo aprašyme. „Aš beldžiausi į gamintojų duris ir sakiau, kad jūsų produkcijos pardavimo būdas yra blogas, o aš turiu geresnę idėją”, – prisiminė J.Wellsas.
Jam pasisekė, kad jo idėja patikėjo keli draugai ir šeimos nariai, kurie į vaikino verslą investavo kelis tūkstančius svarų sterlingų. J.Wellsas jų nenuvylė: jau per pirmuosius metus „Glasses Direct’s” pajamos pasiekė net 2 milijonus JAV dolerių.
Svarbiausia, kad studentas sugalvojo, kaip įsukti gaunamus pinigus į verslo ratą. Jis iš pirkėjų ėmė avansinius mokėjimus, bet tų pinigų iškart neatiduodavo tiekėjams. J.Wellsas dalį pinigų skyrė ryšių su visuomene bendrovei, kuri turėjo padidinti pasitikėjimą jo itin žemų kainų strategija.
Po metų J.Wellsas pinigų keliavo ieškoti pas profesionalius investuotojus. „Susitikęs su kai kuriais investuotojais aš net nekalbėjau, o tiesiog rodžiau pardavimų diagramas”, – teigė jaunasis verslininkas. Jam pavyko pritraukti 34 mln. JAV dolerių rizikos kapitalo.
J.Wellsas tiki, kad amžius jam padėjo pasiekti sėkmę, nes į verslą jis įdėjo daug savęs ir iš verslo pasisėmė daug sau. Be to, jaunuolis suprato, kad nėra tobulas ir tikrai nėra visų sričių žinovas. Nemaža dalis verslininkų uždirbę šiek tiek pinigų pasijaučia aukščiausio lygio bet kurios srities specialistais. Tai didelė klaida.
„Glasses Direct” direktorius apie save taip nemanė ir nusisamdė du žinomus specialistus: Davidą Magliano, rinkodaros guru, ir dr.Davidą Spaltono, kuris padėjo vaikinui tobulinti bendravimo akis į akį įgūdžius.
„Verslininkui daug lengviau užmegzti ryšį su žmonėmis. Vadovams patinka, kai jiems parašo ir paprašo jų patarimo. Jeigu jūsų klausimas adresatui pasirodys tinkamas ir jis susidomės kaip žmogus, jūs gausite atsakymą ir netgi būsite pakviestas susitikti puodeliui kavos”, – verslo kalbos subtilybes aiškino J.Wellsas.
Tinkamas savęs pristatymas studentui padėjo tapti vienu sėkmingiausių jaunųjų verslininkų JAV ir Didžiojoje Britanijoje. Be to, jis niekada nepamiršo principų, kurių laikėsi verslo pradžioje.