Kalbėdami apie dabartį, neretai, norėdami pabrėžti pokyčius, ją lyginame su praeitimi. Nesunku pastebėti didžiulis technologinį progresą, gerėjančią gyvenimo kokybę, o taip pat ir pasikeitusius mūsų kasdienius įpročius. Pavyzdžiui, šiandien vargu ar galime įsivaizduoti gyvenimą be galimybės apsipirkti internetu.
Turint omenyje, kad internetinės parduotuvės dar prieš keletą dešimtmečių nebuvo net žmonijos svajose, šiandien smalsu – kas jų laukia ateityje?
- Dar platesnis prekių pasirinkimas. Jeigu šiandien dar susiduriama su tokiomis problemomis, kad įsigyti internetu galima toli gražu ne viską, tai 5-10 bėgyje tokios problematikos tiesiog neliks. Sparčiai besiplečianti internetinės prekybos rinka leis įsigyti viską, ko tik gali trokšti širdis. To reikalingumu spėjome įsitikinti pandemijos kontekste, kai elektroninės parduotuvės tapo kone vieninteliu būdu įsigyti kitų prekių nei siūlo didieji prekybos centrų tinklai. Ši GaukPigiau el. parduotuvė yra geras pavyzdys to, kad visa, ko gali prireikti – galima įsigyti vienoje vietoje.
- Prekių pristatymas vos per valandą. Prognozuojama, kad netolimoje ateityje elektroninės parduotuvės pelnys ir didžiausių skeptikų simpatijas dėl itin greito prekių pristatymo. Manoma, kad kelerių metų bėgyje siuntų pristatymo sritį sudrebins naujovė – siuntų pristatymas pasitelkiant dronus. Tai reiškia, kad elektroninėje parduotuvėje užsakytų prekių pristatymo terminas sutrumpės nuo keleto dienų iki vos valandos. Toks privalumas, be abejo, privers pirkėjus pagalvoti, ar norint įsigyti vieną ar kitą daiktą verta kelti koją iš namų.
- Ilgesnis terminas prekės grąžinimui. Nors ilgas prekių grąžinimo terminas jau ir dabar taikomas kai kurių prekės ženklų, tačiau tikėtina, kad metams bėgant tokia pasiūla tik augs. Jeigu šiuo metu, pagal galiojančius įstatymus, įsigytą Lietuvoje prekę galima grąžinti per 14 dienų, ateityje tai bus galima padaryti per metus. Žinoma, tais atvejais, kai prekės bus nedėvėtos, nenaudotos ir nesugadintos. Tokiu būdu nebereikės svarstyti, ką daryti su rūbais, kurie per prabėgusius mėnesius taip ir neatrado savo vietos jūsų garderobe.
- Prekių kelionė realiu laiku. Tai – dar viena naujovė, kuri klientui leis tiksliai matyti, kur jo užsakyta prekė yra esamuoju laiku. Taip bus išvengta vedžiojimų už nosies bei visų istorijų iš serijos „siunta pasimetė“, „siunta išsiųsta ir jau visai greitai pasieks Jus“ ir t. t. Tuo pat metu tokie pokyčiai nebeleis pardavėjui suversti visos kaltės siuntų tarnyboms – matysime tašką, kuriame prekės užstrigo tarsi juodu ant balto.
- Prekių ir kainų palyginimai. Manoma, kad jau netolimoje ateityje pirkėjams bus sudarytos didesnės galimybės palyginti skirtingų prekių tinklų aptarnavimą bei kainas. Taip pat bus suteikta galimybė matyti klientų atsiliepimus, jų patirties perkant konkrečioje parduotuvėje privalumus ir trūkumus. Taip augs elektroninės prekybos profesionalumas, o pirkėjams vis rečiau teks susidurti su galimais nesklandumais ar apgaulėmis.
- Dar didesnis atsiskaitymo būdų pasirinkimas. Kartu su augančia prekių pasiūla, trumpėjančiu prekių pristatymo laiku ir kitomis naudomis pirkėjui, tikėtina, kad plėsis ir galimybių atsiskaityti būdai. Galimai iš elektroninės prekybos pasitrauks tokie atsiskaitymo būdai kaip pinigų pervedimas į nurodytą sąskaitą. Viršų ims mažiau laiko užimantys ir patogesni būda, augs norinčiųjų atsiskaityti telefonu ar kitais išmaniaisiais įrenginiais, skaičius.
Gali būti, kad ateities elektroninės parduotuvės gerokai pranoks mūsų keliamus lūkesčius. O gal ir priešingai – pateisins ne visus, kuriuos išvardinome aukščiau? Kad ir kaip bebūtų, internetinė prekyba dėl savo patogumo neišvengiamai plėsis. O kylant konkurencijai, bus priversta ieškoti bendroje masėje padėsiančių išsiskirti inovacijų bei privalumų.