Sekmadienis, 26 kovo, 2023
  • Kontaktai
  • Lauko reklama Alytuje
Alytausgidas.lt
SKELBIMAI
RENGINIAI
No Result
View All Result
  • Dzūkija
    • Alytus
    • Alytaus rajonas
    • Druskininkai
    • Lazdijai
    • Varėna
  • Aktualijos
    • Jaunimas
    • Švietimas
  • Verslas
  • 112
    • Eismas
    • Nelaimės
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Rankinis
    • Lengvoji atletika
    • Kitos sporto šakos
  • Transportas
  • Videoreportažai
  • Laisvalaikis ir kultūra
  • Politika
  • Skelbimai
Alytausgidas.lt
  • Dzūkija
    • Alytus
    • Alytaus rajonas
    • Druskininkai
    • Lazdijai
    • Varėna
  • Aktualijos
    • Jaunimas
    • Švietimas
  • Verslas
  • 112
    • Eismas
    • Nelaimės
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Rankinis
    • Lengvoji atletika
    • Kitos sporto šakos
  • Transportas
  • Videoreportažai
  • Laisvalaikis ir kultūra
  • Politika
  • Skelbimai
866101505 / [email protected]
RENGINIAI
No Result
View All Result
Alytausgidas.lt
No Result
View All Result
Home Aktualijos

STT atliko korupcijos rizikų analizę dėl atliekų tvarkymo Alytaus mieste ir dar keliose savivaldybėse

2023-02-01
in Aktualijos, Alytus, Įdomu, Technologijos
3
STT atliko korupcijos rizikų analizę dėl atliekų tvarkymo Alytaus mieste ir dar keliose savivaldybėse

Alytausgidas.lt nuotr.

Dalintis

Atlikta korupcijos rizikos analizė Alytaus miesto ir dar penkių Lietuvos rajonų savivaldybių komunalinių atliekų tvarkymo procesuose.

  • Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) nustatė, kad komunalinių atliekų (KA) tvarkymas ir administravimas skirtingose savivaldybėse nėra pakankamai kontroliuojamas, o šioms paslaugoms įsigyti vykdomuose viešuosiuose pirkimuose – trūksta skaidrumo.

Pastebėta, kad galiojančios teisės aktų nuostatos ne visais atvejais įgalina savivaldybes efektyviai vykdyti teikiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kontrolės funkcijas, o kai kuriais atvejais komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administratoriams yra suteikta itin plati veiksmų ir sprendimų priėmimo diskrecija, sprendžiant su komunalinių atliekų tvarkymu susijusius klausimus.

STT korupcijos prevencijos pareigūnai atkreipė dėmesį, kad tam tikrais atvejais savivaldybėse neužtikrinama efektyvi komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės priežiūra ir kontrolė. Šiuo metu nėra aišku, kaip tiksliai turi būti vertinama teikiamų paslaugų kokybė, todėl skirtingų komunalinių paslaugų teikėjų teikiamos paslaugos tapačiose situacijose gali būti vertinamos ne vienodai ir subjektyviai. Taip pat, buvo pastebėta, kad ne visais atvejais savivaldybių atstovai atlieka numatytus komunalinių paslaugų kokybės patikrinimus ar dalyvauja juos vykdant.

Atlikus analizę nustatyta, kad tam tikrais atvejais viešųjų pirkimų konkursai komunalinių atliekų tvarkytojui-vežėjui vykdomi neužtikrinant jų skaidrumo, o šių pirkimų procedūrų kontrolė ne visais atvejais garantuoja viešųjų pirkimų lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principų įgyvendinimą. Pastebėta, kad kai kurių savivaldybių ir jų įsteigtų komunalinių atliekų tvarkymo sistemų administratorių viešųjų pirkimų komisijų nariai tarpusavyje susiję tiesioginio pavaldumo santykiais. Šie pavaldumo ryšiai, STT vertinami kaip rizikos veiksniai, galintys paveikti visos viešųjų pirkimų komisijos nešališkumą.

Kai kuriais atvejais komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos įgyjamos neskelbiamų derybų būdu kreipiantis tik į vieną tiekėją, motyvuojant ypatinga skuba.

  • STT pareigūnų vertinimu, tinkamai nepagrindus tokio pirkimo būdo, gali būti ribojama konkurencija ir nepagrįstai sudaromos palankesnės sąlygos atskiriems tiekėjams. Bendra tokių pirkimų vertė analizuojamu laikotarpiu sudarė beveik 1 milijoną eurų.

Informacija apie atvejus, kuomet viešieji pirkimai buvo vykdomi, galimai pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, pagal kompetenciją buvo perduota įvertinti Viešųjų pirkimų tarnybai.

Vykdomos savivaldybių funkcijos, susijusios su viešųjų paslaugų teikimu ir visuomenės interesais yra ypatingai reikšmingos bendruomenėms. Itin svarbu užtikrinti kokybišką komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimą ir šios paslaugos kontrolę siekiant išvengti galimo neigiamo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai.

STT, atlikusi korupcijos rizikos analizę, nustatytiems rizikos veiksniams valdyti ir šalinti pateikė 26 rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus. Savivaldybės per 3 mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktus pasiūlymus.

  • Be Alytaus miesto savivaldybės STT korupcijos rizikas atliekų tvarkymo srityje aiškinosi Jonavos, Kėdainių,  Šiaulių, Šilutės ir Tauragės rajonų savivaldybėse.

KORUPCIJOS RIZIKOS VEIKLOS SRITYSE, SUSIJUSIOSE SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO SISTEMŲ ORGANIZAVIMU SAVIVALDYBĖSE (IŠTRAUKOS):

… Alytaus miesto savivaldybė 2006-10-26 jos tarybos sprendimu Nr. T-196 ir 2007-10-25 Alytaus miesto savivaldybės administracijos ir UAB Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro sudaryta Alytaus miesto savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo sutartimi Nr. 169/ SR-1445 KA.

Alytaus miesto savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių (toliau – Alytaus ATT), patvirtintų Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. T-166 XV skyriaus „Skundų ir prašymų nagrinėjimo tvarka“ 103 punkte numatyta, kad „Komunalinių atliekų turėtojų skundus ir prašymus dėl šių atliekų tvarkymo sistemos teikiamų paslaugų kokybės nagrinėja savivaldybės teritoriją aptarnaujantis komunalinių atliekų tvarkytojas (-ai), UAB Alytaus regiono atliekų tvarkymo centras (ARATC) ir Alytaus miesto savivaldybės administracija.“

Minėtų taisyklių 107 punktas numato, kad „Gautas rašytinis ar žodinis skundas ar prašymas išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir apie priimtą sprendimą pranešama registruotu laišku komunalinių atliekų turėtojui, ARATC ir savivaldybės administracijai.“, o 108 ir 110 punktai reglamentuoja: „Gavęs (-ę) pakartotinį skundą to paties komunalinių atliekų turėtojo tuo pačiu klausimu, komunalinių atliekų tvarkytojas (-ai) privalo apie tai pranešti ARATC bei savivaldybės administracijai, kurie sprendžia, ar skundas pagrįstas, ir imasi atitinkamų priemonių.“ ir atitinkamai „Atliekų turėtojas turi teisę raštiškai kreiptis tiesiai į savivaldybės administraciją arba ARATC su skundu dėl atliekų tvarkytojo (-ų) neveikimo ar netinkamo veikimo.

Tokie skundai yra nagrinėjami savivaldybės administracijoje nustatyta tvarka“. Pastebėtina, kad Alytaus miesto savivaldybės taryba 2006 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T-196 nusprendžia pavesti uždarajai akcinei bendrovei Alytaus regiono atliekų tvarkymo centrui administruoti Alytaus miesto komunalinių atliekų tvarkymo sistemą ir vykdyti konkrečias funkcijas, tarp kurių pranešimų / prašymų / skundų nagrinėjimas nėra numatytas.

  • Alytaus miesto savivaldybėje KA tvarkymo sistemos administratoriaus ir savivaldybės vykdomos KA vežėjo patikros procedūros nėra reglamentuotos, KA tvarkymo paslaugos kokybės vertinimo rodikliai gali būti vertinami ir taikomi subjektyviai.

Alytaus ATT 20 punktas numato, kad „Už atliekų tvarkytojų teikiamų paslaugų kokybės priežiūrą bei kontrolę pagal pasirašytas sutartis atsako ARATC.“ Minėtų taisyklių 113 punktas nurodo, kad „<…> atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugų kokybę kontroliuoja savivaldybės administracija.“

Alytaus miesto savivaldybė 2022 m. birželio 17 d. raštu SD-5314 (6.17E) pateikė informaciją, kad internetu vykdoma atliekų vežėjo kontrolė, stebimos atliekų vežėjo transporto priemonių buvimo vietos, transporto priemonių svėrimas, priduodant mišrias komunalines atliekas rūšiavimui. Prisijungimo prie minėtos sistemos galimybes turi ir atliekų vežėjo kontrolę vykdo ARATC ir Alytaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus vyr. specialistas, atsakingas už komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimą.

  • Tikslinant šią informaciją ir kontrolės funkcijų vykdymo aplinkybes, Alytaus miesto savivaldybė 2022 m. rugsėjo 29 d. STT persiuntė ARATC pateiktą informaciją, jog minėtos procedūros nėra reglamentuotos, tikrinimų apskaita nevedama.

Tuo pačiu raštu Alytaus miesto savivaldybė informavo, kad vykdant procedūrų, susijusių su KA tvarkymu kontrolę, be kita ko, vadovaujamasi ir Alytaus regiono komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės vykdymo bei stebėsenos ir kontrolės rodiklių ir jų kriterijų nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu UAB Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro direktoriaus 2014-08-05 įsakymu Nr. V-101, kurio 6 punkte numatyta, jog „Paslaugos kokybės priežiūrą ir kontrolę vykdo Administratorius ir (ar) Savivaldybė.“

Atkreiptinas dėmesys, kad minėto aprašo 10 ir 11 punktuose yra numatyti paslaugos kokybės stebėsenos ir kontrolės rodikliai bei jų kriterijai, be to, to paties aprašo 12 punktas numato jog „Paslaugos kokybės rodikliai vertinami vykdant Paslaugos kokybės stebėseną ir kontrolę pagal šiame Tvarkos apraše nustatytus stebėsenos ir kontrolės rodiklius bei jų kriterijus.“

Pažymėtina, kad minėtų rodiklių ir kriterijų skaitinės reikšmės pagal minėto aprašo reikalavimus turi būti išreiškiamos procentinėmis dalimis (%), tačiau nėra numatyta, kokia konkreti skaitinė reikšmė laikytina ribine (reikšminga, kritine ar pan.), todėl nėra aišku, kokiu konkrečiu rodikliu remiantis vykdomas paslaugos kokybės įvertinimas. Pavyzdžiui: „11.1. pagrįstų komunalinių atliekų turėtojų kreipimųsi pagrindu nustatytų trūkumų pašalinimo ir nepašalinimo atvejų santykis (reikšmė – proc.)“ Tarkime, kad nustatyta, jog 10 KA turėtojų pareiškimų per savaitę buvo pagrįsti, trūkumai pašalinti 5 atvejais. Tokiu atveju, minėtas rodiklis būtų 50%, tačiau nėra numatyta, kaip vertinamas šis dydis – reikšmingas, patenkinamas, kritinis ar pan. ir kaip šio dydžio įvertinimas įtakos tolimesnį KA tvarkymo paslaugos monitoringą ir šios paslaugos kokybės gerinimą, nes aukščiau įvardintuose teisės aktuose šie procesai nėra reglamentuoti.

Taip pat, atkreiptinas dėmesys į Alytaus miesto savivaldybė 2022 m. birželio 17 d. raštu SD-5314 (6.17E) 13 pateiktą informaciją, jog nuo 2019 m. sausio 1 d. iki 2022 m. balandžio 30 d. ARATC, vežėjas ir Alytaus miesto savivaldybė gavo 3 tūkst. 633 fizinių / juridinių asmenų prašymus / pranešimus / skundus dėl KA tvarkymo paslaugos teikimo bei pritaikė sankcijų už 23 141, 83 Eur.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta bei nurodytų prašymų / pranešimų / skundų pakartotinumą (2019 m. – 1005, 2020 m. –749, 2021 m. – 1394, 2022 m. iki balandžio 30 d. – 485), manytina, kad esanti stebėsenos, sankcijų taikymo bei kontrolės sistema nėra efektyvi ir savivaldybės vykdoma KA tvarkymo paslaugos kokybės priežiūra nėra pakankama, nes nesant detalaus atliekų vežėjų vykdomos kontrolės reglamento bei nustatytų konkrečių paslaugos kokybės kriterijų ribinių dydžių ir jų reikšmingumo, gali kilti rizikos dėl nevienodai ir subjektyviai vykdomų kontrolės procedūrų bei galimo piktnaudžiavimo.

STT pasiūlymai:

  • Atsižvelgiant į tai, siūloma numatyti objektyviai įvertinamais kokybės kriterijais paremtą kontrolės mechanizmą bei detaliai reglamentuoti atliekų vežėjo kontrolės procedūras, užtikrinant, be kita ko, su minėtais patikrinimais susijusių duomenų dokumentavimą ir atsekamumą.

Alytaus miesto savivaldybės atstovai ne visais atvejais dalyvauja KA sistemų administratoriaus organizuojamų viešųjų pirkimų komisijų veikloje, šių komisijų nariai susiję tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais, o KA tvarkymo paslaugai įsigyti vykdyto pirkimo neskelbiamų derybų būdas, manytina, pasirinktas nepagrįstai.

Alytaus miesto savivaldybė 2022 m. birželio 17 d. raštu Nr. SD-5314(6.17E) pateikė informaciją, jog atsižvelgiant į Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2006-10-26 sprendimo Nr. T196 „Dėl pavedimo vykdyti atliekų tvarkymo funkcijas ir užduotis“ 1.5 punktą, ARATC pavesta organizuoti ir vykdyti atliekų tvarkymo operatorių parinkimą:

ARATC, vadovaudamasis viešuosius pirkimus (toliau – VP) reglamentuojančiais teisės aktais, parengia VP dokumentus Alytaus miesto komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugai įsigyti ir organizuoja pirkimą. Taip pat, Alytaus miesto savivaldybė nurodė, kad rengiant minėtus VP dokumentus, jie turi būti derinami su savivaldybe, o į VP komisiją yra deleguojamas Alytaus miesto savivaldybės atstovas.

Iš Alytaus miesto savivaldybės pateiktų duomenų nustatyta, kad analizuojamu laikotarpiu savivaldybėje galiojo Alytaus miesto savivaldybės administracijos, UAB Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro ir UAB „Ekonovus“ 2015-10-20 sudaryta Mišrių komunalinių atliekų surinkimo Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje ir jų vežimo į apdorojimo įrenginius paslaugų teikimo sutartis Nr. SR-1566 (3.9)/ 246/20151022/326 bei Alytaus miesto savivaldybės administracijos, UAB Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro ir UAB „Ekonovus“ 2021-04-21 sudaryta laikinoji sutartis dėl Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje susidarančių mišrių komunalinių ir maisto atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos Nr. 217/SR-847.

Taip pat, Alytaus miesto savivaldybė pateikė ir kitus, 24 su minėtų sutarčių sudarymu susijusius VP dokumentus. Susipažinus su Viešojo pirkimo „Mišrių komunalinių atliekų surinkimo Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje ir jų vežimo į apdorojimo įrenginius paslaugų pirkimas“ pirkimo komisijos 2015 m. gegužės 19 d. posėdžio protokole Nr. 2 pateiktais duomenimis, pastebėtina, kad posėdyje dalyvavo, be kita ko, ARATC vadovaujančias pareigas užimantis darbuotojas ir UAB „Ekonovus“ įgalioti atstovai R. Š. ir R. D. Duomenų, apie atskiru įsakymu sudarytą VP komisiją šiam pirkimui vykdyti, nenustatyta.

Minėtame protokole fiksuojama, jog potencialių tiekėjų pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal mažiausios kainos
kriterijų, taip pat pateikiama lentelė su tiekėjų pasiūlymų kainomis iš kurių matyti, kad UAB „Ekonovus“ pasiūlymo kaina nebuvo mažiausia, tačiau su šia įmone sudaroma aukščiau įvardinta 2015-10-20 sutartis Nr. SR-1566 (3.9)/246/20151022/32612. VP komisijos narių parašų 2015 m. gegužės 19 d. posėdžio protokole Nr. 2 nėra.

  • Situacija, kuomet galimai suinteresuotų subjektų atstovai tiesiogiai dalyvauja VP procedūrose, tačiau iš minėtame protokole pateiktų duomenų nėra galimybės įvertinti šių asmenų veiklos pirkimo procedūrų metu bei nėra duomenų, dėl sprendimų, kurių pagrindu atmetamas mažiausią kainą pateikusio tiekėjo pasiūlymas, traktuotina kaip ypatingai ydinga antikorupciniu požiūriu dėl galimybės priimti neobjektyvius ir / ar nepagrįstus sprendimus.

ARATC direktoriaus 2021 m. kovo 12 d. įsakymo Nr. V-99 „Dėl viešojo pirkimo „Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje susidarančių mišrių komunalinių ir maisto atliekų surinkimo ir vežimo laikinoji paslauga“ dokumentų patvirtinimo“ 3 punktu sudaroma VP komisija Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje susidarančių mišrių komunalinių ir maisto atliekų surinkimo ir vežimo laikinajai paslaugai įsigyti, o to paties įsakymo 5 punktu nurodoma pirkimo procedūras vykdyti neskelbiamų derybų būdu pagal VPĮ 71 straipsnio 1 dalies 3 punktą kviečiant vieną tiekėją.

Pastebėtina, kad į minėto pirkimo VP komisijos sudėtį Alytaus miesto savivaldybės atstovai neįtraukiami, o VP komisija sudaryta iš 3 asmenų, susijusių tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais. Susipažinus VP komisijos posėdžių protokolais, duomenų apie Alytaus miesto savivaldybės atstovų dalyvavimą pirkimo procedūrose ar VP pirkimo dokumentų derinimą su Alytaus miesto savivaldybe, nenustatyta.

  • Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, manytina, kad VP komisijoje dalyvaujant tiesioginio pavaldumo santykiais susijusiems asmenims gali būti įtakojamas atliekamų veiksmų ir priimamų sprendimų objektyvumas ar piktnaudžiaujama suteiktais įgaliojimais.

Aukščiau minėto ARATC direktoriaus 2021 m. kovo 12 d. įsakymo Nr. V-99 4 punktu yra patvirtinamas
viešojo pirkimo komisijos darbo reglamentas, o 5 punktu nurodoma „5. N u r o d a u nuolatinei
pirkimų komisijai Pirkimą vykdyti neskelbiamų derybų būdu pagal VPĮ 71 str. 1 d. 3 p.“ Tokios minėto įsakymo nuostatos vertintinos prieštaringai, nes Viešojo pirkimo komisijos darbo reglamento 3 punkte, be kita ko, numatyta „<…> Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška“.

Informacija dėl susijusių aplinkybių vertinimo, pagal kompetenciją, perduota nagrinėti Viešųjų pirkimų tarnybai. 25 kad ši nuostata suponuoja ir viešųjų pirkimų komisijos diskreciją pačiai priimti sprendimą dėl pirkimo
būdo parinkimo, o aukščiau įvardintas ARATC direktoriaus 2021 m. kovo 12 d. įsakymo Nr. V-99 5 punkto nurodymas paneigia viešųjų pirkimų komisijos nepriklausomumo prielaidas. Taip pat kvestionuotinas ir aplinkybių, kuriomis remtasi priimant sprendimą dėl šio pirkimo būdo parinkimo, objektyvumas, nes kaip nurodyta minėtame įsakyme „iki Sutarties galiojimo pabaigos (2021-04-23) likęs 42 dienų terminas yra akivaizdžiai per trumpas pirkimą atlikti atviro konkurso, riboto konkurso būdu ar skelbiamų derybų būdu (pasiūlymų pateikimo terminas 30 d.) <…>.“

Pastebėtina, kad įvertinus numatytą pasiūlymų pateikimo terminą, pasiruošti pirkimui, jį organizuoti ir įvertinti pirkimo rezultatus bei sudaryti sutartį lieka 12 dienų, o atsižvelgiant į ARATC įdirbį VP dokumentų rengimo ir tokio pobūdžio pirkimų vykdyme, bei turint pakankamai organizacinių resursų, manytina, kad pasirinktas neskelbiamų derybų būdas organizuoti pirkimą Alytaus miesto savivaldybės teritorijoje susidarančių mišrių komunalinių ir maisto atliekų surinkimo ir vežimo laikinajai paslaugai įsigyti kreipiantis į vieną tiekėją ir motyvuojant objektyvia skuba, laikytinas nepagrįstu.

STT pasiūlymai:

  • Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, manytina, kad vykdant viešuosius pirkimus KA tvarkytojui ir / ar vežėjui parinkti, nėra užtikrinamas VPĮ 17 straipsnyje įtvirtintų lygiateisiškumo ir skaidrumo principų laikymasis, todėl siūlytina teisinėmis / organizacinėmis priemonėmis užtikrinti VP komisijų nepriklausomumą, be kita ko, užtikrinant VP komisijos narių rotaciją, taip pat, užtikrinti Alytaus miesto savivaldybės atstovų dalyvavimą VP komisijos veikloje. Be to, siekiant užtikrinti aukščiau minėtame straipsnyje įvirtintų lygiateisiškumo, nediskriminavimo bei skaidrumo principų laikymąsi vykdant VP, susijusius su KA tvarkytojo savivaldybėje parinkimu, siūlome minėtus pirkimus vykdyti atviresnę tiekėjų konkurenciją ir varžymąsi užtikrinančiais būdais, kad būtų išvengta bet kokio galimo konkurencijos sumažinimo nepagrįstai sudarant palankesnes sąlygas atskiriems tiekėjams.
ShareSend
SKAITYTI KOMENTARUS (3)

Video rekomendacijos

Taip pat skaitykite

112

Vėl neblaivi į avariją pateko buvusi teisėja
Skaitytojai: mokytoja buvo „tokia girta, kad vos stovėjo ant kojų“ PAPILDYTA
Pradėjo administracinę teiseną dėl vagystės iš parduotuvės
Parduotuvėje buvo pasisavinta alkoholinių gėrimų

Laisvalaikis ir kultūra

O. Koršunovo „Otelas“ su Oneida pagrindiniame vaidmenyje bus rodomas ir Alytuje
L. S. Černiauskaitės esė knyga „Džiaugsmynas“ – ne tik apie džiaugsmą
Bibliotekos žmonės: Leokadijos keramikos pradžiamokslis ir „kosminės“ lėkštės
„Sekmadienis skirtas melstis, o ne girtuokliauti“, arba kaip tarpukario Pietų Lietuvoje vyko vedybos?

Aktualijos

Laikrodžių rodykles suksime viena valanda į priekį
Skaitytojai: mokytoja buvo „tokia girta, kad vos stovėjo ant kojų“ PAPILDYTA
Kelionė iš Čekijos per Lenkiją į Estiją baigėsi Tarnaukoje
Katalizatorių pjaustytojai už vagystes iš „Lexus“ automobilių nubausti, šį kartą sudomino „Toyota“

Alytus

Nuo šeštadienio prie dalies šviesoforų Alytuje nebeliks lentelių su žalia rodykle
Alytaus meras N. Cesiulis: gali būti, kad savivaldybėje nebeliks opozicijos INTERVIU
Apribotas motociklų ir motorolerių eismas Alytaus teismo link
Nueinančios Alytaus miesto tarybos narys pažeidė interesų derinimo nuostatas

Alytaus rajonas

Geniai planuoja rengti maisto gamybos edukacijas
Alytaus rajone atidengta atminimo lenta Lietuvos katalikų bažnyčios kronikos leidėjams ir platintojams FOTO
Paviešinta, kiek išmokėta Alytaus rajono ūkininkams
Dauguose ruošiamasi statyti futbolo stadioną

Dzūkija

Kelionė iš Čekijos per Lenkiją į Estiją baigėsi Tarnaukoje
Geniai planuoja rengti maisto gamybos edukacijas
Nuo šeštadienio prie dalies šviesoforų Alytuje nebeliks lentelių su žalia rodykle
Šiemet didžiausia nelegalų grupė sulaikyta Čepkelių pelkėje

Verslas

Alytaus gimnazistų bendrovė laimėjo socialinės atsakomybės meistriškumo apdovanojimą
Vaistų lietuviai išmetė mažiau, tačiau į šiukšlines keliauja milijonai
Reklama per krepšinio prizmę: ko gali tikėtis RKL partneriai
60-metį švenčiančioje „Alitoje“ – rekordinė investicija

Videoreportažai

Permainos Alytaus rajono mero poste: A. Vrubliauską pakeis R. Vitkauskienė VIDEO. FOTO
Prie didžiosios Dailidės – įtartinas radinys VIDEO. FOTO. PAPILDYTA. PATIKSLINTA
Valstybei svarbios gatvės Alytuje tvarkomos, darbus planuojama baigti 2025 metais VIDEO. FOTO
Kovo 11-ąją alytiškiai šventė Rotušės aikštėje VIDEO. FOTO

Politika

Nueinančios Alytaus miesto tarybos narys pažeidė interesų derinimo nuostatas
Permainos Alytaus rajono mero poste: A. Vrubliauską pakeis R. Vitkauskienė VIDEO. FOTO
Perrinkta daugiau nei pusė merų: Varėnos rajone darbą tęs A. Kašėta VISŲ MERŲ SĄRAŠAS
Lemiamame ture prasidėjo išankstinis balsavimas už merus

Sportas

Alytaus krepšininkės artėja prie dvidešimtosios pergalės
Kurorto merginos iškovojo pirmąją pergalę Lietuvos lygoje
Alytiškių krepšininkų gausiai atstovaujami Prienai pateko į RKL aštuntfinalį
Druskininkų „Deivės“ pateko į finalinį EGBL turnyrą
  • Darbas Alytuje
  • Kopėčios
  • Kosmetika
  • Adidas batai
  • KET bilietai
  • Paskola verslui
  • namams24.lt
  • auksoisparduotuve.lt
  • beta.lt
  • grupinis.lt
  • Baldai internetu
  • Sportuojantys.lt
  • referatai
  • Greitos skyrybos internetu – skyrybų advokatai
  • drekintuvas
  • fotoepiliatorius
  • irigatorius
  • Nebegėda
  • O.D.A.
  • Courseplay FS22
  • Buitinės technikos remontas
  • grozioakademija.lt
  • venusCBD aliejus
  • terasustatyba.lt
  • indigroup.lt.
  • garažo vartai
  • personalo atranka
  • Lelo
  • Giluminiai vandens siurbliai
  • esta viza
  • SitAndGo
  • bobutespaskola.lt
  • SEONETA
  • muresta.lt
  • Bigbank
  • www.klipshop.lt
  • Aulinukai
  • Srotas24
  • Zuza.lt – prekybos centras internete
  • signeda.lt

© 2022 Alytausgidas.lt - Populiariausias Dzūkijos portalas

No Result
View All Result
  • Pagrindinis
  • Dzūkija
  • Aktualijos
  • Laisvalaikis ir kultūra
  • Sportas
  • 112
  • Verslas
  • Videoreportažai
  • Įdomu
  • Skelbimai
  • Pranešk naujieną

© 2022 Alytausgidas.lt - Populiariausias Dzūkijos portalas