Šiomis dienomis Alytaus aerodrome vyksta Lietuvos kariuomenės lauko pratybos šviesiu ir tamsiu paros metu.
- Kaip žaibas tamsoje kai kuriems miesto politikams, ypač tiems, kas yra nusiteikę prieš tolesnę istorinio aerodromo veiklą ir plėtrą, turėtų tapti naujausias teismo sprendimas.
Alytaus apylinkės teismo Druskininkų rūmuose vykusiame posėdyje teismas nusprendė, kad atsakovė civilinėje byloje dėl 102,5 ha valstybinės žemės sklypo, esančio Miškininkų g. 3 (Nr. e2-74-979/2022), Nacionalinė žemė tarnyba (NŽT) prie Žemės ūkio ministerijos ir trečiasis asmuo Alytaus miesto savivaldybė, panaudą Alytaus aeroklubui nutraukė ir panaudos teises išregistravo neteisėtai.
Teismas taip pat nusprendė Alytaus aeroklubo naudai priteisti bylinėjimosi išlaidas: 3 tūkst. 483 Eur – iš NŽT ir 242 Eur – iš Alytaus miesto savivaldybės.
Naujausiam teismo sprendimui įsiteisėjus Alytaus aeroklubui leidžiama netrukdomai naudotis valstybės žemės sklypu Miškininkų g. 3, Valstybinės žemės panaudos 2010 m. birželio 17 d. sutarties (Nr. M11/2010-617) sąlygomis, t. y. 68 metams.
Ten pat Alytaus apylinkės teismo Druskininkų rūmuose vykusiame viešame teismo posėdyje teisėja Leonora Jakubauskienė žodinio proceso tvarka išnagrinėjo ir civilinę bylą pagal ieškovo Alytaus aeroklubo ieškinį atsakovėms NŽT, Alytaus miesto savivaldybei dėl pastarosios įpareigojimo panaudos pagrindais perduoti (grąžinti) Alytaus aeroklubui valdyti ir naudotis nuo 1959 m., kai veikia aeroklubas jo narių pastatytus, prižiūrėtus, tačiau Kūno kultūros ir sporto departamentą (KKSD) panaikinus Alytaus miesto savivaldybei 2020 m. perduotą ir iki šiol pagal tiesioginę aviacinės veiklos paskirtį jos nenaudotą turtą: sandėlį, angarą, lėktuvų angarą, sargų postą, administracinį pastatą, bendrabutį, lėktuvų angarus, lėktuvus, sklandytuvus.
Kaip ir ankstesnis Alytaus aeroklubo prašymas turtą panaudai grąžinti 10 metų laikotarpiui, taip ir šis, 5-eriems metams, teisme kol kas nepatenkintas. 8 statinių, esančių Miškininkų g. 3 teritorijoje, 7 lėktuvų bei 8 sklandytuvų panaudos klausimas lieka atviras. Didžioji dalis kitų Lietuvos miestų, rajonų, kuriems valdyti buvo perduotas buvusiam KKSD priklausęs ir aviatorių nuo seno naudotas turtas, vietos aeroklubų pabaudai jau perduotas savivaldybių tarybų sprendimais. Toks klausimas buvo pateiktas iš Alytaus miesto savivaldybės tarybai, tačiau jo dauguma ir kiti ją remiantieji (19 iš 26 politikų) 2021 m. nubalsavo, kad klausimas dėl savivaldybės materialinio turto perdavimo būtų išbrauktas iš posėdžio darbotvarkės.
Dabar, po Alytaus apylinkės teismo Druskininkų rūmuose vykusiame posėdyje teismo priimto sprendimo, pagal kurį valstybės ės žemės sklypu Miškininkų g. 3 Alytaus aeroklubas gali naudotis iki 2078 metų, trukdžių tam, kad savivaldybė grąžintų turtą vietos aviatoriams, iš esmės nelieka.
Alytaus miesto savivaldybė, iš KKSD aviacinį turtą perėmusi 2020 m. ir iki šiol jo nenaudojusi pagal paskirtį, ne kartą yra teigusi, kad „… turto, esančio Miškininkų g. 3, Alytuje, panaudojimo klausimas bus sprendžiamas kompleksiškai, išsprendus valstybinės žemės panaudojimo klausimą“.
Kad aviaciniai pastatai, aerotechnika Alytaus mieste būtų naudojami pagal paskirtį, iniciatyvą rodo ne vien aviatoriai. Jau ne kartą 2022 m. į savivaldybę kreipėsi KKSD teises parėmusi, minėto turto savivaldybei perdavėją Lietuvos sporto centrą tiesiogiai valdanti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM).

Už sporto sritį ŠMSM atsakingas viceministras Linas Obcarskas ir kiti ministerijos atstovai miesto savivaldybėje šiemet lankėsi ne kartą, pateikė klausimus, pageidavimus ir laukia savivaldybės veiksmų, vedančių prie to, kad turtas Alytuje būtų perduotas leidimus, licencijas aviacinei veiklai turintiems.
Alytaus aeroklubas tam pasirengęs – naujausias civilinio Alytaus aerodromo tinkamumo naudoti pažymėjimas, Transporto kompetencijų agentūros 2021 metais išduota Alytaus aeroklubui, galioja iki 2026 m. (imtinai), o aviatorių lėšomis parengtas planas „Alytaus miesto civilinio aerodromo techninių pajėgumų bei veiklos gerinimas modernizuojant ir plečiant aerodromo infrastruktūrą“ dėmesio iš Dzūkijos sostinės politikų, valdininkų laukia jau ilgą laiką. Plane išsamiai išdėstoma, kaip per pusantro kilometro nuo Rotušės, esantis aerodromas galėtų toliau tarnauti miestui, ypatingai sparčiai besivystančiame transporto, logistikos technologijų, žmonių ir daiktų judėjimo amžiuje.
1959 m. įkurta, seniausia be pertraukų mieste gyvuojanti visuomeninė organizacija Alytaus aeroklubas (pradžioje vadinosi Aviacijos techninis sporto klubas) veiklą vykdo istoriniame 1939 metais pastatytame aerodrome I Alytuje, kur, pasak istorikų, pirmieji skrydžiai buvo atliekami dar I pasaulinio karo metu, apie 1915 m.
