Internete ir versle daug kalbama apie svetainių optimizavimą. Daugybė verslų išleidžia didelius pinigus, kad tik optimizuotų savo internetines svetaines. Pasak jų, tai neatsiejama nuo sėkmingo verslo vystymo skaitmeninėje erdvėje. Ypač, kuomet kalbame apie e-komerciją. Tačiau kas tiksliai tas optimizavimas, kodėl jis yra naudingas ir kodėl aibės verslo atstovų teigia, kad neišsiverstų be svetainės optimizavimo?
Kas yra svetainės optimizavimas – pagrindai
Svetainės optimizacija yra veiksmų, skirtų tobulinti interneto puslapį ir konvertuoti lankytojus į pirkėjus, visuma. Pradedant funkcijų išdėstymu, baigiant turiniu ir produktų aprašymais, viskas, kas talpinama interneto svetainėje, turėtų vesti prie galutinio tikslo – produktų ar paslaugų įsigijimo.
Būtent lankytojo vertimas į pirkėją ir yra kertinis svetainės optimizavimo elementas. Jis vadinamas konversija (angl. conversion, conversion rates ir t.t.).
Kodėl svetainės optimizavimas yra veiksmingas?
Svetainės optimizavimas veikia dėl kelių svarbių priežasčių. Visų pirma – pirkėjų psichologija. Beveik trys ketvirtadaliai visų pirkėjų nuoširdžiai mano, kad pirkdami internetu gaus geresnę kainą nei fizinėje parduotuvėje.
Visų antra, verslui internete, pasirinkus tinkamą optimizavimo ir reklamos strategiją, pasidaro daug paprasčiau pasiekti savo tikslinę auditoriją – pvz., miestuose gyvenančius 18-25 m. amžiaus inžinerijos studentus, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunančias mamas, prenumeruojančias žurnalą X ir t.t.
Įvairios optimizacijos strategijos ir skaitmeniniai įrankiai leidžia padidinti svetainės patrauklumą lankytojams bei ją optimizuoti taip, kad būtų pritraukiama tikslinė auditorija ir padaugėtų konversijų.
Kokie yra svetainės optimizacijos etapai?
Kiekvienas svetainės optimizacijos specialistas ir kiekviena įmonė gali turėti kiek kitokius darbo metodus. Tačiau pagrindiniai siekiami tikslai yra tie patys:
- Pastebimumas paieškos varikliuose – turinio ir internetinės svetainės optimizacija Google;
- Interneto svetainės struktūra – atliekami reikiami pateikimai dizaino ir funkcine prasme, kad lankytojams ir klientams būtų lengva(-iau) rasti tai, ko jie ieško. Tai taip pat padeda gauti geresnes pozicijas Google paieškose;
- Turinio optimizavimas – siekis užtikrinti, kad svetainėje esantis ir su jūsų prekėms/paslaugomis susietas turinys yra unikalus bei tinkamai optimizuotas;
- Reklamos bei CTA kampanijos – šie instrumentai padeda sustiprinti pastebimumą paieškos varikliuose ir paversti lankytoją pirkėju atitinkamai.
Optimizacijos nauda ir apibendrinimas
Taigi, optimizuodamas savo internetinę svetainę, verslas gali padidinti savo turimą rinkos dalį sustiprindamas pozicijas konkurencingame segmente arba padėti pamatus darbui visiškai naujoje nišoje. Su tinkama optimizacijos strategija jūs pasieksite maksimalų kiekį potencialių vartotojų, turinčių motyvacijos ir noro sužinoti daugiau apie jūsų prekes/paslaugas.
Gera optimizavimo strategija padės rasti stipriąsias jūsų prekės ženklo puses ir visokeriopai pagerinti ne tik pozicijas Google, tačiau ir pritraukti daugiau tvaraus augimo, susidedančio iš potencialiai suinteresuotos auditorijos.