Kai kurie elektroninių parduotuvių savininkai apie SEO jau yra daug girdėję, puikiai supranta SEO vertę savo verslui, todėl investuoja į tai savo laiką, arba samdosi SEO specialistus. Kiti žino labai nedaug. Tiesiog girdėjo, kad tai padeda atvesti tikslinių klientų, padidinti pardavimus ar populiarina prekės ženklą. Tačiau jokių konkretesnių veiksmų nesiima. O juk daug SEO darbų galima atlikti ir patiems, nelaukiant sąskaitos iš SEO specialistų. Ypač jei turite supratimą apie tai ir svarbiausia laiko. Nes SEO tikrai imlus laikui procesas, todėl reikšmingiems rezultatams pasiekti reikės kantrybės ir žinių.
Jeigu Jūs turite el.parduotuvę ir norite, kad ji būtų kasdien geriau atrandama Jūsų potencialiems klientams Google paieškoje, žemiau rasite svarbiausius (bazinius) el. parduotuvės SEO optimizavimo elementus, kuriuos teisingai įgyvendinus minėtą tikslą pasiekti taps tikrai įmanoma. O įdėtas laikas ir pastangos pradžiugins augančiu lankomumu.
Paprasta struktūra ir adresai
Vienas iš kertinių SEO dalykų – svetainės struktūra. Kuo ji paprastesnė, tuo geriau veikia SEO optimizacija ir Google paieškos robotai dažniau užeina į puslapį. Kai el. parduotuvė nėra didelė, viskas gana aišku: kategorija>subkategorija>produktas. Bet kai el. parduotuvė didžiulė, prasideda iššūkiai. Vienas iš tokių iššūkių – kelių lygių subkategorijos. Paprastai el. komercijos platforma adresus generuoja automatiškai. Tokiu būdu produkto adresas gali būti štai toks:
- https://jusuparduotuve.lt/didele-kategorija/sub-kategorija/sub-sub-kategorija/sub-sub-sub-kategorija/labai-geras-produktas-uz-prieinama-kaina-25
Toks ilgas adresas Google nepatinka. Dėl to reikėtų gerai įvertinti struktūros pokyčius ir adresus kaip įmanoma sutrumpinti. Pavyzdžiui, paliekant tik pagrindinę kategoriją ir produkto pavadinimą:
- https://jusuparduotuve.lt/didele-kategorija/labai-geras-produktas-25
Skirtumas akivaizdus. Tokiu atveju kai kurie produktai jau gali būti geriau randami Google paieškoje.
SVARBU! Šių pakeitimų atlikimui gali būti reikalinga profesionalų pagalba. Ypač jei jau turite rimtesnį organinį srautą į savo el.parduotuvę ir nepasidarysite peradresavimų iš senų puslapių į naujus, jis tikrai nukentės. Tam naudokite 301 peradresavimo taisykles.
Nukreipimo puslapiai pagal ieškomiausius raktinius žodžius
Kokie yra ieškomiausi raktiniai žodžiai, kuriuos įvedę žmonės turėtų pasiekti jūsų puslapį? Tai reikia ištirti ir visada turėti galvoje, nes pagal tuos žodžius galima sukurti tam tikrus nukreipimo puslapius, kurių tikslas – parduoti.
Pavyzdžiui Jūs prekiaujate kompiuterine įranga ir išsiaiškinate, kad žmonės dažnai ieško tokių frazių kaip „šviečiančios pelės žaidimams“ ar „belaidės pelės žaidimams“.
Taip galima sukurti du nukreipimo puslapius:
- lt/belaides-peles-zaidimams/
- lt/svieciancios-peles-zaidimams/
Nukreipimo puslapiuose reiktų pritaikius paieškos filtrą pateikti keletą prekių, atitinkančių minėtas savybes. Taip pat pageidautina sukurti iki 300-500 žodžių apimties pristatomąjį tekstą apie žaidimams skirtas peles ir patalpinti jį tame pačiame nukreipimo puslapyje. Tai pagerins konkrečių vidinių puslapių indeksavimą Google paieškoje ir suteiks jiems daugiau SEO vertės.
Dar pageidautina keliuose produktų aprašymuose ar tinklaraščio įrašuose įdėti nuorodas į naujai sukurtus nukreipimo puslapius. Taip atsiras puikiausia galimybė konkuruoti su gana nišiniais raktiniais žodžiais, tačiau jie labai tiksliniai, nes pirkėjas jau aiškiai žino, ko nori ir yra nusiteikęs įsigyti žaidimams skirtas kompiuterio peles.
Šiam darbui SEO specialistų nereikia, pakanka savų jėgų, o svarbiausia laiko. Jeigu jo turite, tuomet tikrai šio darbo galite imtis jau dabar.
Struktūriniai duomenys (Schema.org informacija)
Paieškos rezultatai neblogi, bet pirkimai maži? Pabandykite susitvarkyti Schema.org informaciją. Tai struktūrizuoti duomenys apie produktus, kuriuos perskaito Google ir atvaizduoja paieškoje. Dažniausiai iš el. parduotuvių rodomi tokie duomenys:
- Kaina;
- Įvertinimas;
- Ar yra sandėlyje;
- Pirkėjų atsiliepimai ir t.t.
Atrodo smulkmena, tačiau akį tarp kitų paieškos rezultatų tikrai patrauks. Jei nežinote, kaip tai padaryti įskiepių pagalba, čia neišsiversite be programuotojų. Bet tai kai kuriais atvejais nėra sudėtinga užduotis, padaroma gana greitai, o veda prie geresnių konversijų.
Kokybiškas turinys
Prekiaujate produktais, kurie yra gana sudėtingi naudoti? Būtinai parašykite instrukciją savais žodžiais, nufotografuokite, kaip produktas veikia, nufilmuokite ir viską sudėkite į el. parduotuvės tinklaraštį. Ši informacija gali tapti aukso vertės. Žmonės, kurie norės išmokti naudotis tokiu ar panašiu produktu skaitys jūsų instrukciją kur kas dažniau, nei tą, kurią prideda gamintojas 17 kalbų.
Kitas kokybiškas turinys gali būti patarimai ir atsakymai į klausimus. Tik reiktų pasidaryti nedidelį tyrimą, kaip žmonės ieško. Pavyzdžiui, ar jie į paiešką veda „natūralus plaukų šampūnas“ ar „kiek kainuoja natūralus plaukų šampūnas?“ Jei matote, kad yra vedančių pastarąjį klausimą, tuomet tikslinga jam sukurti puslapį su išsamiu 3-5 sakinių atsakymu ir iliustracija. Toks turinys nedidelis, jis nereikalauja daug laiko ir brangiai apmokamų tekstų rašytojų. Aišku, kalbos klaidas reiktų peržiūrėti. Tai galite padaryti naudojant Rasyba.lt įrankį.
Iliustracijų (produktų paveikslėlių) SEO
Iliustracijos turėtų būti tinkamai optimizuotos paieškai taip pat. Tai reiškia, kad:
- Iliustracijos failo pavadinimas idealiu atveju turi būti raktinis žodis, pavyzdžiui, sviecianti-kompiuterio-pele-zaidimams1.jpg arba naturalus-plauku-sampunas12.jpg.
- Kiekvienas paveiksliukas turi turėti ALT aprašymą. Jis reikalingas Google paieškos robotams, kad jie geriau suprastų, kas paveikslėlyje pavaizduota.
- Paveikslėlio dydis turėtų būti ne itin didelis, pageidautina iki 250 KB. Tokie paveikslėliai greičiau kraunami naršyklėje ir mobiliajame telefone.
Jei paveiksliukai autoriniai, daryti jūsų pačių – uždėkite vandens ženklus. Šią funkciją turi dauguma el. komercijos platformų. Jei jau vogs, tai bent su jūsų logotipu.
Paveikslėlius tvarkyti galite patys. SEO specialistų pagalba čia nereikalinga.
Tačiau jeigu visa tai Jums yra perdaug keblu, imlu laikui, ar tiesiog nežinote, nuo ko geriausia būtų pradėti, visuomet verta pasiteirauti profesionalių SEO specialistų nuomonės. Jie patyrusia akimi 90% atveju nemokamai pasakys, ką reiktų patobulinti iš SEO pusės Jūsų svetainėje. Toliau jau Jūs galite tai pasidaryti savarankiškai, arba patikėti šį darbą profesionalams. Tačiau neapsigaukite, SEO rinkoje gausu pradedančių SEO specialistų, be patirties, kurie gali tik dar labiau pakenkti Jūsų el.parduotuvės SEO ir pardavimams. Prieš pasirinkdami SEO specialistus su kuriais bendrausite pasigilinkite kokie yra Jūsų sugebėjimai, darbo patirtis, pasiekti rezultatai ir žinoma kokie yra vieši atsiliepimai. Jeigu nieko nerandate, tiesiog rizikuojate. Rizika auga dar labiau, jei ieškote pigiausių SEO paslaugų. Tokiu atveju kokybė tikrai bus prasta ir Jūs sugaišite, savo laiką ir pinigus.
Norite užtikrintų SEO rezultatų? O gal neturite daug laiko?
Pasiteiraukite ką apie Jūsų SEO situaciją mano SEO generolai.
Dirbdami su SEO generolais, Jūs niekuomet neabejosite dėl jų taikomų SEO metodų efektyvumo ir ataskaitų skaidrumo. Tačiau svarbiausia, kad Jūsų generolas SEO mūšio lauke tarnaus tik Jums, o ne Jūsų rinkos varžovams ir konkurentams. SEO generolai veda į tikras pergales, kurių rezultatas – išlieka.