Alytaus miesto taryboje nepritarta viešojo transporto vienkartinio važiavimo tarifo didinimui iki 2 litų (nuo 1,8 Lt). Už didinimą balsavo 9-i miesto politikai, prieš – 5, susilaikė – 6. Nuo balsavimo dėl galimo interesų konflikto nusišalino tarybos narys, vežėjų verslo atstovas Valius Micevičius.
ATNAUJINTA
Tarifų keitimo klausimą pristačiusi Alytaus miesto savivaldybės miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja Palmira Raškauskienė. Ji įvardijo, kad bilietų branginimo klausimas teikiamas vežėjų iniciatyva. Jų atstovas Alytaus miesto taryboje, Valius Micevičius, svarstant šį klausimą išėjo iš salės.
Daugiausia klausimų ir argumentų atmesti parengtą sprendimą turėjo tarybos narė Irena Sedleckaitė. Nei P. Raškauskienei, nei posėdžiui pirmininkavusiam miesto merui Jurgiui Krasnickui nepavyko argumentuoti atsakyti, kodėl Alytuje reikalingas maršrutinių mikroautobusų bilietų branginimas dvidešimčia centų – iki 2 litų.
„Nuo rugsėjo vežėjai įsigijo 38-is naujesnius arba naujus mikroautobusus, kurie sunkesni, naudojantys daugiau kuro, su navigacine sistema, kameromis“, – vežėjų išlaidas dėstė miesto ūkio skyriaus vedėjo pavaduotoja. Jos teigimu, maršrutinių mikroautobusų savininkų išlaidas padidino kuro sąnaudos, kurios atsirado dėl savivaldybės reikalavimo šildyti mikroautobusų salonus.
„Valanda šildymo – litras kuro. Dirba 16 val. – 16 litrų išnaudoja daugiau“, skaičiavo P. Raškauskienė, paminėjusi, kad papildomas išlaidas kainavo ir žemagrindžio transporto remonto specifika, kuri Alytaus garažams buvo naujovė.
„Ar turite faktines vežėjų sąnaudas, ar ne?“, – dar kartą paklausė I. Sedleckaitė. Į šį jos klausimą atsakyta nebuvo, esą – maršrutiniai autobusai yra privataus verslo, iš kurio reikalauti tikslių duomenų negalima.
„Išvardinkite konkrečias vežėjams atsiradusias papildomas išlaidas“, – pranešėjos prašė tarybos narys Dobilas Kurtinaitis. Į jo pageidavimą buvo atsakyta, kad Alytuje – dvidešimt vežėjų, vieni PVM mokėtojai, kiti – ne, o apibendrinti informaciją ir gauti vieningą vaizdą neįmanoma.
Alytaus miesto tarybos narys Kęstutis Bernatavičius siūlė tiems, kam 2 lt už kelionę mikroautobusu – per brangu – važinėti dviračių takais, o lengvatinius tarifus prašė palikti, jų kainų nekelti. P. Raškauskienė atsakė, kad esą niekas vežėjams nedraudžia vežti pigiau ir taikyti nuolaidas.
Tarybos narys Albinas Minkevičius teiravosi apie savivaldybės įsiskolinimą vežėjams už kompensuojamus bilietus ir kiek jis padidės bilietui nuo 1 Lt 80 centų pabrangus iki 2 Lt.
„Taip – padidės“, – buvo atsakyta, tačiau be platesnės argumentacijos. Skaičius toliau dėstė kainų didinimui prieštaravusi I. Sedleckaitė. Jos teigimu, turint mintyje dėl mokesčių politikos mažėjusias degalų kainas, praėjusį rugpjūtį miesto tarybos sprendimas bilietas turėjo būti ne branginamas nuo 1 Lt 50 ct iki 1 Lt 80 ct, o piginamas.
Buvusi miesto savivaldybės kontrolierė paskaičiavo, kad tokiais sprendimais vežėjams būtų sukuriamas per 800 tūkst. litų dydžio pajamas, kurių nemaža dalis kristų ant savivaldybės biudžeto, kita – ant mikroautobusais važinėjančių alytiškių pečių.
„Sprendimas – švelniai tariant – korupcinis”, – ištarė I. Sedleckaitė. Kai tą pačią mintį dėl korupcijos galimybių išsakė tarybos narys Jonas Balčius, meras J. Krasnickas neišlaikė ir pasiteiravo „kas čia tokie korumpuoti?“. „Paaiškės po balsavimo“, – atsakė J. Balčius ir už „smeižtą“ gavo mero pasiūlymą būti svarstomam etikos komisijoje.
„Būsi svarstomas etikos komisijoje. Teks padirbėti už STT ar FNTT ir įvardinti korumpuotus“, – nežinia, ar juokaudamas ištarė J Krasnickas, kuriam ir jo suburtai daugumos koalicijai tai buvo antrasis iš eilės klausimas (po atliekų tarifo didinimo), kurio nepavyko „prastumti“ pirmuoju bandymu. Kol neatsiras morinčių vėl sugrįžti prie bilietėlių branginimo – alytiškiai toliau „mikriukais“ važinės už 1 Lt 80 ct.