Dažnai viešojoje erdvėje galima išgirsti posakį – jeigu tavęs nėra internete, tavęs iš viso nėra. Šiuo posakiu besivadovaujančių verslų vis daugėja, todėl natūralu, kad didėja ir konkurencija.
Konkurentų stebėsena – viena iš SEO sričių, padedanti verslui augti. Šios veiklos esmė – teikiamų paslaugų ar parduodamų prekių kainos, jų kokybės, asortimento dydžio, pristatymo laiko ir kt. rodiklių palyginimas su konkurentų. Kokia konkurencinės aplinkos stebėsenos nauda ir kaip tinkamai stebėti konkurentus? Žvilgtelkime per padidinimo stiklą.
3 konkurentų stebėsenos privalumai
Dabar skaitmeninė rinkodara išgyvena aukso amžių – sparčiai auga ir plečiasi internetinė prekyba, o su ja ir skaitmeninės rinkodaros paslaugų poreikis. Augant konkurencijai, internetiniai verslai yra pasiruošę priimti sprendimus, kurie padėtų jiems pelnyti pranašumą, tarp jų – išnaudoti skaitmeninės rinkodaros kanalų galimybės bei tapti labiau matomais. Tačiau be konkurentų veiksmų stebėsenos pirmauti konkurencingoje rinkoje sunku.
Sakoma, draugus laikyk arti, o priešus – dar arčiau. Šį posakį galima pritaikyti konkurentų stebėsenai. Kuo detaliau pažinsite savo konkurentus – atidžiai stebėsite jų veiklą, tuo turėsite didesnį šansą užimti lyderio poziciją rinkoje.
Galima išskirti net tris konkretesnius konkurentų stebėsenos privalumus:
- Nauji horizontai
Atlikus konkurentų analizę ir jų veiklos stebėseną, sužinojus, ką panašios srities verslai daro internete, galima žymiai lengviau surasti laisvą, konkurentų dar neužpildytą, nišą, ir imti prekiauti joje. Taip tapsite pirmaisiais, kurie suteiks naują ir aktualią pasiūlą vartotojams. Būti pirmam visada – iššūkis, tačiau taip pat tai – puiki galimybė mokytis, klysti, augti ir didėti rinkoje. Kai užimi lyderio poziciją tam tikroje rinkoje, nustumti į pakraštį jus – žymiai sunkiau.
- Galimybė suprasti kur šuo pakastas
Jei pardavimai akivaizdžiai sumažėjo, galbūt kalti ne klientų aptarnavimo darbuotojai, o toje pačioje rinkoje veikiantis verslas. Konkurentų stebėsena leidžia lengviau identifikuoti trikdžius, užkertančius kelią pelningai prekybai. Dažniausiai pasitaikantys trukdžiai: mažesnė kaina, platesnės pristatymo galimybės, paveikesnė ir labiau matoma reklama. Jei konkurentai už tą patį produktą siūlo mažesnę kainą, o dar prideda nemokamą pristatymą, tikėtina, kad klientas pirks iš ten, kur siūlomos geresnės sąlygos.
- Konkurentų klaida – pamoka jums
Sakoma, kad iš klaidų mokomasi. Tiesa, tos klaidos gali būti ne mūsų pačių, o konkurentų. Įvertinę konkurentų daromas klaidas – patys jų nedarysite ir taip būsite pranašesni. Žinoma, iš konkurentų galima pasimokyti ir naudingų dalykų. Stebėdami konkurentus, galite sekti, kokiomis programomis jie naudojasi, kokias reklamos formas įvaldę ir kaip tampa matomi internete. Šių elementų stebėsena galbūt leis rasti inovatyvesnių pardavimo būdų, kuriuos konkurentai jau yra atradę anksčiau, o tai taps sėkmės raktu.
Ką reikia žinoti norintiems stebėti konkurentus?
Esminis sėkmingo verslo veiksnys – gebėjimas perprasti rinką, kurioje veikiate. Geriausiai tai pradėti nuo konkurentų stebėsenos – pažinties su tais, kurie veikia šalia. Kad konkurentų stebėjimas duotų vaisių, svarbu atsirinkti informaciją ir atsižvelgti į klientų nuomonę.
Kartais mažiau yra daugiau
Jeigu nusprendėte stebėti konkurentus, pirmiausia turite tvirtai nuspręsti, ko siekiate ir kokia informacija jums yra naudinga. Kai galimybių yra daug, norisi aprėpti viską, tačiau toks konkurentų stebėsenos modelis yra ne tik laiko, bet ir pinigų švaistymas. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad ne visi stebėsenos metodai leistini, todėl vertėtų įsigilinti į įstatymus, ribojančius informacijos rinkimą bei naudojimą, ir veikti legaliai. Konkurentų stebėsenos modelis bus našus ir veiksmingas tik tuomet, jeigu jis nebus vienkartinis. Tik palyginus kelių stebėjimų duomenis, galima susidaryti bendrą vaizdą apie konkurentų verslą, pamatyti jų veiklos trūkumus, privalumus, įžvelgti kaitą ir patiems imtis pokyčių.
Kokia informacija naudinga stebint konkurentus?
Atliekant konkurencinę žvalgybą, svarbu atkreipti dėmesį į esminius klausimus – kaip? ir kokia?
- Kaip konkurentai nori būti priimti potencialių vartotojų?
- Kaip konkurentai išsiskiria iš kitų rinkos dalyvių?
- Kokia klientų patirtis, lankantis konkurentų svetainėje?
- Kokia paslaugų arba prekių kaina, lyginant su kitais rinkos dalyviais?
- Kokia pardavimo taktika?
- Kokia pasiūla (didelė ar maža)?
- Kokia garantija siūloma?
- Kokia informacija pateikiama apie verslo veiklą?
Beveik visus atsakymus į šiuos klausimus pavyks rasti itin lengvai – apsilankius konkurentų internetinėse svetainėse. Jeigu norite išsamesnės ir tik jums skirtos informacijos, tapkite lojalumo programos dalimi, užsisakykite naujienlaiškių – taip lengvai sužinosite apie konkurentų taikomus individualius pasiūlymus ir akcijas.
Visa tiesa – klientų lūpose
Kartais norint tikrai pažinti konkurentus – suprasti jų silpnybes ir perimti stiprybes – padėti gali ne internetiniai šaltiniai, bet jų klientai. Juk klientai – esminė verslo grandis, kuri turi likti patenkinta, kad verslas būtų sėkmingas. Užduokite kelis klausimus konkurentų klientams: kaip jie įvertintų klientų aptarnavimo kokybę? Ar jie liko patenkinti prekių ar paslaugų kokybe? Kodėl nusprendė pirkti būtent čia? Kas paskatintų pirkti iš kitur? Tikslūs ir išsamūs atsakymai gali padėti persivilioti konkurentų klientus. Visgi, jei niekaip nerandate būdų, kaip susisiekti su konkurentų klientais, galite jais tapti patys. Taip ne tik gausite patikimos informacijos, bet ir įvertinsite klientų aptarnavimo lygį bei kokybę, susipažinsite su siūlomomis naujienomis, galbūt atrasite naujų prekių tiekėjų. Be to, galėsite palyginti konkurentų kainas su jūsų siūlomomis: kokių prekių kainos skiriasi? Kam ir kada taikomos akcijos?
Stebėkite konkurentus per padidinimo stiklą
Konkurencinė žvalgyba – tiesus kelias į sėkmę, atveriant naujas rinkas, padedant išvengti klaidų arba leidžiant iš jų mokytis. Kiekvienas verslas, norintis tapti rinkos lyderiais, turėtų atsigręžti į tuos, kurie veikia šalia. Geriausia tai padaryti, kai aiškiai žinai, ko sieki, kai atsirenki tik naudingą informaciją, kurią galima rasti tiek konkurentų svetainėje, tiek jų klientų žodžiuose.