Visuomenininkai: Būtina sakyti tiesą
Visuomenininkai susirūpinę Trakų kraštovaizdžiu sako, jog būtina sakyti tiesą, kad čia statomas prekybos centras, o ne autobusų stotis. Pastarajai bus skiriamas neesminis viso komplekso gabaliukas. Teisę statyti šį verslo objektą vystytojas turėjo išsikovoti ragais ir nagais nuo 2016 m, nes visuomenininkų ir paveldosaugininkų pastangomis buvo pavykę šį projektą sustabdyti.
Folkloristė, antropologė, Trakų kultūros tyrinėtoja dr. Lina Leparskienė, viena iš visuomeninio judėjimo „Gelbėkim Trakus“ steigėjų sako:
„Kultūros paveldo departamentas tokiam projektui pritarimą išreiškė sumažindamas pietinę Trakų senamiesčio dalį, kad jo prieigose galėtų patogiau kurtis mažo miestelio proporcijų visiškai neatitinkantis statinys. Advokatų atrastų įstatymų spragos privertė pasiduoti viešąjį interesą dėl AB „Trakų autobusai“ ir vystytojui priklausančių sklypų mainų teisėtumo gynusią Prokuratūra. Turėjo atsitraukti ir Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.
Kitaip tariant, šis projektas liudija kad nacionaliniai parkai valstybei nebereikšmingi, o šalies kultūros apsaugos sistema yra neįgali. Vystytojas išsikovojo, kad būtų svarstomas tik jo vieno pasiūlymas. Konkurso nevyko, todėl tiek savivaldybė, tiek žmonės neteko galimybės svarstyti tvaresnių, gamtai ir kraštovaizdžiui draugiškesnių stoties pertvarkymo vizijų. Vietos gyventojai gaus naują apsipirkimo vietą, tačiau praras galimybę saugiai prieiti prie ežero pakrantės, kadangi visos prekybos centro prieigos bus apsuptos automobilių stovėjimo aikštelėmis be takelių žmonėms. Lankytojai, vietoje to, kad nuo pat pirmos akimirkos galėtų mėgautis Trakų kraštovaizdžiu, pateks į urbanististinės taršos erdvę“.
Vilkaviškio autobusų stotis – pasaulinio lygio architektūrinis objektas (arch. G. Balčytis). O Trakų dėja, bet eilinis statinys.
Visuomenininkai: Būtina sakyti tiesą
Visuomenininkai susirūpinę Trakų kraštovaizdžiu sako, jog būtina sakyti tiesą, kad čia statomas prekybos centras, o ne autobusų stotis. Pastarajai bus skiriamas neesminis viso komplekso gabaliukas. Teisę statyti šį verslo objektą vystytojas turėjo išsikovoti ragais ir nagais nuo 2016 m, nes visuomenininkų ir paveldosaugininkų pastangomis buvo pavykę šį projektą sustabdyti.
Folkloristė, antropologė, Trakų kultūros tyrinėtoja dr. Lina Leparskienė, viena iš visuomeninio judėjimo „Gelbėkim Trakus“ steigėjų sako:
„Kultūros paveldo departamentas tokiam projektui pritarimą išreiškė sumažindamas pietinę Trakų senamiesčio dalį, kad jo prieigose galėtų patogiau kurtis mažo miestelio proporcijų visiškai neatitinkantis statinys. Advokatų atrastų įstatymų spragos privertė pasiduoti viešąjį interesą dėl AB „Trakų autobusai“ ir vystytojui priklausančių sklypų mainų teisėtumo gynusią Prokuratūra. Turėjo atsitraukti ir Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.
Kitaip tariant, šis projektas liudija kad nacionaliniai parkai valstybei nebereikšmingi, o šalies kultūros apsaugos sistema yra neįgali. Vystytojas išsikovojo, kad būtų svarstomas tik jo vieno pasiūlymas. Konkurso nevyko, todėl tiek savivaldybė, tiek žmonės neteko galimybės svarstyti tvaresnių, gamtai ir kraštovaizdžiui draugiškesnių stoties pertvarkymo vizijų. Vietos gyventojai gaus naują apsipirkimo vietą, tačiau praras galimybę saugiai prieiti prie ežero pakrantės, kadangi visos prekybos centro prieigos bus apsuptos automobilių stovėjimo aikštelėmis be takelių žmonėms. Lankytojai, vietoje to, kad nuo pat pirmos akimirkos galėtų mėgautis Trakų kraštovaizdžiu, pateks į urbanististinės taršos erdvę“.
Čia tas klounas vištgaid iš Alytaus, kur Numavičius išspyrė
Tik kaip bebūtų keista, stoties į miesto pakrašty neišmetė.. Matyt korupcijos lygis truputį mažesnis.