Antradienį Alytaus miesto savivaldybėje lankėsi Susiekimo ministras Marius Skuodis bei viceministras Julius Skačkauskas. Svečiai kartu su Alytaus miesto savivaldybės meru Nerijumi Cesiuliu, administracijos direktore Ona Balevičiūte, savivaldybės specialistais apžiūrėjo svarbiausius miesto susisiekimo infrastruktūros objektus: rekonstruojamas Ulonų ir Naujosios gatves, planuojamą įrengti pėsčiųjų ir dviračių tako atkarpą, kuri nuo piliakalnio pusės vestų ant pėsčiųjų tilto.
Vėliau susitikimo dalyviai Alytaus miesto savivaldybėje aptarė ne tik šių, bet ir kitų planuojamų objektų statybos ir finansavimo klausimus, diskutavo apie galimybes kuo greičiau pradėti daugeliui labai svarbaus krašto kelio Alytus – Kaunas rekonstrukcijos galimybes.
„Mes turime daugiau kaip 5 kilometrų Ulonų ir Santaikos gatvių atkarpą, kuri yra ne tik miesto gatvės, bet ir krašto kelias. Šios atkarpos rekonstrukcijai reikia 14 milijonų. Nesinorėtų, kad darbai jose užsitęstų dar aštuonis ar dešimt metų, nes terminai iš esmės priklauso nuo turimų lėšų. Savivaldybė negali jų nuimti nuo kitų gatvių ar takų ir visų mesti čia. Būtų gerai, kad skirstant lėšas į tai būtų atsižvelgiama“, – susitikimo metu sakė Alytaus miesto savivaldybės meras N. Cesiulis.
Pasak ministro, tai, kad tam tikros gatvės yra ir krašto kelių dalis nėra tik Alytaus miesto savivaldybėje – su tuo susiduria ir kiti miestai, o ministerijos vadovų nuostata yra tokia, kad iš tiesų reikia ieškoti lėšų ir padėti jas rekonstruojančioms savivaldybėms.
„Mane džiugina, sakau tai ne pataikaudamas, kad Alytaus miesto savivaldybė turi susidėliojusi prioritetus, aiškiai žino, ką ir kada nori padaryti. Dėl gatvių mūsų prioritetai tokie, dėl dviračių ir pėsčiųjų takų – tokie. Tai mums belieka žiūrėti, kaip sudėlioti tinkamą finansavimą. Pamatėme ir vietų, kur dviračių ir pėsčiųjų takai atskirti valstybei priklausančiomis atkarpomis. Manau, kad galėsime tas atkarpas užpildyti ir takai bus sujungti. Noriu pabrėžti kad savivaldybėms, pasitvirtinusioms darnaus judumo planus, pėsčiųjų ir dviračių takų kūrimui ir plėtrai numatyta skirti 100 milijonų eurų. Į juos galės pretenduoti ir Alytaus savivaldybė, tad ir takas palei Nemuną iki pat pėsčiųjų tilto, ir užkilimas ant jo tikrai bus“, – sakė M. Skuodis.
Pasak ministro, taip pat šią savaitę jau bus pradedamos žemės sklypų paėmimo procedūros kelio Alytus – Kaunas rekonstrukcijai ir jeigu nestrigs projektavimo darbai, technika atkarpoje tarp Kauno ir Prienų gali pradėti dirbti jau 2024 metais.
„Šio kelio remontas yra prioritetinis, kaip ir magistraliniai, „Via Baltika“, A1 ir A14. Ir jau nebekalbame apie 2030 metus, matome ir jo būklę, ir automobilių srautus“, – sakė ministras.
Jis taip pat pažadėjo atkreipti dėmesį į žiedinių savivaldybių problematiką, kurią išsakė Alytaus miesto meras dėl visuomeninio transporto, kursuojančio mieste ir priemiestyje, bendrų dviračių takų plėtros.
M. Skuodis, pripažindamas, kad magistraliniai keliai iš tiesų Alytų aplenkia, sakė, kad Susisiekimo ministerijos tikslas yra pasiekti, kad susisiekimo infrastruktūra būtų geresnė, nes miestas iš tiesų yra patrauklus investuotojams, jis yra pakankamai didelė erdvė su dar neužpildytų potencialu.