Kuomet kalbame apie svetainių optimizavimą, bendrą planavimą ir strategiją bene visuomet galima išskirti į dvi dalis – vidinę ir išorinę optimizaciją. Pastaroji yra orientuota į SEO faktorius, kurie yra už jūsų svetainės ribų, pavyzdžiui atgalinių nuorodų kūrimą ir platinimą (angl. link building).
Daug kas dažnai pamiršta, kad išorinis SEO yra tiek pat, o kartais net dar labiau svarbus nei tik vidinė optimizacija. Šiame straipsnyje norėtume atkreipti jūsų dėmesį į tai, kas tiksliai yra išorinis optimizavimas, kokią naudą jis duoda ir kitus svarbiausius dalykus!
Išorinis optimizavimas – trumpai
Viskas, kas yra daroma siekiant gerinti jūsų svetainės pozicijas paieškų puslapiuose už jūsų svetainės ribų yra išorinė optimizacija.
Backlink‘ai arba atgalinės nuorodos yra turbūt populiariausias ir dažniausiai naudojamas išorinio optimizavimo sprendimas. Šių nuorodų gali atsirasti ir organiškai, tačiau bemaž visad, norint geresnių SEO rezultatų, profesionalai ir verslai renkasi daryti vadinamą link building arba atgalinių nuorodų kūrimo procesą.
Su Link Intersect tipo įrankiais galite patikrinti, iš kokių puslapių nuorodos veda į jūsų konkurentų svetaines, tačiau ne į jūsiškę.
Sujungiant vidinės ir išorinės optimizacijos naudas, galima gauti pačius efektyviausius rezultatus. Google naudoja labai išsamius ir detalius vertinimo kriterijus, todėl svarbu nepamiršti nė vieno, nei kito optimizacijos būdo. Visgi, kaip taisyklė, daug kas dažnai pamiršta apie išorinę optimizaciją, kadangi ji įprastai reikalauja daugiau laiko, resursų ir nuolatinio indėlio.
Svarbiausi faktoriai, kurie daro įtaką išorinei optimizacijai
Išorinį tinklapio optimizavimą paieškos varikliams sudaro daug skirtingų parametrų, detalių ir veiksmų. Norėtųsi išskirti svarbiausius.
Atgalinės nuorodos (backlinks)
Tai yra pamatinis Google PageRank elementas. PageRank yra matematine formule išreikštas procesas, kaip paieškos variklis nustato puslapio kokybę arba vertę. Jis tai daro skaičiuodamas kiek dažnai į jūsų puslapį veda nuorodos išoriniuose šaltiniuose ir tų puslapių autoritetą, patikimumą.
Dėl to svarbu ne tik sukurti daug atgalinių nuorodų norint gero išorinio SEO, tačiau pasirūpinti ir tuo, kad jos būtų publikuojamos patikimuose šaltiniuose, o ne prastos reputacijos puslapiuose. Svarbu rasti balansą tarp kiekybės ir kokybės (t.y. išlaidų už publikavimą).
Apžvalgos ir įvertinimai
Kaip ir įprastam vartotojui, besirenkančiam restoraną ar viešbutį, taip ir Google algoritmui, jūsų verslo įvertinimai yra labai svarbūs. Didelę įtaką įvertinimai turi lokalizuotam SEO, kurio svarba pastaruoju metu vis auga.
Sunku pasakyti ar įtaką daro visi atsiliepimai, tačiau galima pastebėti sąryšį, kad aukščiau reitinguojami puslapiai beveik visada turi daugiau teigiamų įvertinimų ir atvirkščiai.
Google Business profilis (GBP)
Dabar SEO specialistai net nebeįsivaizduoja sėkmingo puslapio reitingavimo be tvarkingo GBP profilio. Vadinamoji Map Pack arba žemėlapio rezultatų juostelė paieškose rodo lokalizuotus rezultatus, kuriais naudojasi vis daugiau žmonių.
Beveik trečdalis SEO specialistų galvoja, kad tinkamai užpildytas Google Business profilis yra svarbiausias išorinės optimizacijos veiksmas, norint atsidurti Map Pack. Bet kokiu atveju, jeigu norite pritraukti klientus iš savo miesto, regiono, rajono ar bet kurios lokalizuotos erdvės, optimizuokite savo GBP profilį. Optimizacija lokacijai palaipsniui ima tapti vienu svarbiausių išorinės optimizacijos strategijos dalių.
NAP paminėjimai
NAP yra trumpinys, kuris šifruojasi kaip: Name, Address, Phone arba: pavadinimas, adresas, telefono numeris. Tai yra jūsų verslo kontaktiniai duomenys, kurie yra dar vienas svarbus lokalizuotų paieškų rezultatų gerintojas. NAP paminėjimai (angl. citations) nėra patys svarbiausi, tačiau jie tarsi atstoja išoriniuose šaltiniuose patalpintas atgalines nuorodas būtent lokalizuotam SEO.
Pateikdami savo duomenis į tokius puslapius, kaip: Facebook, Apple Maps, Foursquare, TripAdvisor ir kitus – galite pagerinti išorinės optimizacijos rezultatus.