Dauguma automobilių šiandien yra varomi benzininiais arba dyzeliniais vidaus degimo varikliais, tačiau tokie varikliai teršia aplinką ir yra kritikuojami dėl visuotinio atšilimo. Kylančios degalų kainos, nauji ir griežtesni taršos įstatymai bei išmetamųjų teršalų apribojimai privertė automobilius naudoti alternatyvų kurą. Pradėtos gaminti hibridinės, elektrinės ir vandenilinės transporto priemonės.
Benzininiai varikliai yra pranašesni už dyzelinius variklius, nes yra lengvesni ir gali važiuoti dideliu greičiu, todėl benzininiai varikliai naudojami lenktyniniuose automobiliuose. Jie gaminami daugiau nei šimtą metų, o tokių variklių tarša per daugelį metų labai sumažėjo. Iki 1990-ųjų beveik visi automobiliai naudojo karbiuratorius, kol juos palaipsniui pakeitė įpurškimo sistemos.
Dyzeliniai automobiliai jau seniai populiarūs Europoje. Pirmuosius dyzelinu varomus automobilius „Mercedes-Benz“ ir „Citroen“ pristatė praėjusio amžiaus 4 dešimtmetyje. Pagrindinis dyzelinio variklio privalumas yra tas, kad degalų degimo efektyvumas yra 50%, o benzininių – 27%. Daugelyje dyzelinių transporto priemonių galima naudoti biodyzeliną. Jei Jūsų dyzelinis automobilis sugedo – UAB Dizrida atlieka dyzelinių automobilių taisymą.
- Jei renkantis variklį Jums svarbu ekologija, ekonomiškumas, tuomet verta rinktis dyzelinius automobilius. Kad dyzeliniai automobiliai yra ekonomiškesni, neneigia net benzininių automobilių vairuotojai. Manoma, kad dyzelinė transporto priemonė vidutiniškai degina 15–20 procento, o palyginti su tos pačios talpos benzininiais automobiliais,galima teigti, jog tai taupo degalus. Taip pat galima pastebėti, kad dyzelinės transporto priemonės ne tik sumažina degalų sąnaudas, bet ir sumažina paties kuro kainą.
- Dyzelinės transporto priemonės dažnai kritikuojamos dėl aplinkos taršos. Tačiau anglies dvideginio kiekis priklauso nuo automobilio darbinio tūrio ir sudegintų degalų kiekio. Kuo didesnis šis santykis, tuo daugiau teršalų automobilis išskiria į aplinką. Dėl šios priežasties, palyginus benzinines ir dyzelines transporto priemones, matyti, kad benzininėmis transporto priemonėmis į aplinką išmetama daugiau anglies dvideginio. Žinoma, yra ir kita veidrodžio pusė: ilgą laiką dyzelinės transporto priemonės į aplinką išmeta daugiau kietųjų dalelių ir dūmų. Tačiau dėl naujausių technologijų ši situacija taip pat gerėja, o juodais dūmais apipinti dyzeliniai automobiliai buvo pamiršti. Šių dienų dyzelinių variklių išmetamų kietųjų dalelių kiekis yra artimas benzinui, o tam tikrų modelių – dar mažesnis.
- Nauji priedai gali trikdyti ir padėti pasirinkti, kokį variklį rinktis. Nors dyzeliniai automobilių varikliai yra patvaresni, juose įdiegiama daugiau skirtingų sistemų, kurioms gali prireikti daugiau dėmesio. Tai apima turbokompresorius, kuro purkštukus, kaitinimo žvakes, kuro siurblius, kietųjų dalelių filtrus ir kt.
- Jūs pats turite nuspręsti, ar Jums geriau benzininis, ar dyzelinis variklis, nes juos reikia rinktis pagal tai, kokį atstumą dažniausiai reikia pasiekti. Jei norisi važiuoti nedidelius atstumus, tuomet tinkamesnis pasirinkimas gali būti benzininis automobilis. Tokio tipo automobiliai įkaista greičiau ir turi mažesnius aptarnavimo reikalavimus – nereikia važiuoti ilgesniais maršrutais ar pasiekti didesnio greičio, nei miestas leidžia tinkamai išvalyti sistemos komponentus. Tačiau jei Jums automobilis reikalingas ilgesniam atstumui nuvažiuoti, degalų sąnaudos taps svarbesniu veiksniu, todėl jums labiau patiks dyzeliniai varikliai. Kyla klausimas, kas yra ilgas, o kas trumpas? Jei važiuojate mažiau nei 10 000 per metus. Kilometrai ir labiausiai mieste, tada galite apsvarstyti galimybę įsigyti benzininį automobilį. Tačiau jei važinėjate ne tik daugiau mieste, tai geriau pasirinkti dyzelinį variklį.
Žinoma, kiekvienas variklis, tiek dyzelinis, tiek benzininis turi savų pliusų, dėl to kiekvienas galime rinktis labiausiai patinkantį ir tinkantį.