Filtrų rasite kiekvienoje pramonės šakoje. Ir, žinoma, traktorių pramonėje filtras yra vienas iš tokios sudėtingos mechanizmų sistemos kaip traktorius komponentų. Paprastai filtrai traktoriams yra nedideli (iki 80-100 cm). Bet jei laiku nepakeisite filtro traktoriui, tai po kelių šimtų valandų teks pirkti naują turbokompresorių, siurblį ar net remontuoti variklį.
Kas yra traktoriaus filtras?
Filtras reiškia aparatą, kuriame filtro pertvaros pagalba atliekamos nevienalyčių sistemų, kuriose yra kietųjų ir skystųjų (dujinių) fazių, atskyrimas, sutirštinimas ar skaidrinimas. Taigi filtras yra surinkimo mazgas, kuris sulaiko pašalines daleles, nešvarumus, šiukšles ir neleidžia užsikimšti traktoriaus sistemoms. Juos rasite jubana.lt
Filtras vaidina labai svarbų vaidmenį traktoriaus darbe. Aptarnaujant traktorių, gamintojai rekomenduoja pirmiausia pakeisti filtrus. Filtrai naudojami kuro tiekimo sistemose, tepimo sistemoje, aušinimo sistemoje, hidraulinėje sistemoje. Tai yra, visur traktoriuje, kur yra skysčių ir dujinių medžiagų, yra filtrai, apsaugantys nuo pašalinių dalelių patekimo į sistemas.
Traktoriaus kuro pirminis filtras
Pagrindinė traktoriaus kuro stambiojo filtro paskirtis – sugauti dideles ir vidutines daleles. Jei traktoriaus degalų filtras „užsikimšęs“, tuomet iš karto sumažėja degalų tiekimas, krenta variklio galia.
Degalų smulkus filtras susideda iš filtro elementų, pritvirtintų metaliniais rėmais. Filtravimo elementai traktoriams gaminami iš specialaus filtravimo popieriaus, impregnuoto dervomis arba presuotais sintetiniais mikropluoštais. Smulkus traktoriaus kuro filtras neįsileidžia smulkių dalelių, dulkių ir nešvarumų į degalų sistemą.
Kuro filtrų tipai
Kuro filtrus galima klasifikuoti pagal kelis parametrus, jie yra:
- Sulankstomi – filtrų tinkleliai pagaminti iš metalų: žalvario ir vario. Išmontavus,
elementai išplaunami ir vėl paruoštas naudojimui.
- Neatskiriami – naudojamas smulkiam valymui. Filtro medžiaga yra akytas
popierius. Rekomenduojama pakeisti po tam tikro laiko.
Kuro filtras apsaugo traktoriaus dalis (purkštukus, purkštukus) nuo užsikimšimo, o tai gali sukelti nemalonių pasekmių:
- variklio galios sumažėjimas;
- degalų sąnaudų padidėjimas;
- darbo sutrikimai, mašinos užstrigimas ir pan.
- Deja, pasitaiko situacijų, kai dėl nekokybiškų degalų variklis gali „daužytis“.
Dyzeliniame kure yra parafinų. Žiemą šis komponentas užšąla šaltyje, todėl jis išeina iš darbinės būklės. Todėl dyzelinių traktorių savininkams šaltuoju metų laiku patariama pereiti prie žieminių kuro.